Úvod / Nálezy

Unikátní depot mincí

20. 05. 2013 Autor: candies 6325× 300
Ahojky, posílám vám pár foteček zmého životního kopu. Vše je předané Chebskému muzeu a vše zdokumentované. Hodně štěstí při hledání přeje BIBI

 Autor: candies

Komentáře

UCAdmin

16. 05. 2013, 12:01

Díky za tvůj přístup a samozřejmě velká gratulace k nálezu!

zero

16. 05. 2013, 12:02

BIBI- patrně se tu najde pár blbců co ti napíší, že jsi hloupá. Nejsi. Za tvůj přístup ti dávám a stejně jako UC ti gratuluji.

kikinak

16. 05. 2013, 12:05

perfektní přístup a velká gratulace k nálezu

Hotelroom91

16. 05. 2013, 12:05

chce to odhodlání, ale udělala jsi dobře...:-) takhle se o tu krásu podělí víc lidí...:-) kolik mincí to vůbec bylo?

Miroman

16. 05. 2013, 12:06

mazeeeeeeeeeec

Hotelroom91

16. 05. 2013, 12:06

chce to odhodlání, ale udělala jsi dobře...:-) takhle se o tu krásu podělí víc lidí...:-) kolik mincí to vůbec bylo?

honda2

16. 05. 2013, 12:11

Tak k nálezu ti musí pogratulovat každý hledač.
Ostatní je věc svědomí a ty ho máš čisté. Prdlajz, křišťálově čisté.
To není z mé hlavy, to jsem někde slyšel.
6 mě moc pobavila. Ty tam sedíš jak trestanec a Funesův četník hledá písmenka.
Tvůj životní kop, životní sen snad všech kolegů.

burrgy

16. 05. 2013, 12:12

blahopřeji . Musel to byt užasni pocit, jaka mašinka to našla a jak hluboko luky.

Cobra Kill

16. 05. 2013, 12:13

Paráda - škoda jen že k tomu není víc povídání...

nekopu

16. 05. 2013, 12:13

Gratuluji životní nález a správný postup

honda2

16. 05. 2013, 12:18

Ještě taky dotaz.
7 a 8- to je už někdo z muzea? Mundůr na něm nevidím, tak polda asi ne.
Jak jsi ho tam tak rychlo dostala? Jaká byla jeho prvotní reakce u telefonu?
Už jsi to trochu strávila? Tak se trochu rozepiš, děti ať vymyslí nějaký příběh a ty po pár století ho dokončíš.

Rossy

16. 05. 2013, 12:18

Přidávám se ke gratulacím.

klarkon

16. 05. 2013, 12:20

Zlatá (stříbrná) ženská! Natřelas to spoustě remcalů a zážitek+skvělý pocit už ti nikdo nevezme.

fagin

16. 05. 2013, 12:35

Smekám před Tebou, ty šmejdi ve vládě by si měli z Tebe vzít příklad.

xindl

16. 05. 2013, 12:36

Taky gratuluji,
ještě nám prosím prozraďco tam bylo za mince, nebo jsou všechny stejný?

pliza27

16. 05. 2013, 12:44

tak to je nádhera, obrovská gratulace a  za přístup

kim

16. 05. 2013, 12:44

pliza27

16. 05. 2013, 12:46

hele na tý 6 není to sám Elvis na té vaší služebně??

Chose780

16. 05. 2013, 12:51

velká gratulace

Kobra

16. 05. 2013, 12:51

Pliza27,spíš než Elvis mi připomíná Fugase z četníku ze Saint Tropez. Jinak Bibi pěkný nález!

honda2

16. 05. 2013, 13:15

Bibi to asi ještě rozdejchává.
Dnes ji to snad manžel odpustí.
Je mi to docela proti srsti, ale nedá mě to.
Co nálezné? Nedávno se to tu přetřásalo( poklad na Blanensku)
Chtěl bych vidět těch 10% z nevyčíslitelné hodnoty. Absolutně tě nic nezávidím, nejde mi o ty peníze. Jde mi o ten princip.

Paolo

16. 05. 2013, 13:17

Přeposlal jsem link kamarádce redaktorce z Chebského deníku. Třeba tě i někdo odmění.

greenthumb

16. 05. 2013, 13:24

skoda, ze k tomu neni vic info, kdyz je to zdokumentovane. urcite by to zajimalo vic lidi kdyz jde o tak unikatni nalez. . nebo je to tajne?

Bartik361

16. 05. 2013, 13:39

bibi moc ti přeju plno dalšich krásných nálezů a radosti z hledání. a držim palečky z nálezným. -)ted jsem zvědavej jak se všichni kolem zachovaj. ale i bez ohledu na to si myslím že si udělala správnou věc -- (kdo může říct našel jsem poklad a ještě jsem se zachoval čestně bez ohledu na cenu nálezu)to je to co te dělá tou super babou:-)

džingis

16. 05. 2013, 13:44

Bibi:

UCAdmin

16. 05. 2013, 13:50

greenthumb - je to nález ze včerejška a než to bude moci být komplet zdokumentováno bude chvilku trvat. Mince se musí vyčistit což nejde uspíšit, aby nedošlo k jejich poškození při oddělování ze slepenců. Reportáž samozřejmě připravujeme a jsme v kontaktu s odborníky, kteří to mají na starost.

UCAdmin

16. 05. 2013, 13:51

Jinak si povšimněte zachovalosti tkaniny, které přežila stovky let!

Habos

16. 05. 2013, 13:54

Bibi moc blahopřeju
U mě máš velký palec nahoru

Austin

16. 05. 2013, 13:58

No podle toho co leží u Pčr na stole to bylo asi velký!!! Moc hezký!!!

CheGuevara

16. 05. 2013, 14:42

ten policajt "Elvis" jak tam klofe do klávesnice nemá chybu

trapper

16. 05. 2013, 14:45

Ty si vybrala banku Templarum.

niman

16. 05. 2013, 15:20

chtě nechtě, musím se přidat ke gratulacím. A to jak za přístup, tak za nález. Výhodu máš v tom, že ti NIKDY a NIKDO nemůže upřít NÁLEZ POKLADU, protože je to ZADOKUMENTOVANÉ.

ZOD

16. 05. 2013, 15:33

Tak nevím, chyba v PC? Chybí mi tu foto č. 6,7,8-nebo Elvise někdo smáznul?

Pepanhaban

16. 05. 2013, 15:44

taky jsem tu mel před hodkou vic fotek.. i tak za odevzdani davam ikdyz jednu pro stesti ti mohli dat

UCAdmin

16. 05. 2013, 15:51

Chybějící fotky jsme stáhli na žádost nálezkyně.
Pepanhaban - jedna pro štěstí nálezci, jedna pro policistu, další lidem co se budou podílet na konzervaci, dokumentaci atd. atd. A je po pokladu. Důležitost je právě v celém celku ;)

M29

16. 05. 2013, 15:52

Velká gratulace BIBI... nádhera...:-)

Oucher

16. 05. 2013, 16:14

Tak to nesmíš chybět na příštím srazu. Jedna z mála, kdo může prohlásit, že je skutečný, úspěšný hledač pokladů

colerko

16. 05. 2013, 16:16

Tak to je sen každého z nás. Jinak velká gratulace.

B.V.K.

16. 05. 2013, 16:31

Tak jednou už mi to cenzura smazala, tak ještě jednou:Toto je přístup poctivého vola

nemo033

16. 05. 2013, 16:32

obrovska gratulacia... som sice len amater, ale zachoval by som sa rovnako...

Bartik361

16. 05. 2013, 16:40

B. V.K. -lepší je bejt poctivej vůl než jen vůl. a že tebe musí bejt kus;-)

Bartik361

16. 05. 2013, 16:40

B. V.K. -lepší je bejt poctivej vůl než jen vůl. a že tebe musí bejt kus;-)

Karl Rotthenburg

16. 05. 2013, 17:03

Velká gratulace, vcelku super přístup

nol22

16. 05. 2013, 17:13

Neskutecnej kop, moc Ti blahopreji Uzivej si tyto chvilky slavy... a doufam, ze se Ti Tvuj pristup v budoucnu nejak v zivote vrati

adi

16. 05. 2013, 17:20

No pěkný to máš. Začám mít pocit, že bych měl taky něco někam dát, ale spíš jim to jen propůjčím než abych něco dal někam a za pár měsíců to rozprodal nějaký chuligán co neměl na svoje pohledávky. Už kolikrát někdo dostal z muzea papír o odevzdání cenné relikvie a nakonec kdyz se poctiví nálezce chtel na věc podívat popřeli, že by tam kdy něco odevzal. Nebo archivář co rozprodával staré mapy. Obdobný případ. Já jen doufám, že tvůj případ to nebude gratuluji!!!

bomber

16. 05. 2013, 17:32

Jen tak dál, takové tupce archáči a vláda potřebuje. No hlavně že tě to odevzdání zahřálo a gegy tlachy těch přístupových.
Ti ostatní raději mlčí a nechce se jim psát.

easton

16. 05. 2013, 17:32

BIBI-teď už to nezachráníš, Tvou fotku si stáhlo 2589 hledačů Ale sluší Ti to

UCAdmin

16. 05. 2013, 17:48

B. V.K. - ano o hloupé urážky sem opravdu nepatří.
Bomber - zkus si o celé problematice něco zjistit a pak sem nebudeš psát hlouposti o vládě. Co s takovýmto nálezem má společného vláda??? Tady jde o naši společnou historii a její poznání.
A to, že jen nálezkyni hloupě urážíš také ledacos o tobě dokládá. Trocha slušnosti by neuškodilo...

Ihsan

16. 05. 2013, 18:06

Adi - napiš nám tedy nějaký konkrétní případ, ale vypadá to patrně na slušnou slintačku. Jinak raději nic nikam nedávej. Uděláš opravdu dobře. Až to prodáš, tak se utěš těma primitivníma žvástama co tu píšeš.

Ihsan

16. 05. 2013, 18:11

B. V.K. - netřeba komentovat to bude těžký případ, který si vše spojuje určitě s Kalouskem atd.:). Ta holka to udělala zcela výborně a díky ní to uvidí lidé a badatelé budoucích generací :).

lesann

16. 05. 2013, 18:18

Gratulace, skvělá práce a přístup! Doufám, že se k tomu archeologové i kraj postaví čelem ve vztahu k náleznému a že to bude inspirací i pro ostatní slušné hledače...

greenthumb

16. 05. 2013, 18:55

UC - u prispevku se pise "Vše je předané Chebskému muzeu a vše zdokumentované. " proto jsem se zajimal ;)

ZOD

16. 05. 2013, 18:55

Blahopřeji nálezkyni za super přístup, tiše závidím a slintám nad kolečkama. Bude nějaká medializace? třeba na TV NOVA? Tento odevzdaný nález by aspon trochu očistil špatnou pověst hledačů. Nebo za pár dní už o nálezu nebude nikdo vědět a po kouskách se ztratí v nenávratnu, jak tu někdo píše.

Pesimista

16. 05. 2013, 18:58

Filantropii čest a sláva. Kdybych něco takového našel, tak bych to také samozřejmě odevzdal. Ale pak bych detektoroval akorát tak v bohnickém parku, protože by mě tam rodina nechala zavřít. Gratuluji.

