V garáži
Tak posílám svůj první nález - byl zatím bez detektoru - u strejdy v garáži. Ten první náboj by prý měl být náš cvičný náboj do samopalu - nevím ale do kterého (značení na dně je bxA;84), ale o tom druhém náboji nemám tušení o co jde (značení na dně je 539;77). Chtěl bych vás tímto poprosit o určení.Vassilij
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Komentáře
MIRI
19. 09. 2006, 11:07Slepý náboj do SA58, druhý podkaliberný do Kalašnikova
CICIN85
19. 09. 2006, 11:38ten prvni naboj je do samopalu vz 58.
Tatraplán
19. 09. 2006, 12:12Ten prvni je SA 58 a ten druhy je Kalašnikov. To 84 a 77 je rok výroby.
Stefan
19. 09. 2006, 13:00Tak tak... slepý náboj do vz. 58 a ten druhý je do kalašnikova a myslím že ho pchali aj do SVDčka
Stefan
19. 09. 2006, 13:00alebo teda pchajú
dabac
19. 09. 2006, 13:16tak tak prvý je 7,62x53
WaA
19. 09. 2006, 13:29tady něco nehraje. Kalach (AK 47) a náš SA58 jsou přece komorované na stejný náboj! 7,62 x 39! tzn. , že ten první náboj je skuterčně cvičný DO OBOU zbraní. A u druhého písni délku nábojnice, takhle to může být cokoli.
Andy Green
19. 09. 2006, 13:41Ten první je 7,62x39, ale 7,62x53 jsem ještě neviděl leda 7,62x54 ale ten to určitě není.
Andy Green
19. 09. 2006, 13:45WaA:
do AK 47 i CZ 58 bys ho opravdu dostal, ale ostatnim jde asi o to že ražení je české... jestli se nemýlím
WaA
19. 09. 2006, 13:53.... druhý náboj nebude zcela určitě do SVD, protože tato zbraň je komorována na náboj 7,62 x 54 R.
WaA
19. 09. 2006, 14:04Andy Green co je CZ 58??????
Andy Green
19. 09. 2006, 14:57Tak se SA vz 58 udává v cizí literatuře, mám to z jedné britské encyklopedie a mně zní líp "číza osmapadesátka" než samopal vzor 58, doufám že to nikomu nevadí
vassilij
19. 09. 2006, 16:26Ten druhý náboj má - měřeno šuplerou ráži cca 5,7 mm (měřen červený proužek na kulce, délku 56,2 mm i s kulkou a nábojnice je dlouhá 39,5 mm)
vassilij
19. 09. 2006, 16:38není tedy možné, že jde o náboj do AK-74 (ráže 5,54)? - možná ta šuplera není až tak přesná
MG34
19. 09. 2006, 16:48Miri:Podkaliberní? Tohle označení se hodí spíš k dělostřelecké munici.
Stefan:Do SVDčka ne. Tam jde kulometový. U nás vz. 59,jinak taky 7,62x54R(Nebo Mosin)
WaA:Malinko se mýlíš. Na náboj 7,62x39 je skutečně komorovaný náš vz. 58 a ruský AK47.Ale ten druhý náboj je 5,45x39 určený pro AK74.Novější verze výkonem odpovídá spíš americké ráži 223 Remington. (M16 atd atd)
Vasilij:Más pravdu s tím že je to tedy do AK74.Například. Neměř přesně šířku střely. To je více méně smluvní údaj. Délka náboje není při značení tak podstatná. Udává se většinou řáže x délka nábojnice.
Přeju hodně štěstí všem!
WaA
19. 09. 2006, 19:43MG34 a v čem se mýlím?
rott
19. 09. 2006, 20:27... já sem neviděl taky ještě 7,62x53 ale taky i 7,62x54
ale viděl sem 7,62x53R a 7,62x54R
MG34
19. 09. 2006, 20:35WaA:Omlouvám se. Pochopil jsem tvůj příspěvek tak že tvrdíš že oba náboje jsou určeny pro Sa vz. 58.
Psal jsem to v rychlosti a teď si sypu hlavu popelem.
TY jsi se nezmýlil!!!!!!! ! zaměnil jsem to co napsal Andy Green za tvůj názor!!! (viz:do AK 47 i CZ 58 bys ho opravdu dostal, ale ostatnim jde asi o to že ražení je české... jestli se nemýlím)Tak se prosím nezlob. Nechtěl jsem tě nějak poučovat. Někdy rychleji píšu než koukám.
Ale na tom že ten druhý náboj je 5,45x39 trvám
WaA
19. 09. 2006, 20:50MG34 v pohodě.
MG34
19. 09. 2006, 20:56WaA:Byl jsem si dost jistý tím určením, že jsem moc pozorně nečetl komentáře.
Obě ty hylzny mám tady před sebou. Tu 7,62x39 Cv i v novém mosazném provedení. Teda pokud bude zavedena do výzbroje. Měj se.
waltherp38
19. 09. 2006, 23:51suhlasim, prvy je cvicny do SA vz 58 a ma oznacenie 7,62 x 39 vz. 43, to dnove znacenie by malo byt "bxn" vyrobca Blanicke strojirny Vlasim. Mozes sa este stretnut s oznacenim "aym" to je slovenska vyroba Povazska Bystrica. Ten druhy naboj je pre AK-47, ktory bol v roku 1974 prezbrojeny na raz 5,45 x 39
MIRI
20. 09. 2006, 07:28Ten druhý náboj do AK 47 býva v prevedení aj s bielou plastikovou guľkou. Normálne sa dá ulomiť palcom a vysypať poprípade prach. Tieto 5,5 používali rusáci na Oremovom laze - druhá zmenšená verzia AK so skrátenou trychtárovou hlavňou. Takejto munície a všelijakej inej tam zanechávali pri odchode domov, takže pyrotechnici mali o robotu postarané.
MG34
21. 09. 2006, 17:13waltherp38,MIRI:Chlapi, AK47 v ráži 5,45x39 už není AK47 ale AK74
MIRI:Ten náboj s bílou plastikovou střelou mám od kolegy doma. Ale z hlavy si nejsem jistý k čemu je. (školní, redukovaný atd)
Myslím že je to něco podobného jako byly svého času 7,92 Mauser s balsovou střelou... Ale to je jen doměnka.
Měj te se a hodně štěstí a nálezů!!!
rott
22. 09. 2006, 20:475,45x39 s plastovou střelou je cvičný, lidově řečeno slepák
MG34
23. 09. 2006, 08:29rott:Děkuju za informaci. Aspoň to už nemusím zjišťovat.
Shodou okolností se mě na to samé ptal včera kolega v práci.
Ten plast se po výstřelu rozpadá? Něco jako ta balza u Mauserů?
rott
24. 09. 2006, 20:43více méně jo,
MG34
07. 10. 2006, 08:42rott:Jak znám Rusáky, tak spíš méně, co?
pytlak
26. 03. 2007, 11:50dobrej pisu ohledne minci mam zbirku a klidne se ji zbavim nejstarsi mince je z r 1915 pudovka vice na 608762843