Úvod / Články

V Oblasti Hotnovoj Lipky a Kruhloj Rošči

21. 01. 2009 Autor: candies 6569× 137
V Oblasti Hotnovoj Lipky a Kruhloj Rošči v letech 1941 – 1944 šli nejtěžší boje za kontrolu strategických výšin a pokus o prolomení obklíčeni u Stalingradu. Podle dochovány dokumentace v sinavskych nepřístupných bažinách zemřelo kolem 360 000 sovětských vojáku a po dnešní den tam leží jejich pozůstatky. V dnešní době v oblasti pracuje několik týmu který ostatky vyzdvihávají, snažej se je identifikovat a pohřbít.

Se souhlasem převzato z www.dofiga.net

 Autor: candies

Komentáře

Pesimista

21. 01. 2009, 10:39

Ta první mrtvolka si dala šlofíka?

mopi

21. 01. 2009, 10:45

Je to jako rozdělat si stan na hřbitově. Zajímalo by mě, jaké tam měli spaní

Miky von Leitmeritz

21. 01. 2009, 10:45

Když vidím, s jakou pietou některý ty nebožtíky skladujou, tak nevim nevim... asi pujde o zakázku z německa.

Stihi

21. 01. 2009, 10:48

Toto je sen každého hľadača

kim

21. 01. 2009, 10:53

no jsem na rozpacich?? strašně se mě to libi, ale kvuli těm nebožtikum bych měl špatné svědomí... ale asi převažuje že libi

Petr1259

21. 01. 2009, 11:04

Nevidím na tom nic špatného, nebožtíci budou z pietou pohřbeni na vojenských hřbitovech kam patří.

zlokr

21. 01. 2009, 11:15

Nádhera tomu se říká romantika souhlasím s Stihi

Dark.Warrior

21. 01. 2009, 11:18

Můj sen to teda není. To raději nic nenajít, než najít mrtváčka, ale koukám, že některým by asi nevadilo sahat pro ID známku do propadlého hrudního koše, či z žeber obírat odznak za zranění, případně z pánve vytahovat přezku...

Marouš1

21. 01. 2009, 11:29

No a tohle je důvod, proč si 99% laické veřejnosti myslí, že odznaky a přezky v příspěvcích jsou z hrobů.
Je to určitě zajímavý článek, ale moc nám nepomůže. Já se toho, že najdu bubáka vnitřně bojím už 15 let. Ale "štěstí" na válečníka s odznakem, známkou nebo přezkou, jsem ještě neměl.

DFC

21. 01. 2009, 11:55

Rusko - země neomezencých možností. Jde z toho ale strach

Patriot

21. 01. 2009, 12:00

Ty fosforový mausery jsou jako nový, člověk by neřekl, že ležely 70 let v zemi... Holt bažiny, jinak ty ostatky Asi nic pro mě. Kdoví, jak by se člověk zachoval, kdyby hrabal a viděl přezku s opaskem a po vytažení zjistil, že vytáhl s opaskem i pánevní kost Nevěřím tomu, že by ji všichni vrátili zpět do díry a zahrabali... je to moc velké pokušení.

hypo1

21. 01. 2009, 12:05

Na kostlivce jsem ještě nenarazil, ale kopanou lebku bez dolní čelisti jsem v ruce už měl. Mám hrůzu z toho, že někde v lese najdu "čerstvou" mrtvolu. A jinak chudáci vojáci na fotkách, ale vono jim to je už dneska asi jedno.

Patriot

21. 01. 2009, 12:05

Jinak - větší strach než z nebožtíků, mám z té munice, když ještě přihlédnu k tomu v jakém je stavu Takovou minometku trefit kopáčem... To raději najdu nebožtíka, ten mi ruce neutrhne

joe

21. 01. 2009, 12:09

No němečtí vojáci budou "pietně pohřbeni" asi jako u nás v Česku. Těžko jim někdo vybuduje vojenský hřbitov v Rusku, doma v Německu je taky nechtějí, takže skončí v papírových krabicích a pytlech v nějakým zapadlým rozpadajícím se hangáru. A za několik desítek let se to v tichosti vše vyveze někam na skládku nebo v lepším případě do spalovny. Při všech těch manipulacích se ovšem naprosto "nečekaně" ztratí všechny identifikační prvky - známky....