Ronaldo

16. 05. 2013, 19:00

Bibi, i já se přidávám s gratulací, udělala jsi opravdu moc dobře a všichni kteří tvrdí opak, tak to jsou jen obyčejní paraziti našeho překrásného koníčka. Jen díky takovým jako oni jsme trnem v oku většině národa a Ty jsi teď alespoň všem ukázala, že nejsme jen banda vykradačů archeolokalit a prasat, kteří se v přírodě chovají stejně jako ty skutečný prasata... Ještě jednou velká gratulace a vychutnávej si co nejdéle ten opojný pocit z nálezu skutečného pokladu

llmartas

16. 05. 2013, 19:00

gratuluji zajímalo by mě zda dostane odměnu všude se psalo o pokladu na Blanensku že kdyby odevzdali dostali by 10% ono něco jiného je o tom kecat a něco jiného konat

llmartas

16. 05. 2013, 19:05

Tomín

16. 05. 2013, 19:10

Parádní kop a samozřejmě palec horu za přístup. Jen nikdo nenapsal co jsou to za mince. Dík a škoda že jsem nestihl ostatní fota. Tak kdyby někdo je měl, pls. na mail

Pesimista

16. 05. 2013, 19:11

Odměna je jasná. 10% z nevyčíslitelné hodnoty

ZOD

16. 05. 2013, 19:26

Má prosím někdo link, kde se píše více o tomto nálezu?

Azaz163

16. 05. 2013, 19:40

Pro rejpaly, kteří stále tvrdí svoje bez osobní zkušenosti. Našel jsem podobný depot. nález odevzdal, nálezné více než slušné jsem dostal. Koho ta zajímá tak mail, je to publikováno jinde.

honda2

16. 05. 2013, 19:56

Všichni
Počet mincí, druhy, ražby... na to je moc brzo. Jestli se nepletu, tak BIBI to našla včera. Na fotce byl vidět slepenec a měděnka. Takže čištění a konzervace ( a počítání) bude chvíli trvat.
Tak bych určitě i za ostatní požádal bibi o více fotek.
My se k tomu nedostaneme, do Chebu to máme z ruky. Bibi jako nálezce bude určitě mět bližší přístup.
Jak dlouho bude čištění a konzervace trvat, ví jen Bůh.
Tak si pak na nás BIBI vzpomeň.

somira

16. 05. 2013, 20:08

Koukám jako blázen, no prostě paráda. Super přístup k takovému nálezu. Jelikož se takovej kop podaří tak jednou za život, tak můžeš detík uložit k věčnému spánku... prostě máš už vybráno .... ale třeba zítra bude další
Jsem zvědavej na další historické informace o tomto nálezu, dej vědět hned jak se něco dozvíš...

krokohot

16. 05. 2013, 20:24

BIBI : Upřímná geatulace, ať se daří dále.

Bibinka

16. 05. 2013, 20:46

ahojky, moc vám děkuji za podporu a vaše komentáře moc hezky se to čte. Pánové prosím vás na té fotce jsem nebyla já ale pracovnice Chebského muzea. Jedná se o jeden druh mincí, počet pouze odhaduji cca 1000ks. nebylo možné je zpočítat. Tento poklad jsem našla cca 20cm pod povrchem. Moc děkuji všem za podporu hlavně detektorwebu.

UCAdmin

16. 05. 2013, 20:55

Jen dodám, že se jedná o Hallské feniky - 13. století.

strndira

16. 05. 2013, 20:58

bude to vystavený v Chebu??? a nějaké více info??

Bibinka

16. 05. 2013, 20:59

Bibinka

16. 05. 2013, 20:59

Tomín

16. 05. 2013, 21:01

http://www.muzeumcheb.cz/sbornik/obsah/pdf/2007/sebesta.pdf

marinex1

16. 05. 2013, 21:02

Gratuluji
U takového depotu bych se zachoval stejně jako ty 
Tedy v případě že bych to po vytažení dokázal rozdejchat

CB

16. 05. 2013, 21:13

odměna bude 10% z ceny kovu

Honza 33

16. 05. 2013, 21:29

čelist mi rosekala skleněnou desku na stole, krááása a veliká gratulace, a hlavně velké uznání za přístup který jsi měla :VÍM ŽE SI ZA TO NIC NEKOUPÍŠ ALE MÁŠ MUJ VELKÝ RESPEKT

Tomín

16. 05. 2013, 21:32

CB:aby ses nedivil

Habos

16. 05. 2013, 21:34

se divím, že se tu do debaty ještě nezapojil ten rozkradač našeho kulturního dědictví -Maca Top!!

UCAdmin

16. 05. 2013, 21:36

Habos - však se snažil...

wett

16. 05. 2013, 21:36

Bibi..... nádhera

VM

16. 05. 2013, 22:17

za nález i za poctivé jednání!!!

knedlo

16. 05. 2013, 22:19

joeblack

16. 05. 2013, 22:30

Přidávám se ke gratulaci k takovému nálezu a poděkování plus obdiv za Tvůj přístup. Tohle dělá normální a rozumný člověk, který nemyslí jen na svou kapsu, ale ví, že takhle z toho má užitek mnohem víc lidí. Myslím tím užitek duchovní, ne finanční. Peníze nejsou všechno. Radost z nálezu Ti mohu jen závidět a přát

B.V.K.

16. 05. 2013, 22:39

Az bude nalezne vic než almužna na kterou budeš čekat rok OK, jinak státu nasrat stejne se to rozkrade a vim o cem mluvím.

popop

16. 05. 2013, 22:46

Musel to být masakr to pípnout kolik tobo bylo?

Honza 33

16. 05. 2013, 22:47

Šašci dva takový tlachaní na přivede víte kam

joeblack

16. 05. 2013, 22:48

Maca. Top: Jak už sem napsal-peníze nejsou všechno a je dobře, že ti slušňáci nevymřeli, protože hamouni nikdy nic dobrého neudělali a jen se užírají závistí.

Tomín

16. 05. 2013, 22:54

maca top:amáš vubec představu o nálezném. Za menší depoty se vypláci dost velké sumy, tady bych si tipl klidně i nový superb. Vím o čem mluvím!

Rossy

16. 05. 2013, 22:55

No, ony podle mne peníze nekazí charakter, ale teprve, když jde o peníze se ukáže pravý charakter lidí.
Ještě jednou gratulace k nálezu.

Rossy

16. 05. 2013, 23:03

A protože jsem nikdy nic podobného/ohledně nálezu/ zatím řešit nemusel, tak ani nevím, jak bych se zachoval.

joeblack

16. 05. 2013, 23:05

Maca. Top: Jak to vypadá s nedostatkem peněz vím moc dobře při mém stavu. OSVČ a 2,5 roku doma zs rozdrcenou haxnou. Nikdo mi nedá ani korunu a jen všeci berou. pomalu už musím rozprodávat vybavení dílny abych to utáhl, než budu zase fit, ale stejně bych to odevzdal a proto si Bibi vážím a jsem rád za ty slušňáky.

joeblack

16. 05. 2013, 23:09

Sice poklad asi nikdy nenajdu, ale rád se na něj přijedu podívat až to půjde a taky rád zaplatím za vstupné, stejně jako na všech místech, kde můžu poznávat dějiny a kraje.

CheGuevara

16. 05. 2013, 23:11

škoda že zmizel ten polda Elvis, ten byl supr na fotce :D

james86

16. 05. 2013, 23:25

ahoj BIBI, s bradou až na zem se  připojuji ke gratulacím, přístup víc než parádní, takhle ti to přinese mnohem víc štěstí i užitku. Už se těším na ty reportáže o nálezu. Zasloužíš

ostrov2

17. 05. 2013, 06:48

Tady se moc dobře pozná, kdo hledá pro potěšení a kdo pro prachy. Taky koho zžírá závist a kdo si užívá života. Jsem jen zvědavý, kam zařadíme radní z Karlovarského kraje. Bibi gratuluji.

pepa_d

17. 05. 2013, 06:52

Doufam že ti poctivci běhají do muezea ze všema krámama z hákošem, protože za dvěstě let by je jiní jistě rádi zkoukli.

B.V.K.

17. 05. 2013, 07:24

Když jste všichni takový poctivci proc nechodíte odevzdávat všechno?

sokol31

17. 05. 2013, 08:25

Paráda...

ladan75

17. 05. 2013, 08:48

neuvěřitelné nádhera prostě bomba tohle najít tak tu cívku snad snim

Honza 33

17. 05. 2013, 08:51

Protože bi tě v muzeu tak kopli do prdele

Honza 33

17. 05. 2013, 08:54

Po probuzení už nic nepíšu

UCAdmin

17. 05. 2013, 09:06

B. V.K. - kdyby k tomu takto přistupoval každý ta by jsi k tomu zde těžko mohl psát svá moudra, protože by to nikdo neviděl a to by byla velká škoda.

martiga1

17. 05. 2013, 09:14

ta tkanina vydržela pravděpodobně díky stříbru. stříbro a zlato ničí bakterie, proto tu tkaninu nesežraly. jednou jsem našel 10krejcar FJ a byl zabalený v kousku látky která byla téměř netknutá jěště i s barevným vzorem. jinak gratuluji k super nálezu.

mr.casnik

17. 05. 2013, 09:47

Peckáááá !!! Vsadím se že všichni co píšou že odevzdává jen blbec se hrdě mlátí do hrudi že jsou Češi... ... a rozprodáním něčeho, co sice našli ale nepatří jim to, nás okrádají na poznání naší historie...

Bzuco

17. 05. 2013, 10:10

No u nás na Slovensku, keby že to aj chcem odovzdať, tak by som dostal 10 rokov už len za to, že som si dovolil ísť hladať s detektorom Nález super

SunTzu

17. 05. 2013, 10:21

Omlouvám se za možná hloupý dotaz, co je to tedy za minci na fotkách 1 a 2?

krbapp

17. 05. 2013, 11:01

Hallské feniky - 13. století

marinex1

17. 05. 2013, 12:23

Prosím nemáte někdo odkaz na tyhle mince.
Pod názvem hallské feniky se nic nedá nalézt.

Lerow

17. 05. 2013, 12:44

není co dodat... prostě paráda

Odin

17. 05. 2013, 12:45

Gratuluji k nálezu a skutečně Děkuji za odevzdání muzeu. Skvělé!!!

Dark.Warrior

17. 05. 2013, 12:55

http://www.anythinganywhere.com/commerce/coins/coinpics/ger-states-prenap. html
http://www.schwaebischhall. de/en/welcome/history. html
http://www.icollector.com/Hall-in-Swabia-Germany-hand-heller-ca-1300s_i14157642
http://www.ma-shops. de/shops/search.php5?searchstr=Schw%25E4bisch-Hall+Heller&lang=fr&m=any

nedá najít - jen vědět co hledáš a na internetu už najdeš vše. K přístupu i k nálezu gratulace, taky bych po vytažení prvního volal archeologa, kterého mám spolu s "bomboodstraňovačema" uložené v mobilu a jimž věřím, aby si to vyzvedl.

Tomín

17. 05. 2013, 13:17

http://www.muzeumcheb.cz/sbornik/obsah/pdf/2007/sebesta.pdf

chroust

17. 05. 2013, 15:21

mr. casnik: Podle mne nález patří nálezci, jelikož ten co to ztratil už asi nebude na živu. Věc druhá je historie a mamon státu. Pokud by bylo nějáké nálezné, tak by to člověk rád přenechal muzeu. Stát by jen bral a bral a nic za to, cokoli chceš ty po státu, tak platíš jen někde vezmeš za kliku. Můj názor je takovej že najít něco takového u nás je za trest! Jsem docela rád že jem tohle nikdy nemusel řešit a nic takového jsem nenašel. Stát tomu klukovi zapaltil detektor? Přispěl na benzín? Zaplatil mu hodiny? Nasrat, všechno mu zdanil. Náš stát potažno vláda jsou jen samí zloději a tunelíři. Tak když čtu názory uvědomělých hledačů co s radostí běží všechno odevzdat někdomu kdo je celoročné okrádá, tak je mi ouzko... PS: doufám že nikdy nic podobného nenajdu!!

ludi

17. 05. 2013, 15:28

Blahopřeji

Bartik361

17. 05. 2013, 15:40

smouky-sam si to řekl nalez patří nálezci. A co dál je jen a jen na něm. proto ať je vlada taková nebo maková je snad jedno. Je to její rozhodnutí až něco takového kopneš ty rozhodňi se sam za sebe podle svého svědomí.

2kajman

17. 05. 2013, 15:45

Gratuluji ke Tvému životnímu kopu a obdivuji, jak jsi s ním naložila. Tohoto "případu"by šlo využít jako zlomového, aby se vše okolo podobných nálezů dalo v Čechách do pořádku. Podle neustálých debat kolem hodnotných nálezů jsme nejednotní(odevzdat, neodevzdat). Detektorářů je 30-40000.Měl by někdo nápad jak se spojit(i ve vlastním zájmu)a pomoci Bibi v protlačení a pohlídání odměny, aby dostala takové nálezné jaké si zaslouží a jaké bylo v případu blan. pokladu v případě odevzdání v TV naznačeno?. Jedna polovina je splněna, Bibi má svědomí čisté. Teď má šanci druhá strana neusvědčit se ze lži. Jestli dodrží slovo, nebude s tím mít v budoucnu nikdo problém. To je můj názor. Kajman st.

Kamil 007

17. 05. 2013, 15:47

S tímhle se čistit... Jednoznačně do muzea

2kajman

17. 05. 2013, 15:59

Souhlas, ale doufám, že zná alespoň hrubou váhu mincí. Penízky se rádi zakutálej. Jde mi jenom o pořádek.

wessel

17. 05. 2013, 16:05

Tak proč to neodevzdat, jsou lidi že nepotřebují peníze a když někdo najde nějaký nepotřebný milion, tak proč ho nevrátit, co s ním. Kord na tom chebsku, koho by tam zajímali nějaký peníze, tam nejsou ani volná pracovní místa protože by se o ně nikdo nestál

2kajman

17. 05. 2013, 16:28

Ještě musím dodat, že já osobně Chebskému muzeu věřim, naše rodina s nimi měla už tu čest. Vše OK, nešlo o mince, ale o listiny.

Oucher

17. 05. 2013, 16:47

Klasika. Pokud budeme neustále pochybovat a vymlouvat se stylem: "To stejně nemá cenu vracet, protože to někdo stopí přímo v muzeu" a podobné sračky, tak se situace nikdy nezlepší! Stačí věřit. Osobně bych to taky odevzdal a jsem za tento přístup rád.

miky27

17. 05. 2013, 16:54

Smouky lépe bych to nenapsal, svatá pravda kterou nikdo neumlčí.
Jen mi je divné že tu není více takových negativních názorů, že by cenzůra???
Vůbec bych se nedivil když se ADMIN chlubí, že již pár negativních snah vymazal. Při prezentaci nálezu z Boskovic převládal na internetu opačný názor než zde na tomto webu., trošku se mi dělá zle tady z toho,, výchovného programu odevzdávání,, tolik poctivců najednou se až nechce věřit.
Jinak pro BIBI gratulace k pěknému nálezu.

UCAdmin

17. 05. 2013, 16:58

2kajman - s Bibi jsem již v kontaktu a když bude potřeba tak jsem ji slíbil, že pomohu se vším co bude třeba. Věřím, že to bude OK. Jinak v Chebském muzeu se to určitě nezakutálí, jelikož tam nemají numismatické pracoviště a tohle musí dostat do ruky odborník, který bude vědět jak s tím pracovat jak dokumentačně i samozřejmě při čištění. Velmi zajímavé informace mohou vydat i jednotlivé slepence mincí - respektive jejich složení - pakliže tedy nebudou všechny stejné což v tomto množství asi nehrozí. Předpokládám, že čištění a zpracování mincí bude dělat někdo z numismatiků Národního muzea. A samozřejmě je zde odměna zcela na místě.
Také nazpomínejte na to, že odměnu nevyplácíc stát, ale kraj.
Smouky - promiň, ale tvrdit něco o příspěvku na benzín, detektor atd. je opravdu hloupost. Nezastávám se v žádném případě státu, protože to co tam úředníci předvádí je výsměch nám všem a bude jen hůř. Nikdo nás, ale přece nenutí, abychom někde s detektory běhali. Stejně tak jako, kdyby chtěl po někom, aby mě přispěl na novou duši na kolo, protože si jezdím pro radost a lepší kondici. Stejně tak i hledání je pro mě a věřím i ostatní hlavně o relaxu a radosti. A znovu říkám, stát je mě v tomto ohledu zcela ukradený, ale jde mě o naší společnou historii a její poznávání. S detektory jí můžeme hodně pomoci, ale také hodně ublížit, když je budeme používat nezodpovědně.

UCAdmin

17. 05. 2013, 17:06

miky27 - smazal jsem tu příspěvky, které uráželi nálezkyni. A nález z Boskovic? Tam to byla krásná ukázka českého národa. Jeden prásknul druhého, aby získal beztrestnost. Kdyby to dotyčný nahlásil tak by bohužel od kraje nedostal to co chybně prezentovala media, ale asi by to bylo méně, ikdyž to už nikdo nikdy nezjistí, protože většina mincí je navždy ztracená a nikdy už je jako celek neuvidíme. Stejně tak ani znalec, který by určoval jejich cenu, ze které by se určila hodnota nálezného a možná by mohla být vyšší nebo nižší než oněch 850.000 Kč, ale rozhodně by byla slušná a nikdo by kvůli tomu nešel sedět. Teď si dotyčný může položit jednoduchou otázku, jestli mu to za stálo.
Smutnou pravdou je, že u nás co se týká nálezného platí hodně starý zákon a je pravdou, že moc motivační není, ale třebas i nález od Bibi bude v tomto směru precedentem a poukáže na jeho chybu a možná i něco změní. Když jen budeme křičet a hovno pro to uděláme tak se jen těžko něco změní...

marinex1

17. 05. 2013, 17:36

Dark. Warrior: Díky za odkaz
Ještě by mne zajímalo zda jste kontaktovaly TV. Bylo by zajímavé se na to kounout i na obrazovce. Možná by to i Bibi pomohlo k lepší odměně.

CheGuevara

17. 05. 2013, 18:06

UC v Boskovicích to našel hledač, ale byl u toho druhej a ten ho práskl proto, že se nedomluvili na rozdělení. Nevim kde jsi sebral tvojí verzi.
To že pak práskl i toho překupníka je věc jiná.

chroust

17. 05. 2013, 18:07

miky27: spíš strach ze "svobody slova" u nás, než cenzura.
UC: Stát nás celoročně okrádá na nesmyslných daních které neustále zvedá hlavně proto, aby mohl budovat další tunely do státní kasy. Tak mi přijde hloupé mu dávat něco zadarmo. BIBI má pěknej nález a je dobře že ho vidí spousta lidí, ale rád bych také viděl snahu kraje o vyplacení plné hodnoty nálezu a ne jen nějákou směšnou část.

UCAdmin

17. 05. 2013, 18:12

marinex1 - solidní novináře máme v záloze

CheGuevara

17. 05. 2013, 18:13

O ty co tady dokola melou jak by měl stát vyplácet 100%, nebo známej prodavač nálezů Macatop jak co si najde v zemi je jeho.
Nezapomeňte že hledáte na pozemcích státu většinou, to Vám nedošlo?

CheGuevara

17. 05. 2013, 18:15

A pokud by tu byl anglickej model, už vidim jak se místní prodavači nálezů dělej s majitelem, klasickej Čecháček by to zase ochcával jak by jen šlo.

CheGuevara

17. 05. 2013, 18:16

"dělej s majitelem pozemku"

UCAdmin

17. 05. 2013, 18:20

CheGuevara - však ano, také jsem to tak psal a vím jak to bylo.
Smouky - ano to souhlasím, ale zároveň s tou plnou hodnotou by to zase hrálo do karet šmelinářům. Kdyby měl nálezce dostávat 100 % tržní hodnoty tak by to bylo samozřejmě super, ale samozřejmě by museli být jasně nastavené podmínky kde se nesmí hledat. Což je dnes sice každému jasné, ale běžme se podívat jak to vypadá na archeolokalitách. A teď mě řekni co by udělal takovej šmelinář co kope jen na kšeft? Samozřejmě by vesele dál drancoval archeolokality a vše by za plnou tržní cenu odevzdával, jen by se mu vždy tak nějak řekněme popletlo místo nálezu a nikdy by přece neřekl, že to našel na archeolokalitě, ale místa si vymýšlel. Takže stát respektive kraj by dostával mraky věcí, ale neseděli by nálezové okolnosti a k čemu by pak takovéto nálezy vedli? A sem si 100% jistý, že by se toto dělo. Jak z toho ven? Co si myslíš o tomto? Nemyslím to nikterak zle, prostě mě zajímá tvůj názor. Dost často je předkládán jako vzor Anglie a jejich zákony, nálezné atd. , ale myslím, že je si potřeba uvědomit, že jejich společnost je trošku o něčem jiném něž u nás.

UCAdmin

17. 05. 2013, 18:22

CheGuevara - koukám, že jsme napsali podobnou věc jen ty jsi to napsal předtím než já odeslal svůj příspěvek. A mohu se s tím jen ztotožnit.

UCAdmin

17. 05. 2013, 18:25

Maca. top - jednou z těch svých komplexů třeba vyrosteš, ale k tomu se budeš potřebovat trošku vzdělat...

CheGuevara

17. 05. 2013, 18:29

Ale pro BIBI - klobouk dolů, člověk vysokejch morálních kvalit, já sám bych to asi nedokázal dát z ruky. Pokud by byl takovej každej, asi by to tu vypadalo jinak... A doufám že to Kraj/stát ocení a nálezný bude slušnější.. zaslouží si ho fest. Dělá hledačům obrovskou pozitivní reklamu a ještě jí tu nadáváte.

CheGuevara

17. 05. 2013, 18:31

Maca. Top s tebou se vůbec já bavit nehodlám, lidi jak ty tenhle koníček kurvěj, jen toho co nejvíc prodat a ještě to prezentovat jako svojí chytrost na webu. Nevšímej si mě. děkuji

UCAdmin

17. 05. 2013, 18:40

CheGuevara - tenhle ferda je neškodnej, kromě hloupích keců se na nic jiného nezmůže. Jen se silácky schovává za svou přezdívku, ale na internetu je o něm informací více než dost. Urážet slušné lidi a hrát si na něco co nikdy nebude mu jde a asi se tím ukájí...

miky27

17. 05. 2013, 19:12

CheGuevara, myslím že jsi zaspal dobu už se nehledá na pozemcích státu, jsem přesvědčen že se dnes hledá převážně na soukromých pozemcích.

pliza27

17. 05. 2013, 19:14

se dalo trochu čekat, že se vyskytnou i rypáci, ale BIBI, nenech se tím znechutit. Je vidět že to umíš nejenom s klackem, ale máš i charakter. Keci o penězích, odměnách a podobně,... Věřím že většina z nás hledá pro ten pocit lovce, adrenalin a i se něco dovědět o historii kraje. Penízky jsou kulatý rozkutálej se, ale vzpomínky na akovýhle nález ty vostanou hodně hluboko. Tak ještě jednou

romale

17. 05. 2013, 19:18

To musela mít v muzeu Markéta radost. Gratulace ze západu. R.