zero

21. 01. 2009, 12:22

Co chlapů tam zařvalo! Tátů od rodin, synů... válka je svinstvo K věcem se nevyjadřuji- nevím jak bych se zachoval. Každopádně bych se snažil ty nebožáky důstojně pohřbít a upozornit na ně, aby nezůstali beze jména-pokud to jde.

kokerss

21. 01. 2009, 12:28

LYNXLYNX

21. 01. 2009, 12:36

Tak to je hustý, myslím si, že po tolika letech bych neřešil národnost a ty kluky důstojně pohřbil, se jménem nebo jako neznámého vojáka, stejně tam nešli umřít dobrovolně, až na pár fanatiků, ale na befel lampasů co se třásli v týlu nad představou, že by se někdy dostali na frontu

fallschirmjager

21. 01. 2009, 12:36

hezkýýý a ten ježek

dundee

21. 01. 2009, 12:43

joe: v oblasti Stalingradu majú nemci svoj cintorín v Rosoške...

Innominus

21. 01. 2009, 12:56

Nevim, ja bych to nechal tak jak to je, co z toho ze najdou par stovek kostlivcu, stejne uz nikomu nechybi... navic si myslim, ze je to jenom zasterka k rabovani, vykopeme par kosti a vse ostatni co pujde prodame... ja najit neco takoveho tak to tam necham, ptz to proste neni, , moje! ''... a jak tu nekdo psal, taky by me zajimalo, jak se tam spi, takovehle mista jsou pomerne zajimava.. z hlediska energetickych otisku, duchu zemerelych, preludu... atd... z takovych mist je to primo citit... a jeste v takovehle koncentraci... chtel bych tam byt za uplnku

Tayla

21. 01. 2009, 13:07

no také mám dilema vim o jednom fleku kde je hozenej německý důstojník ještě jsme tam nekopal ale jednou si říkám že bych to zkusit mohl ale minimálně kříž bych mu udělal je to dilema přez rok se rozhoduju a taky tam trochu pocit strachu je z hlediska energetických otisků. ale takové kopání jako je na fotkách ty věci jsou krásně zachovalé to mít v čechcá bylo by to pěkné. ( bez těch mrtvol)

mafug01

21. 01. 2009, 13:09

Stejně by po tom většina hledaču skočila. Ale sou to oběti jednoho velkého svinstva Je to šit!! Za přízpěvek čest MAF.

heller

21. 01. 2009, 13:18

www.dofiga.net
ta sranka odkial si to prevzal je skor pre pornomaniakov

Bora

21. 01. 2009, 13:34

Taky jsem měl strach, že někde najdem v lese při hledání mrtvolu a stalo se, můžu v klidu říct, že to zas taková hrůza nebyla, zavolali jsme policajty, do 10 minut dorazila hlídka, tý jsme toho pána ukázali, a do půl hoďky tam bylo tak 50 lidí. Pěknej cvrkot, docela zajímavý pozorozovat to takle přímo. Ale větší strach jsem měl a mám, že narazim lopatkou nebo něčí na munici a poletim

DUTMAN

21. 01. 2009, 14:12

Jeden čas jsem byl ve spojení s člověkem s exhumační společnosti Par... A tak jsem zněj tahal informace co se děje se známkama odznakama a vším okolo co se najde. Známky se pokusili odevzdávat. Ale jakmile mezi nimi byl SS voják okamžitě šla do kapsy. Všechny věci prodávali tak to prostě je. Možná že nekteří zvás mají ten názor pochovat je i s odznakama. Ale v dnešní době se vše semele na prach. A bylo by obtižné vše uhlídat. A kor v rusku kde lidi nemaj pořádně co jíst. Na záver bych chtěl říci ten známí jak jsem se o něm zminoval tak ten za tu dobu co pracoval u té společnosti tak vyzvedli něco kolem 30 000 těl. Což je malá hrstka. Tak kolik jich tady ještě je?