CB

17. 05. 2013, 19:45

No, já jsem na tu odměnu zvědavej. Jestli se to rozmázne v TV, tak by mohla být vysoká. Ono trochu zamrzí, když se dostane odměna 2 000 kč místo navrhovaných 160 000kč...

2kajman

17. 05. 2013, 19:52

Chlapi, BIBI si vůbec nezaslouží urážky, ale náš obdiv. Byl to její nález a její svobodné rozhodnutí. A to i vzhledem k tomu, že to v tomto zřízení nemá většina lidí lehké. Měli bychom jí závidět pouze zážitek a adrenalinek při nálezu. Je to vzpomínka na celej život.

CheGuevara

17. 05. 2013, 19:56

miky27 asi jsi zaspal dobu ty, jako bejvalej geodet si v katastru kontroluju na čí lezu, a v ČR je pořád ještě většina pozemků ve vlsatnictcí státu a st. organizací (pozemkovej fond, lesy čr atd atd)

CheGuevara

17. 05. 2013, 19:57

"vlastnictví"

2kajman

17. 05. 2013, 20:21

"Jak by bylo v Čechách krásně, jen kdyby tu ty vosy nebyly"

ryža

17. 05. 2013, 21:32

gratuluju ale to s těma stáhnutýma fotkama to je pěkná volovina

joeblack

17. 05. 2013, 21:47

Souhlasím s tím, že tohle hledání je krásnej koníček, relaxace spojená občas s adrenalínem. Nehledám proto, abych zbohatl. Zajímá mě hystorie mého okolí a proto jsem ani nikdy nejezdil nikam na nějaký profláknutý fleky, ale zůstal za humny ;-) Pro ty rýpaly a závistivce, co nadávají, že nás stát okrádá bych chtěl vzkázat, že to je proto, že jsou ve vládě lidé ůplně stejného ražení jako oni a jen hrabou pod sebe. a dokud tady budou tihle typičtí hamouni, tak to tak i zůstane. Proto jsem rád za lidi jako je Bibi a spol.

šperkař

17. 05. 2013, 22:24

Štěstí přeje připraveným.... a je to pěknej top kop.. sen každýho z nás a ty sis ho splnila tak si to užívej a blbý komentáře nevnímej.

mangus

17. 05. 2013, 22:50

BIBI, Tvůj nález jsem zaregistroval až dnes, tak jsem neviděl všechny fotky. Četl jsem všechny příspěvky. Vnímej jenom ty hezké, protože ve skutečnosti ty rejpalové Ti jenom závidí. Příspěvky jsou stejné, jako tento národ, tento lid, tato splečnost, kde jsou i lidé poctiví, stateční, mlčící, lumpové i zloději a zrádcové. Zachovala jsi se moc statečně, vlastenecky. I když nesnáším tento výraz, protože v Čechách se to užívá jenom ve spojení se sportovním úspěchem jako "kdo neskáče není Čech", co já považuji za degradující, protože po vítězství skáče každý národ na celém světě. A to se nechci rozepisovat o politicích, to by byla úplná katasrofa, tí jsou vlastenci jenom při navyšování svých platů a pak těsně před volbami. Ale tady je řeč o TOBĚ BIBI. Ty jsi se zachovala velice správně (nevím jak bych se zachoval já), Ty jsi jim všem ukázala v praxi své vlatenectví. Věřím, ža ADMIN se bude snažit ze všech sil, aby u tohoto nálezu natrvalo i pro naše potomky zůstalo Tvé jméno, Tvá poctivost, slušnost, charakter. K nálezu Ti moc gratuluji. Pro mne jsi favoritkou na "MISS DW"

Rozum

17. 05. 2013, 23:08

No ja si myslim ze ti vlastne zavidime vsichni protoze je to zivotni nalez a toto kopnout chceme vsichni. Jak s tim kdo nalozi uz je opravdu vec charakteru a ten se projevi prave az kdyz k tomu dojde/pokud nekdy/. Nevim pokud bych ja mel to stesti a kopnul takovyto depot take bych asi upaloval tady za p. Klsakem. Nalezne urcite dostanes a ja bych se take priklanel zmedializovat tento nalez uz jen kvuli tomu aby se ukazalo ze i poctivci jeste rostou a zmenil se nazor verejnosti. Protoze pro normalni smrtelniky jsme jen hledaci pokladu a lide maji zkreslene informace. Chci ti pogratulovat, podporit v dalsi praci a verim ze Cheb ti nezustane dluzen............

warhanyk

17. 05. 2013, 23:16

Mrcasnice važme si jich převelice. BIBI u tebe to platí desetinásobne gratuluju ( todle kopnout tak me vezou pantoflema napřed)

chroust

18. 05. 2013, 00:22

UC- To máš asi pravdu že by zase spousta šmelinářů z toho těžila. To je jedna strana mince, druhá strana mince je, že by se asi více podobných nálezů dostalo do muzeí, tam kam patří. Alespoň podle mne, je to jen můj názor a já ho nikomu nenutím.
Jak z toho ven netuším: je to hodne pro a proti. Kdyby prišel tento zákon. Veřím že by se tu oběvilo spousta zajímavých nálezů o kterých nemáme ani tušení. Jelikož tu moře let fungoval tento zkurvený zákon, tak je mezi lidmi hodně věcí co už nikdo netuší odkud pochází a jak jsou kompletní. Nevím jak je tento problém rozsáhlý, jelikož nedělám archeo a ani nechodím po techto lokalikách. Ale už nějáký pátek kopu a řekl bych změna zákona by prospěla jak muzeím, tak hledačům a pro stát by to byla haléřová položka a všichni by byly spokojeni. Vždyt je několi dobrých odborníků, co by rozlišili jestli jde o reálný nález, nebo fake...
Určitě nejsem zastánce schovávat nálezy tohoto tipu doma, ale mělo by to být nějak ohodnocený. To je stejný jako by ti někdo řekl jestli tě práce baví, tak ji budeš děla zadarmo...

chroust

18. 05. 2013, 00:38

Joeblack: jo BIBI má odemne . Ale jestli říkáš lidem s vlastním názorem hamouni, tak jsi obyčejná ovce a netušíš která v našem státě bije

Bibinka

18. 05. 2013, 04:43

Smoky: já jen říkám co člověk to názor!!!

sajmon0102

18. 05. 2013, 06:44

krása, co víc dodat. a gratulace za přístup. vzpomínka na celý život...

UCAdmin

18. 05. 2013, 07:07

Smouky - souhlas. Celé je to právě o diskusi a našem přístupu. Když se podíváme na to co se změnilo za posledních 10 let ve vztahu archeologie/detektoráři tak tam vidím obrovský posun a to na obou stranách. To že by detektoráři pomáhali na archeo výzkumech tak jak se to běžně děje dnes si asi nikdo nepředstavoval. A samozřejmě je tu obrovské množství unikátních nálezů, které změnili poznání řady míst u nás, ale také obrovské množství nálezů, které díky nám zmizelo nenávratně pryč. Předtím nemůžeme slepě strkat hlavu do písku.

chroust

18. 05. 2013, 07:35

BIBI: ta ovce nebyla na Tebe, ale Joeblacka.
Koukal jsem že máš docela štěstí, nehledáš dlouho a hned taková věc
UC: NEcháme se překvapit jak se to tady bude vyvíjet, jen aby jsme nedopadli jako slováci, to by byla asi nejhorší varianta. Spíš ale čekám že nám to zpoplatní a každej budeme muset mít povolenku jako třeba rybáři.

Paolo

18. 05. 2013, 08:19

UC - ADMIN: nejen detektorářský výpomoc archeologům. My jsme kupříkladu již 2x pomáhali PČR hledat vražednou zbraň.

Paolo

18. 05. 2013, 08:19

... detektorářská...

ludinl

18. 05. 2013, 08:28

Bibi, obrovská gratulace k nálezu a přístupu k němu sám jsem již daroval do muzea pár drobností z bronzu a tak tvůj přístup naprosto schvaluji a těch pár rejpalu nestojí za řeč.

Bibinka

18. 05. 2013, 08:52

pánové v CHEBSKÉM DENÍKU JE ČLÁNEK tak si udělejte názor sami. Bibi

Rossy

18. 05. 2013, 09:09

To:Bibinka. Je někde na webu odkaz na tento článek?

Columbus

18. 05. 2013, 09:10

Smouky-Tak budem chodit pytlačit no 

Bibinka

18. 05. 2013, 09:18

Opíšu to -nemohu nic najít

Bibinka

18. 05. 2013, 09:33

KERAMICKÁ NÁDOBA UKRÝVALA SEDM SET LET STARÉ STŘÍBRNÉ MINCE 1 (Chebsko-detektor zapípá a pod vrstvou hlíny vykoukne nádoba. A dokonce není prazdná. Je naplněná několik set let starými mincemi. To je asi sen každého detektoráře a ženě z Lubska se splnil. Celý nález ale poctivě odevzdala na policii a momentálně se jim už zabývají archeologové z Chebského muzea.,, Depot(roubor předmětů bezpečně uložený na určitém místě )

Bibinka

18. 05. 2013, 09:48

v dobové keramické nadobě dle předběžného ohledání s největší pravděpodobností obsahuje stříbrné ražby ze 13až14.století převážně feniky z micovny ve Švábském Hallu, uvedl ředitel Muzea Cheb Roman Procházka. Podle odborníků tyto mince se zobrazením ruky na líci a řeckého kříže s kuličkami na rubu v dotčeném období patřily k nejoblíbenějším platidlům nejen v celé jížním Německu, ale i Chebsku. To dokládají také dřívejší podobné nalezy v regionu.

Bibinka

18. 05. 2013, 09:58

Bližší určení mincí a celkové zhodnocení nalezu bude možné teprve po jeho ošetření a odborném zpracování,, Jeho součástí bude i vyhotovení znaleckého posudku, jenž stanoví hodnotu drahého kovu-jenž je u stříbra překvapivě velmi nízká-a kulturně-historickou hodnotu nálezu, podotkl ředitel s tím, že na základě posudku bude nálezkyni vyplaceno nálezné.

Bibinka

18. 05. 2013, 10:14

Z laického hlediska je nález zajímavý, archeologové ale nadšení z amatérských nálezů příliš nezdílí. Tento případ není vyjímkou.,, Řada informaci vypovi-dajícich například o okolnostech a způsobu uložení depotu byla bohužel ztracena jeho neodborným vyzvednutím. 'vysvetloval archeolog Michal Beránek. Neodborné zásahy podobné těm, již poškodily tuto kulturně-historickou památku, bohužel ohrožují i řadu dalších nálezů na uzemí celé České republiky 'konstatoval.

chroust

18. 05. 2013, 10:17

Columbus: jo aspoň bude větší sranda

Bibinka

18. 05. 2013, 10:26

Hledání'pokladů' za pomoci detektoru je pritom velmi rozšiřenou zaležitostí. Osobně primárně nechledám žádné archeologické věci, řekl detektorář čtyřicetiletý Petr z Chebska. Chápu že pak archeologové nezjistí řadu informací, ale nebít detektorářů, něco by vůbec neoběvili. Jsem pro citlivou spolupráci...

hypo1

18. 05. 2013, 11:00

Bibinka: Gratuluju k nálezu, je to nádhera Kolega Sing-Sing našel podobný depot kdesi v okolí Chebu a náš štědrý stát ho odměnil závratnou sumou 276 Kč - to je u nás 10% z nedozírné hodnoty pokladu:
http://aktualne. centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek. phtml? id=436430

Držím ti palce, abys dostala víc. Docela mě zaráží přístup archeologa Michala Beránka, který místo toho, aby byl vděčný a šťastný jako blecha (nebo veš), ještě plive do tisku jedovaté sliny. Na jednu stranu archeologové nadávají na detektoráře, na druhou stranu nám tady vnucují Encyklopedii pravěkých pokladů za 850 Kč - to je dost zvláštní, dalo by se říct schizofrenní, přístup.

A už vůbec nechápu, proč je stíhán nálezce pokladu z Boskovic. Poklad ležel na svém místě stovky let, nikomu nechyběl, nikdo ho nehledal a najednou, když ho ten frajer s detektorem našel a část prodal, tak všem těm parazitům z kanceláří děsně chybí a k tomu se ještě před kamerou předháněj, kdo pro něj navrhne krutější trest.

Rossy

18. 05. 2013, 11:23

To:Bibinka. Díky za opis článku. Jsem z něj trochu rozpačitý a jsem zvědavý jak se to vyvine dál.

CheGuevara

18. 05. 2013, 11:23

hypo1 asi nejsi v obraze, ale ten z hledač z Boskovic stíhanej už dávno nejni, zaplatil pokutu... navíc kdyby nebyl tupej a nefotil si místo nálezu a tahání hrnce ze země tak mu budou těžko něco dokazovat.

CheGuevara

18. 05. 2013, 11:25

ale pravdou je že pan archeolog Beránek už asi od nikoho nic neuvidí s tímhle přístupem.

Ronaldo

18. 05. 2013, 11:40

CHeGuevara: Naprostej souhlas kamaráde!!!

Ronaldo

18. 05. 2013, 11:46

A o přístup tady jde především...

Ihsan

18. 05. 2013, 12:05

archeolog M. Beránek se patrně zbláznil, jelikož v tomto případě de facto nic zásadně ztraceného opravdu není, kdybych byl na jeho místě, tak bych byl totálně v laufu

Rossy

18. 05. 2013, 12:16

Když si člověk přečte většinově pochvalné reakce na to jak se bibinka zachovala a dnešní článek z novin, nelze než si povzdechnout s K. H.Borovským.
„Tak to chodí na tom světě, každého dne jinak, dneska tě maj za svatého, zejtra si jim sviňák“

Bibinka

18. 05. 2013, 12:25

Rossy : pravda pravdoucí

maraxp

18. 05. 2013, 13:14

Taky jsem odevzdal pred 5 lety maly depot bylo to 27 kousku. Dostal jsem darovaci smlouvu a nalezne nepozadoval. Byla jina doba.. Dneska bych to uz ale neudelal. Radsi bych ho sezral nez narvat neco tomuto nenazranemu statu do chrtanu

maraxp

18. 05. 2013, 13:16

pardon BIBI zapomel jsem nalez hezky

maraxp

18. 05. 2013, 13:16

pardon BIBI zapomel jsem nalez hezky

marinex1

18. 05. 2013, 15:23

maraxp : Ono jde taky o to kde tento poklad nakonec skončí. Pokud to bude v muzeu nebo nějakém depozitáři tak je to ještě dobrý.
Pokud to bude v národní bance tak to má spočítané jako ten zlatý.
Ten Klauz prodal do švýcarska za dampingové ceny a že tam těch žlutejch koleček bylo

barin777

18. 05. 2013, 15:45

Nádhera!!! skákal bych tři metry vysoko, obrovská gratulace, škoda jen že se ve zprávách objevují detektoráři jen při nalezení munice, což je bohulibá činnost, ale takoví to nález a hlavně přístup zůstává bez povšimnutí, což si myslím že je škoda. Takže gratuluji a ať se daří.

zars

18. 05. 2013, 15:57

Přečetl jsem si celou diskuzi a rád bych se v této souvislosti s tímto nálezem dozvěděl, v čem to obohatí náš národ z hlediska hodnoty kulturně-historické??? Třeba admin by mohl mi na tuto otázku odpovědět. Mám totiž za to, že tyto mince nejsou ničím raritní, tj. že ve světě jsou známé a popsané, a to, že se v době ohrožení zakopávaly do země taky není nic neobvyklého. Co víc se z tohoto pokladu můžeme dozvědět? Děkuji za případné odpovědi.
Nálezkyni gratuluji k nálezu.

zars

18. 05. 2013, 16:04

Přečetl jsem si celou diskuzi a rád bych se v této souvislosti s tímto nálezem dozvěděl, v čem to obohatí náš národ z hlediska hodnoty kulturně-historické??? Třeba admin by mohl mi na tuto otázku odpovědět. Mám totiž za to, že tyto mince nejsou ničím raritní, tj. že ve světě jsou známé a popsané, a to, že se v době ohrožení zakopávaly do země taky není nic neobvyklého. Co víc se z tohoto pokladu můžeme dozvědět? Děkuji za případné odpovědi.
Nálezkyni gratuluji k nálezu.

joeblack

18. 05. 2013, 16:08

To Smouky: Nikoho za vlastní názor neodsuzuji, ale za přístup. Pokud bude každej v tomhle státě jako naše vláda, tak nikdy líp nebude. Hamtat pod sebe umí kde kdo, ale lidstvo se nedostalo do předu jen díky sobectví jednotlivce, ale proto, že už od pravěku lidé jednali a mysleli jako celek ( kmen měl přednost před jednotlivcem ). Jasně, že vždycky byl někdo vyvolenější, ale tak to funguje ve všech tlupách, houfech a mraveništích. Lidi nejsou vyjímka a bez vedení se ukoušou

pepa_d

18. 05. 2013, 19:58

zars, dneska je každej blb důležitej jak zábradlí na úřadě, tak že se to nedá jen tak přejít.

Tomín

18. 05. 2013, 20:17

tak po prečtení vyjádření Beránka začinam mít divny pocit??? Nejsem sam??

elfík

18. 05. 2013, 21:14

Než se s tim čistit, taky bych to dal radši muzeu. gratuluji.

Narvah

18. 05. 2013, 22:07

Takový depot kdybych našel tak bych nikdy nemohl rozdělit, nebo prodat, když už ty kolečka byly spolu tak dlouho tak k sobě prostě patří..... , ale do  depositu bych je  nedal, tam je jich škoda,......... jinak BIBI grqatulace k takovému kopu.

zars

18. 05. 2013, 22:19

Chtěl odepsat na jeden příspěvek a mezitím jej admin smazal. Nebyl přitom vulgární, co to jako má být?

UCAdmin

18. 05. 2013, 22:41

zars - smaznul jsem pouze příspěvky od individua Macatop. Nedělá nic jiného než že tu do lidí cpe své nesmyly a uráží slušné lidi.
Na tvůj dotaz ohledně významu nálezu. V nálezu je dle prvotního odhadu zřejmě cca 1000 mincí takže těžko můžeš vědět, že tam není nic raritního. V takto velkém množství se mohou objevit nové neznámé ražby. Až po vyčištění bude známa celková skladba detotu, která může prozradit mnohem více o době uložení a další souvislosti. Také je možné, že to nebudou pouze mince, mohou se tam objevit i stříbrné šperky atd. Většinou se v takových depotech objevují jako předmět, který už měl pro dotyčného majitele jen hodnotu kovu, tedy stříbra. V každém případě nejsem numizmatik, ale požádám některého z numizmatiků Národního muzea, se kterými spolupracujeme, aby nám tomu pro osvětu i dalších hledačů poskytli více informací.

2kajman

18. 05. 2013, 23:00

Z "laického hlediska"jak píšete, z vás pane Beránek vypadla pěkná hovadina. Prostě to dotyčný člověk, který se bál o majetek zabalil do hadru a strčil ve spěchu do země. Určitě vám tím nechtěl předávat žádné tajemné poselství. Pouze si to nestačil vyzvednout. Podezřelé řeči o poškození kulturně-historické památky neodborným vyzvednutím, mne uráží. S kým si myslíte, že mluvíte? Jestli tu holku podrazíte, budu nucen v těchto věcech přehodnotit své postoje To je můj názor, Kajman dědek.

Kamil 007

18. 05. 2013, 23:13

zars

18. 05. 2013, 23:27

To admin. Děkuji za odpověď a za vysvětlení. Pokud někdo někoho uráží, je správné mazat takové příspěvky, ale pokud to jsou dle Tebe nesmysly, tak si myslím, že je na každém účastníkovi diskuze, aby si udělal sám jasno, co je nesmysl a co ne. To pak zavání cenzurou.
A k tomu pokladu a mé otázce. V čem nás to obohatí, jestli to zakopal v roce 1300 nebo 1350, jestli tam k těm mincím přidal třeba i svůj stříbrný prsten, jsou to opravdu tak zásadní informace pro nás, tedy národ?

Kajman1

19. 05. 2013, 00:15

Gratuluju k pěknýmu kopu.

CheGuevara

19. 05. 2013, 00:34

zars o čem tu točíš? Předně je UC zřejmě majitel stránek takže si tu může mazat co chce a kdy chce, za další Macatop se tu vyžívá jenom v provokacích.
Jinak z depotu se dá vyčíst opravdu hodně, nechápu proč to laicky bagatelizuješ. Např pokud to bylo v lese mohla by se zadatovat neobjevená komunikace/stezka, zastoupení ražeb může často dost vypovědět o obchodu v regionu a x dalších věcí který jako laici nejsme schopný postřehnout.

zars

19. 05. 2013, 01:32

To CheGuevara. Jistě, jako majitel stránek si může mazat co chce, ale to pak nepřipouští diskuzi, ale jen to, co se mu líbí.
Co to je provokace, není to jen náhodou jiný názor se kterým nesouhlasíš?
Nic nebagatelizuju, jen bych rád znal odpověď. To co píšeš o starých komunikacích či stezkách, tak těch bude v lesích nejspíš spousty a ohledně obchodu v regionu to nevypoví zhola nic, protože nevíme kdo ten depot zakopal, mohl to být kupec nebo třeba utečenec odněkud z Evropy nebo kdokoliv jiný.

Eoš

19. 05. 2013, 06:24

to Hypo1: souhlasím s Tebou člověče. Žijeme to v pěkně vymr... ym státě. A vím o čem mluvím... tady je 12:21 AM, Michigan lake. čus všem slušnejm zlatokopům, eoš

UCAdmin

19. 05. 2013, 07:32

zars - u něho je to opravdu čistě jen provokace. Každý má nárok na svůj názor a rád mu ho zde dám, ikdyž s ním nebudu souhlasit. Ale ne lidem co chtějí jen škodit, urážet druhé atd.

Bartik361

19. 05. 2013, 07:46

UC-ADMIN Doufam že vše budete sledovat a podávat info. Podle toho co tu čtu to zajmá plno lidí a pro některé se tím vyřeší otázka odevzdávat nebo ne. Také mě zajmá jak se k BIBI zachovaj zatím neslyšela ani děkujem. A doufám že se brzo ukáže kolik stříbrňáků to bylo. Myslím že tento nález nám všem ukáže jak to v ČR chodí ale doufám že se pletu.

UCAdmin

19. 05. 2013, 08:04

Bartik361 - samozřejmě to budeme sledovat. Podobných případů je v současné chvíli několik a průběžně o nich budeme informovat.

zars

19. 05. 2013, 08:56

To UC - ADMIN. Občas sem zabrousím, takže jej máš asi opravdu přečteného a je to opravdu provokatér, takže ok :) Já jsem jen prostě, z toho co tu psal, neměl ten dojem.
Nejsem hledač, jen se tady občas kouknu, ale myslím si jedno, že stejně budete pro archeology takové nutné zlo a nejraději by byli, kdyby se hledání detektorem úplně zakázalo.

zars

19. 05. 2013, 09:05

To Bartik361. Nevyřeší se tím vůbec nic, protože jak se říká jiný kraj jiný mrav. V Chebu se zachovají třeba špatně a v Olomouci u podobného nálezu naopak třeba zase dobře.

UCAdmin

19. 05. 2013, 09:14

zars - s archeology spolupracuji řadu let a na mnoha místech vidím velký názorový posun. Plno z nich si uvědomuje, že hledači pro ně mohou být a jsou velkým přínosem. V ČR je cca 400 archeologů a hledačů bude tak 20-30 tis. takže je to obrovský nepoměr. A právě díky spolupráci těch hledačů, kteří chtějí pomoci se podařilo objevit opravdu obrovské množství unikátních předmětů. A bohužel stejně tak obrovské množství předmětů mizí bez jakékoliv dokumentace nálezových okolností. Archeologové jsou ve většině případů velmi inteligentní lidé a vědí, že jakékoliv restrikce by situaci jen zhoršili. Např. naprosto hloupý zákon na Slovensku, který docílil pouze toho, že se tam hledá stále - možná ještě více než předtím, ale do muzeí se již nedostane skoro vůbec nic a tamější archeologové z toho rozhodně radost nemají. Bohužel běžný archeolog zákony netvoří a má takřka nulovou možnost je ovlivnit. To se děje podstatně výše a bez nic

zars

19. 05. 2013, 09:30

UC - ADMIN. Souhlasím, restrikce nic nevyřeší. Akorát netuším o jakém obrovském množství unikátních předmětů mluvíš. Co to tady procházím, tak zatím jsem z fotek neviděl nic unikátního, jen běžné věci denní potřeby a nepovažuji za unikátní ani tento nález mincí, protože takových nálezů mincí ze středověku už bylo a ještě bude.
No možná o jednom unikátu přece jen vím, co jsem postřehl v mediích, že hledač někde nad Brnem našel kopí z Trójské války, tak to je samozřejmě unikát, ale fakt o ničem jiném jsem se nedozvěděl.

UCAdmin

19. 05. 2013, 09:38

zars - mohl by to být precedent podle, kterého by se pak posuzovali další případy. Nálezné vyplácejí kraje a jak je vidět na mnoha korupčních kauzách tak z toho, že nějakému nálezci vyplatí slušné odstupné se jím žádná "krabice s vínem" zpět nevrátí. Stále tu zaznívá i názor se kterým se pak právníci krajů snaží operovat a používají výklad komunistického zákona, který říká, že se musí jednat o náhodný nález a když jsi použil detektor kovů tak to vlastně náhodný nález není. Samozřejmě je hloupý výklad a jsem připraven v případě, že by se k nálezu tohoto pokladu kraj nezachoval patřičným způsobem Bibi v tomto případě zastupovat a celou věc řádně rozmáznout. Samozřejmě co se týká právní stránky mám velmi schopného právního zástupce.
Jinak jsem ti psal mail na ten co máš v registraci, ale vrátilo se mě to jako nedoručené.

UCAdmin

19. 05. 2013, 09:40

zars - jsou to předměty např. z archeologických výzkumů kde hledači s detektory pomáhají atd. Některé vybrané věci budeme průběžně zveřejňovat

2kajman

19. 05. 2013, 10:07

UC-ADMIN:ve věci "Bibi"bych navrhoval obrácené řešení. Nejdříve věc řádně rozmáznout a získat veřejnost na svou stranu, protože co peklo zchvátí, už nikdy nenavrátí.

zars

19. 05. 2013, 10:12

UC - ADMIN. No jo, jenže takových precedentů už tady bylo a pokaždé to dopadlo jinak, a jak píšeš, nálezné vyplácejí kraje. Ale zatím je zákon takový, že nálezce má nárok na 10 % z ceny kovu a tady u tohoto nálezu by to pak dělalo pár korun. Navíc třeba tento rok v tom jistém kraji můžou vyplatit slušné nálezné a příští rok nedají nic, protože prostě mít peníze na to nebudou nebo se změní vedení toho kraje ve volbách a budou situaci hodnotit jinak, atp. Pokud nebudou jasná pravidla, tak se to nikam nepohne, to si myslím já. Ideální příklad, jak by to mělo být nastaveno, je Anglie. Taky nerozumím tomu, proč mají archeologové potřebu vlastnit veškeré věci archeologické povahy nalezené v tomto státě, byť se jedná třeba o běžné osobní věci. Proč v Anglii to pouze zdokumentují a pak pokud to není unikát, ten předmět vrátí nálezci, když je třeba z bronzu?

Hank

19. 05. 2013, 10:27

Protoze polovina tohoto naroda ma zkurveny mysleni bolsevikem! Jednoduche a proste. Jak by nekdo mohl mit uspech a "zbohatnout" na prostem nalezu kdyz ostatni nemaji nic... Neverim ze se v dohledne dobe neco zmeni k lepsimu. Pokud bude zmena tak k horsimu viz. Slovensko.

2kajman

19. 05. 2013, 10:34

Miliardáři stěhují nakradené peníze do cizích bank a nikdo státu nic nedaruje. Přitom by stačilo pouze zaplatit daň. Potom by bylo na nálezné pro poctivé občany, kteří se rozhodli darovat srdcem a ne nějakým hloupým zákonem. Víme dobře, že to stejně přikázat nejde, pro to se člověk může rozhodnout srdcem, sám a svobodně, podle svého vědomí a svědomí. Příkazama v tomto nikdo nic nezmůže.

ostrov2

19. 05. 2013, 10:35

Státní úředníci jsou ti poslední, které zajímá historie. Je zajímá vlastní kapsa a případy řeší, až když se z toho stane politikum. Naopak, historické nálezy jim mnohdy překáží v rozvoji "územního plánování". Horší správci historického dědictví tohoto konglomerátu národů v srdci Evropy než volení zastupitelé už nemohou být. Ministerstvo kultury ještě tak najde peníze na podporu politicky angažovných umělců /viz poslední úlet Hanákové/ ale památky nechává devastovat.

CheGuevara

19. 05. 2013, 10:51

zars - model Anglie je v Čechách uplné scifi, jak už jsem tu psal já a UC - v Anglii má na část náleznýho nárok i majitel pozemku, to by při vyčůranosti Čechů nefungovalo. Došlo by k hromadnýmu udávání chybnejch lokací a všem možnejm podvodům. Já třeba trochu obchoduju a zrovna Angličani jsou hodně slušnej národ obecně, v Čechách jsem to vzdal protože třeba platební morálka Čechů je hrozná, výmluvy, dohady,... hrozný

2kajman

19. 05. 2013, 10:52

Inzerát:ačkoli mě už bylo šedesát, potřebuji poradit. Mám v tomto zřízení velké dilema. Srdce by chtělo říkat, vše pro svou vlast a rozum, nekrm kukačky ve svém vlastním hnízdě. Chtěj potom víc a víc a tvé děti zahynou. Co mám dělat

CheGuevara

19. 05. 2013, 11:11

2kajman nastává cesta kompromisu :)

Rossy

19. 05. 2013, 11:14

Nevím, jestli jsem to, co je napsáno níže dobře pochopil, ale představa, že se historie určitého území dá poznat jen z unikátních nálezů je podle mne mylná. Ty unikáty mohou být jenom jakási "třešika na dortu". Teprve celý soubor věcí, většinou pro laika úplně obyčejných, všedních, dá jakousi představu o historii dané oblasti. Také tento presentovaný nález tu skládačku jen doplňuje, ale neobjasňuje sám o sobě nic nového v té dané oblasti nepoznaného. Možná jen jeho jednotlivosti mohou být důležité. /Vytváří se dojem, že unikátní znamená, za kolik se dá daná věc prodat a mnohdy je pro danou oblast cennější depot železných předmětů z určité doby. /To že jsou na Detektorwebu presentovány ty běžné věci denní potřeby možná lidem řekne o historii víc než několik málo unikátů. U tohoto nálezu je důležitá a vlastně "nejvzácnější, unikátní" jiná věc a to přístup nálezce. Možná, že pro někoho je výška odměny při poznání historie důležitá. Pro někoho je důležitější přístup archeologů k jeho počínání. Lidé jsou různí a je to dobře. Už samo sousloví-žádat o dměnu-je podle mne, zvrácené. Odměnu by měl automaticky stát vyplácet pokud si své historie váží. Odměna by se měla dát jen odmítnout.

zars

19. 05. 2013, 11:27

To Hank a to CheGuevara, no a to je právě ono, bolševik do. urvil morálku národa. Ideální situace by byla taková, najdu takovýto nález, ihned před vyzvednutím to nahlásím nejbližším archeologům(pro tento případ je třeba mít uloženo tel. číslo na nejbližšího archeologa v místě, kde hledám), ten by měl do pár hodin přijet na místo nálezu, nebo jeho kolega a zdokumentovat vyzvednutí nálezu. Nález do určené doby zpracovat tak, aby bylo možné během krátké chvíle vyplatit nálezné, které by mělo činit minimálně 1/3 pro nálezce a 1/3 pro majitele pozemku. Pokud by byl vlastníkem pozemku stát, vyplácel by polovinu nálezci. Nálezné by mělo být vypočteno z tržní hodnoty. Bohužel, ne pro všechny nálezy asi bude místo ve vitrínách muzeí, ale pokud by byl vystaven, tak by u tohoto nálezu mělo být uvedeno, kdo jej našel, to by pak bylo i takové morální ocenění pro nálezce. Ideální by také bylo, kdyby tam bylo uvedeno, že nálezci bylo vyplaceno nálezné dle zákona ( ne toho dnešního komunistického), tím by se deklarovalo, že stát je slušný a cení si slušných občanů, ale to je samozřejmě utopie, protože závist v české kotlině je velká, a to už jsme zase u toho bolševika.

zars

19. 05. 2013, 11:35

Rossy, přesně tak, o historii nevypovídají jen unikátní nálezy. Jenže ty běžné věci už byly prostě zdokumentovány a nezaznamenávám za poslední léta nějaký posun u nás v tom, že by se zjistilo něco zásadního dalšího o Keltech, starých Slovanech nebo o době bronzové. Jediné v čem vidím posun je ten, že římský vliv byl daleko větší než se zprvu soudilo. Ale ty římské tábory se většinou najdou podle leteckých fotografií nebo při stavebních pracech, když se narazí na hrotitý příkop římské fortifikace.

2kajman

19. 05. 2013, 11:41

Rossi:ano, žádat o odměnu je ponižující. Jinými slovy, stát který automaticky nevyplácí odměnu poctivému nálezci jako poděkování, neváží si historie. Spokojenost by měla být na obou stranách. Odměna se nesmí rovnat plivnutí do tváře.

2kajman

19. 05. 2013, 12:00

CheGuevara:jaký kompromis? Asi jsi nepochopil co jsem tím chtěl říci.

Ihsan

19. 05. 2013, 12:19

pro Zarse: nález přinese mnoho nových poznatků, jak jsi byl upozorněn již, nvoě. např. pro studium kontaktů atd. zase tolik těch mincí tu určitě do této doby nebylo nalezených a čeho si vůbec nevšímáš ja ta nádherně zachovalá organická schránka což je v našich končinách zcela atypický jev a lepší když to uvidí x-tisíc lidí než když to budeš mít někde v šuplíku pro nic nebo možná pro pozdější přilepšení k důchodu
jinak diskuze se zvrhla v lítý boj a opět jen o  prachy, odměna ano, ale domnívám se, že většina z vás by nebyla spokojena i kdyby Vám bylo dáno zlaté hovno a jeden by záviděl druhému, že tamten dostal více atd. , jsem pro odměny, ale pro nejtypičtější vlastnost tohoto národa bych je nikdy nezveřejňoval

Uran

19. 05. 2013, 12:21

Bibi, moc Ti gratuluju k nálezu! Perfektní přístup takhle by se měl zachovat každý! Máš můj obdiv

Ihsan

19. 05. 2013, 12:23

také třeba bude uplatněn nakonec model co je např. v Rakousku - přijede policie a zabaví vám nenávratně detektor, řekl bych, že je to mnohem přísnější a efektivnější než ten zákon na Slovensku, takže pokračujme svorně tímto stylem a uvidím kam to všichni dotáhneme, a já osobně bych to odevzdal i kdyby ty mince byly ze zlata a můžete si o tom myslet co chcete

zars

19. 05. 2013, 12:42

To Ihsan. A přinese to nějaký zásadní poznatek o středověku? Takovýchto středověkých depotů bylo v ČR za celou dobu nalezeno opravdu mraky, nacházely se v hliněných nádobách, kožených váčcích nebo uchované v látce. Skutečně to není nic převratného, co nás posune ve znalostech, co o středověku už víme. Tím netvrdím, že je lepší mít to někde v šuplíku. Jenže tam to nakonec nejspíš také skončí, zavřené někde v depozitu, kde k tomu bude mít přístup pár jedinců.
A ještě mám na Tebe dotaz, píšeš, že bys to osobně odevzdal, i kdyby ty mince byly ze zlata. Odevzdal bys je i v případě, že by třeba někdo z Tvých blízkých potřeboval nákladnou operaci, kterou by si uchoval život a Tobě by za ten poklad někdo nabízel peníze, kterými by si tu operaci mohl zaplatit? I tehdy by si ty mince odevzdal?

Rossy

19. 05. 2013, 12:54

To:zars. Ano, máš pravdu že většina nálezů jako jednotlivosti nám už o středověku neřeknou nic nového, ale já to myslel spíše v návaznosti k historii určité menší lokality určité oblasti, kde díky nim můžeme třeba význam a datování posunout.

Ihsan

19. 05. 2013, 13:12

To Zars: de facto jsou to tři otázky takže za 1) nikdy nevíš co nález může ještě vypovědět, jelikož poznání není nikdy konečné a třeba budoucí generace z toho vymáčknout o něco více než my, což platí hlavně pro profi archeology
2) do depositu máš také přístup, včetně mě a mimo nás kdokoliv jiný, kdo je občanem tohoto státu, každé muzeum má badatelské dny a pokud nedělají nějakou inventuru, ta tě k tomu musí fakt pustit, to mně jako věř, ale vždy je tam lepší předem se ohlásit a říct jim co chceš atd. (vlastní zkušenost) a pak je to ok
3) konkr. u zlata bych měl dostat od státu plnou cenu zlata, takže bych to z toho patrně zaplatil, ale pokud by to třeba byl jiný kov a byl bych v situaci, kterou jsi mně určil a měl bych kupce, který by to odkoupil za peníz, který bych potřeboval na tu operaci, aby mně nezemřel nejbližší kamarád či známý nebo dokonce někdo z rodiny, tak ano prodal bych to, protože vím, že by to tento stát nezaplatil neboli pojišťovny a v této situaci bych byl doopravdy k tomu donucen, ale nehledej v tom, že bych to dával do šuplíku, s tím, že bych na tuhle situaci čekal, jelikož doufám, že se to nestane léta letoucí, tak snad ti to takto stačí

2kajman

19. 05. 2013, 13:17

Ihsan:to tě šlechtí, že by jsi nález odevzdal, i kdyby byli mince ze zlata. Nic jiného ani nečekáme. V případě vyplácení nálezného by jsi ale mohl odměnu odmítnout a potvrdit tak svou poctivost dvakrát. Přeji hodně štěstí, "ať se to třpytí"

2kajman

19. 05. 2013, 13:28

Ihsan. děkujeme za odpověď. Ještě jednu otázku. Můžeš nám potvrdit, že ti kteří nález zamlčeli nebo by potupně požadovali nálezné se nedostali do životních problémů? Třeba neměli takové štěstí jako ty. Děkuji za odpověď.

Ihsan

19. 05. 2013, 13:36

2kajman: asi v této náležitost mohu spíše mluvit jen za sebe, ale pokud bych ti měl nějak racionálně odpovědět, tak nemůžeme vyloučit, že se opravdu nějaký hledač do těchto problémů nedostal, ale jsem si jistý, že se jedná o zcela výjimečné případy, aby to nedopadlo, že to pak budeme obhajovat pod touto snadno zneužitelnou záležitostí a to platí pro nás pro všechny (včetně mě), opravdu se domnívám, že ve většině případů je důvod v neodevzdávání předmětů, ze zcela nám známých důvodů :), tak to snad takto stačí

2kajman

19. 05. 2013, 13:45

Tady přece nejde pouze o peníze, ale o to, aby se co nejvíce historických nálezů(pokud o ně bude mít stát zájem)dostalo tam, kam patří. Pro váhající je to motivace a pro ostatní možnost darovat odměnu státu. To je podstatné. Pohádku k nálezu(historické, kulturní a ostatní dědictví), ať si k tomu každý přidá jakou chce. Jsem přesvědčen, že to stejně nikoho nezajímá, ani v místních regionech.

2kajman

19. 05. 2013, 14:00

Ihsan:toto dopisování nemám rád, ale když mě to nedá. Raději hovořím z očí do očí, tam se ledasco může vysvětlit i případně důkazama přesvědčit. Cením si alespoň toho, že jsi neutekl z bojiště i když jsme tě nachytali na švestkách. Vše se dá zneužít, tak už to raději neřeš.

2kajman

19. 05. 2013, 14:11

Ihsan:jestli chceš, napiš mi na 2kajman@seznam.cz, třeba si nějaké věci vysvětlíme.

Robo285

19. 05. 2013, 15:38

gratulujem k nalezu, ale foto je o ničom, hlavne že je vercajch ofoteny.

Ihsan

19. 05. 2013, 15:54

To 2kajman: tohle dopisování má vždy svoje mouchy a osobní kontakt je opravdu v těchto věcech mnohem lepší, ale oba chceme totéž, aby se nálezy dostaly do muzeí apod.

2kajman

19. 05. 2013, 17:13

Ihsan:vím, že to myslíš dobře, ale i sám jsi ve svých příspěvcích zjistil, jak je snadné se  zmýlit a najít společnou řeč, aby byli všichni spokojeni, je těžké. Tisíc lidí, tisíc názorů, ale bez diskuse a dobré vůle se nic nevyřeší

čurda48

19. 05. 2013, 20:49

doma mám taky takovou sbírku! Ale ne tolik!!

čumim

19. 05. 2013, 20:59

Krásnej kop, gratulace. Ta tkanina to je k neuvěření po tolika letech

Salli

20. 05. 2013, 09:07

to Maca. Top- Chlapce, jedno je pravda a to ze ne kazdy by reagoval tak jako Bibi ale myslim si, ze to jen a jen veci nalezce co s nalezem udela. Tady je to jen diskuse ale to jak sproste a vulgarne reagujes Ty je mirne receno hodne ubohe a svedci to o Tve dusevni malosti a chudosti. Vis je mi Te vlastne dost lito. Uziras se tim, ze si nekdo dovolil mit jiny nazor nez Ty. A uprimne si myslim, ze Tobe by se nerozvitilo ani po par fackach.

h.

20. 05. 2013, 10:47

škoda, že cenzorský zásah odstranil část fotek, mohl bych mít pocit, že něco není čistý....

ale každopádně TOP 10 

UCAdmin

20. 05. 2013, 11:07

h. - fotky si přála odstranit nálezkyně pokladu. Jinak čistota je půl zdraví tak si dej sprchu

lohe

20. 05. 2013, 11:15

Gratuluji k nádhernému nálezu a těším se, že ty krasavce uvidím v plné kráse.

klecos

20. 05. 2013, 15:11

ještě jsem nepřipojil gratulaci a ohledně nahlášení nebo nenáhlášení nemá smysl nic psát......

yerka

20. 05. 2013, 19:30

Mám dotaz, kolik asi (odhadem) těch mincí je? A nalezeny byly v nějaké pytlovině zabalené? Děkuji a zdravím a gratuluji moc.

Stahad

20. 05. 2013, 19:50

Gratulkia i ode mě, pocit to musel bejt nádhernej

zars

20. 05. 2013, 22:03

To Ihsan, ok tak já si do toho depozitu zajdu, abych na vlastní oči viděl, jak to funguje. Najdu si v nějakém vlastivědném sborníku nějaký nález řekněme třeba z roku 1950 a uvidím, zda jej v tom příslušném muzeu, ve kterém by měl být, uvidím :)

Ihsan

21. 05. 2013, 08:57

To Zars: jj zkus to, ale ideálně jim napiš mail pár dnů předem ať ti ten konkrétní předmět připraví na den, kdy přijdeš a mělo by to klapnout, tedy uvidíme :)

pastevec13

21. 05. 2013, 09:12

První tři příspěvky na tomto nevýdělečném webu. kniha o archepokladech, setkání oveček, bibipoklad
UC fakt je to k zblití. Ohánět se morálkou, a přitom všechno podřídit prodeji detektorů. Ani bych se nedivil, kdyby byl tenhle depot taky nějaký vylhaný šmé.

mackiz

21. 05. 2013, 17:29

Ne stát, /to jsme MY! / ale lidé zastupující stát, kteří se povýšili na bohy si s námi vytírají prdel!!! A to dennodenně a na  všech úřadech. Tomu minimálnímu množství slušných úředníků se omlouvám!!!

moglař

22. 05. 2013, 07:23

kdo tady nelže, lže sobě.

UCAdmin

22. 05. 2013, 11:17

pastevec13 - ještě, že jsi nám to tak krásně objasnil Kde se v člověku bere taková zášť? Možná by ti více pomohlo poznat lidi, o kterých takto hloupě plácaš... Přeji ti více osobní pohody v duši

Bartik361

22. 05. 2013, 13:50

2kajman

22. 05. 2013, 14:38

pastevec13:do Sloupu jezdím pravidelně a dobrovolně mnoho let. Nemám pocit, že bych byl ovečka, jak říkáš. Je to volná zábava, každý si dělá co uzná za vhodné. Já osobně se vždy těším, je to pro mne příležitost potkat se s kamarádama ze vzdálenějších krajů, kdy není jiná možnost se vídat častěji. Byl bych rád, kdyby si se někdy mohl zůčastnit a možná změnit názor. Myslím to upřímně. Hodně štěstí, Kajman dědek

reibeg

23. 05. 2013, 09:13

Zdravím slušné hledače tady posílám odkaz na článek dnes se mě podařilo ho najít :-)
http://chebsky. denik.cz/zpravy_region/keramicka-nadoba-ukryvala-sedm-set-let-stare-stribrne-mince-20130522.htmlJá osobně odhaduji, že nálezné nebude větší než 5000 :-(.

reibeg

23. 05. 2013, 09:15

A tady je další
http://www.5plus2.cz/? 8388/zakopany-hrnek-byl-plny-stribrnych-minci

reibeg

23. 05. 2013, 09:18

A takto to dopadne :-(
http://zpravy. idnes.cz/hledac-vykopal-v-lese-na-chebsku-stribrny-poklad-fuk-/domaci. aspx? c=A070811_192443_domaci_jan

pastevec13

23. 05. 2013, 13:50

UC - jaká zášť? Tvoje odpověď mě nepřekvapila - prostě klasické pokrytectví. Opravdu si myslíš, že úplně všichni jsou hlupáci, kteří to už dávno neprohlédli? O moji duši mít obavy nemusíš, spíš bych se bejt tebou bál trošku o tu svou.
Ale nejseš rozhodně jedinej hrobař detektoringu v čechách, tvoje konkurence už to dovedla k ještě větší dokonalosti - samobonzovací aplikace na lokality je geniální.

Bartik361

23. 05. 2013, 14:59

Co to vlastně je když né poklad??? A proč to zkoumaj? Proč do Prahy odjela jen látka a né stříbrňáčky? Kolik jich opravdu bylo?

ddaja

23. 05. 2013, 15:37

BIBI upřimně gratuluji a závidím ten adrenalín při odkrývání pokládku, musela to býti nádhera A jsem opravdu zvědav jak se tento příběh bude dál rozuzlovávat. Je velká škoda, že ve více médiích nebyla tato událost zveřejněna A pokud někteří zde se pídí proč archeologové litují, že tento depot nemohli sami vyzvednout ze země a že jim byl již donesen, tak ať se přímo zeptaj nějakého archeologa, je to více aspektů, ale oni bohužel neznaj náš adrenalin při větším nálezu

UCAdmin

23. 05. 2013, 16:25

Bartik361 - to co tam bylo uvedeno, že to vlastně není poklad je úsměvné. Co více by to mělo být? Tohle je jasný poklad. Je škoda, že to nešlo jako celek expertům z Národního muzea, ale nechme se překvapit jak to dopadne doufám, že dobře.

UCAdmin

23. 05. 2013, 16:31

pastevec13 - neberu ti tvůj názor, když vidím, že jsi o své pravdě přesvědčen, škoda.

Bartik361

23. 05. 2013, 17:37

UC-tohle mě fakt štve nikdo nic pořáďně neví ale amatérské vyzvednutí BIBI vše zničilo. V nedávné době si po onom nepokladu. Jezdil traktor, kdejakej chobot tam dělal skládku atd. A vše zničila jedna holka z detíkem která ho ještě poctivě odevzdala. Teď se jí akorád každej směje a jak jsem už psal ani poděkování se jí nedostalo. Pořád doufám že alspoň tu poctivos někdo ocení ale jak píšeš necháme se překvapit.

Columbus

23. 05. 2013, 17:53

http://zpravy. idnes.cz/hledac-vykopal-v-lese-na-chebsku-stribrny-poklad-fuk-/domaci. aspx? c=A070811_192443_domaci_jan

To n

ejlepší je dole-Odevzdali byste nalezený poklad? ANO=445
NE=1084
Ale já bych ho taky neodevzdal.

Bartik361

23. 05. 2013, 18:01

UC-zajmavé je že když něco odevzdáš tak to poklad neni. ale na černém trhu dostaneš pěknej ranec. a když se na to přijde tak s toho udělaj poklad nevyčíslitelné hodnoty. je mi s toho na bl...

maraxp

23. 05. 2013, 20:18

Ano ano kazdy dobry skutek v tomto Absurdistanu musi byt po zasluze potrestan. Treba to zmeni nejvyssi az ho prejde viroza

ragnarog

24. 05. 2013, 01:11

Bibi, blahopřeju k životnímu nálezu a ukázkovému přístupu!!! Snad to nakonec všechno dobře dopadne a Ty dostaneš, co Ti jako poctivé nálezkyni náleží. "Pan archeolog" by se měl stydět a nafackovat si...

Krupp

24. 05. 2013, 08:17

Výpočet nálezného podle současných právních předpisů.
Předpokládaný počet mincí 1000 ks.
Váha jedné mince cca 0,5 g. Stříbro (odhad 500/1000). Celková hmotnost 0,5 kg.
Cena stříbra 999/1000 a to přeháním 15,- Kč za  gram. Nálezné bude pravděpodobně 375,-Kč.
Přeji nálezkyni aby to dopadlo lépe a další úspěšnou spolupráci s archeology.

2kajman

24. 05. 2013, 14:54

Rád bych se mýlil, ale ze všeho mi vyplývá, že by si pan Beránek nejraději vyzvedl poklad sám, při počítání cizí přítomnost třeba ruší. Jinak si jeho postup nedovedu vysvětlit.

Elarkin

24. 05. 2013, 17:15

Článek na stránkách Lovci pokladů-,, Britský zákon není dokonalý, ale funguje,, slušné řešení pro obě strany, které obohatí muzejní sbírky.
Pár názorů tu zaznělo že by to nebylo to pravé pro českou mentalitu, ale určitě by to přineslo více nálezů které čekají v šuplíků na lepší časy.
10% lepší situaci nerozhýbe a chvalospěvy už vůbec ne.

pak

24. 05. 2013, 18:49

Ahoj kolegyně, blahopřeji Ti k životnímu kopu, vím o čem to je Bohužel vyjádření pana archeologa v onom článku je docela neuvěřitelno-nechutné, sám jsem předal do rukou muzejníka přezku, období stěhování národů a jediné co jsem chtěl bylo, aby mi poslali mailem odborné vyjádření a popis předmětu. No došlo mi prd a po přezce se slehla zem Proto je můj postoj na straně "neodevzdávačů" a ať žije britský model!! No ne všichni muzejníci si "cení" naší historie jak jim zaměstnání nařizuje no...

Punknastenka

25. 05. 2013, 07:55

Moc hezký. Kolik jich tam asi ještě čeká??? Gratuluju.

marinex1

25. 05. 2013, 12:18

2kajman :Mě to taky tak připadá. Nejspíš by si ho nejraději ulil pro sebe. Nebo je nasraný že za ten plat který bere ze státní pokladny musí také něco dělat

Bibinka

26. 05. 2013, 08:49

ahojky, všem vám děkuji za komentáře a budu vás i nadále informovat o dalším průběhu a ovšem co se bude či nebude dít...

Johnterry

27. 05. 2013, 21:29

moc by mě zajímalo jak vše dopadne už jenom z důvodu nedávné kauzy pána co prodal hrnec stříbrných načerno za slušnej obnos a pak když se to provalilo tak mu instituce a média spílaly že kdyby to odevzdal tak by na tom byl lépe...
Dle mého soudu pouze kecy, ale je to jen můj názor, už jen kvůli tomu by ti to mohlo hrát do karet, tak přeji ať to dopadne co nejlépe jak se říká pro všechny!!
A samozřejmě gratulace

jirka m

27. 05. 2013, 22:05

velka gratulace.

Gina

31. 05. 2013, 00:46

Takže z Lubů jo? tam je bohatá oblast, ve středověku to tam žilo. Jezdím hledat poblíž na políčka Ještě tam na mě něco čeká

Mr.black

03. 06. 2013, 09:59

co je to za mince???

marinex1

16. 06. 2013, 12:54

UC - ADMIN: Bylo by dobré sem dat občas nějakou správu o tom jak se  vyvíjí situace ohledně tohoto nálezu

Bibinka

02. 07. 2013, 19:46

Ahoj tak jsem se dozvěděla že mince nebudou nikdy přesně spočítané. Svazky zůstanou v nálezovém stavu. (zakonzervovány). Odhad mincí i podle pana Beránka je přez tisíc kusů.

marinex1

07. 07. 2013, 14:20

Bibinka : Zkus si vyptat fotky mincí které tam byly a pošly je sem.

Salli

20. 07. 2013, 05:39

Ahoj Bibi, me by zajimalo, jestli tedy bude nejake nelazne a jestli to nebude jen smesne zavreni ust?

Bibinka

26. 07. 2013, 14:38

salli : nevím kolik to nálezné bude dělat, ale určitě něco dostanu, kolik mi vyplatí určitě zveřejním!

Krutor

01. 08. 2013, 23:46

Ale, ale a můj názor byl cenzorem vymazán! Tak to je pěkné svinstvo! Nic jsem neporušil, jen jsem měl opačný názor a už je to pryč!

Tiptop

09. 08. 2013, 15:38

Aj tie fotky sú unikátne, rád by som sa dozvedel kde budú tie mince vystavené...

Bibinka

27. 09. 2013, 10:16

Ahoj, tak v místě nálezu byl nedávno proveden archeologický průzkum, ale bohužel nebylo nic nového z historie zjišťeno.

renys

11. 10. 2013, 18:04

To je skoda, ale i tak dekuju za novinku!!

popop

18. 10. 2013, 23:51

Johnterry MAS RECHT KECY KECY TÁHLO BY SE TO 3 ROKY A NAKONEC BY DOSTAL CENU AG TAK BY NEDOSTAL ANI 30 000KČ UDĚLAL DOBŘE ŠKODA ŽE TO KÁMOŠ PRÁSKNUL, ZAVYST ASI MU NABÍDNUL MALO

Marous10

23. 10. 2013, 11:26

Takových pokladů bude u nás ještě spousta! Pevně tomu věřim. Jen je mě líto, že už mnoho takovýchto depotů nenávratně zmizelo...
Z postoje oficiálních institucí a zákona vůbec taky nemám dobrý pocit.

popop

08. 12. 2013, 10:57

hromada je pěkna, odevzdání patřičné, a almužna bude směšná

Bartik361

28. 01. 2014, 11:36

tak jsem zvědavej na to nálezné. 1268 Nebo kolik minci. víc se jich pohromadě nenašlo. Ale alspoň si můžeme říci odevzdat nebo schovat.

kapluska

05. 02. 2014, 20:24

Bibi??? hezký, ale můj názor na srazu byl jasnej.

olda 41

17. 02. 2014, 23:34

Bibi. Fakt z říše snů.

Bibinka

19. 02. 2014, 07:44

kapluska: ano bibi :-D jo jo byl mi  jasný a ten můj tobě taky :-) olda41 :

morfeus

11. 04. 2014, 08:08

bibi... tak kolik jsi dostala NÁLEZNÉ?

Prizm.V

15. 07. 2014, 16:03

Myslim, že pokud se najde žena, kterou baví hledat, najde tohle a odevzdá to, tak se těch unikátních nálezů sešlo víc. . )

Božan

23. 09. 2014, 20:38

stát to dostal a za nějaký čas bude stát dělat aukci a muže to koupit kdokoli rus polák íránec a stát zas bude o něco bohatší ami detektoráři zas budem tím odpadem co plundrují národní bohatsví a ničí naleziště ačkoli většina nosí vše staré do muzea. jeto smutný příběh a nekonečný

Bartik361

14. 10. 2014, 14:15

Tak do konce měsíce bude odhad hotovej a po té zasedne v K. Varech pár hlav a Bibinka dostane konečně ono nálezné. Vše pak zveřejní od počátku až do konce, četně postupu úřadů a ostatních. Aby si každý udělal svůj názor. A věděl co ho čeká kdyby měl to štěstí a takovej poklad našel. A odevzdal dle zákonů naší země.

renys

29. 11. 2014, 10:04

Ubehly dalsi 2 mesice a povidacky stoji

mijagr

16. 12. 2014, 19:14

http://www.novinky.cz/domaci/356538-zena-nasla-na-chebsku-milionovy-stredoveky-poklad. html

mijagr

16. 12. 2014, 19:16

http://www.novinky.cz/domaci/356538-zena-nasla-na-chebsku-milionovy-stredoveky-poklad. html

mijagr

16. 12. 2014, 19:16

http://www.novinky.cz/domaci/356538-zena-nasla-na-chebsku-milionovy-stredoveky-poklad. html

ENKI

16. 12. 2014, 21:13

Bibinko gratulace!!! Alespoň toto!!!