ŠMAX90

21. 01. 2009, 14:24

tak to je mazec sice sem koukal na YOUtube na exhumaci a vykopy mrtvol v rusku ale tohle je fakt husty

standovamama

21. 01. 2009, 14:46

foto 18.bere mu drobný ze šrajtofle. bubáky nebrat ale tomu že vás budou chodit strašit nevěřte

Petr1259

21. 01. 2009, 14:47

Pro pargent jsem kdysi brigádně pracoval(ještě než jej vytunelovali), pár Německých, Ruských a Rumunských vojáků jsem vykopal. Zkušenost taková-Pargent chtěl kosti a známku, nic víc. Vykopal jsem vojáka Wehrmachtu se známkou kterou jsem odevzdal a oni mě dali vybrat známku na oplátku(WH, SS nebo marina), kterou již nepotřebovali. Všichni vojáci leží na ústředním vojenským hřbitově v Brně. Osobní věci jsme si mohli buď nechat nebo je hodit do pytle k vojákovi, ale později by je vyhodili. Do nového hrobu šli pouze kosti. Obdobně dopadli i Rusové a Rumuni. Od Ruské ambasády jsme dostali i děkovný diplom. Někomu to může přijít jako okrádání mrtvol, ale byl na to předpis a než přezku zahodit, tak si ji raději nechám.

michav

21. 01. 2009, 15:14

Čo dodať, nádhera

spartak

21. 01. 2009, 15:23

Dech beroucí fotky...... Díky

Snoopy

21. 01. 2009, 15:53

no to je pokopáníčko

siko

21. 01. 2009, 16:18

Kua pekny cintorin. Cest ich pamiatke-chudaci

Paul1

21. 01. 2009, 16:20

Petr1259: tak například jsem se z exhumační zprávy dozvěděl, že při vyzvednutí ostatků příslušníku SS z Náchoda nebyla nalezena jediná ID. Co k tomu dodat... A nedaleko N. Města n. Metují můžete po těchto pašácích dodnes narazit na kosterní pozůstatky vyházené z jámy. Jinde se zase hroby kopaly v noci.
O úniku zásadních informací pro historiky se asi nemá cenu také bavit. Prostě dnes již nezjistíme kdo a z jaké jednotky kde padnul či byl pohřben.

Petr1259

21. 01. 2009, 16:36

Co se týče známek, je běžná věc, že padlý německý voják nemá známky. Rus za každou odevzdanou známku dostal prémii. Na Fryšavě bylo vykopáno přes sto ostatků a známku měl jeden. Nevím o tom, že by organizace s oficiálním vládním pověřením musela exhumovat hroby v noci. Ostatky vházené z jámy? Pohyby vojenských jednotek jsou dostatečně zmapovány v Německém a Ruském archivu. Nemá smysl dělat z komára velblouda alá TV Nova.

PaZa

21. 01. 2009, 16:44

Jak tu již někdo psal, vykopou pár set mrtvol, nechaj se plácat po zádech jaká záslužná práce a přitom se hlavně pořádně napakujou .











Čmuchý

21. 01. 2009, 16:47

Nádhera, ale vykopat mrtvýho, tak večer asi nespím! To bych se musel jít do hospody pořádně nakopat, ale jinak velmi pěkný!

ŠMAX90

21. 01. 2009, 16:52

je to moc zajímava prace ale zajímalo by mě jáke funkční agentury.. existují v čr které ješte fungují taky bych veděl o jenom hromadném hrobečku že bych se s nějakou tou agenturou spojil bylo by to zajímavé a ku prospěchu padlých nemůžu najít žádné takovéto agentury dyštak mi sem prosim dejte nejaké stránky... moc pěknej článek osobně by mě takováto práce asi bavila i když bych si asi ze začátku těžko zvykal. ostatky sou ostatky a i když sou to jen kosti mělo by se s nimi zacházet s úctou.

psotek

21. 01. 2009, 16:53

Mrtví vojáci se okrádali odjakživa, a to hned "za tepla". Dobře si pamatuju, jak nám učitelka vyprávěla, že když si ji namlouval ruský vojáček, vytáhl dvě plné onuce snubních prstýnků, ať si vybere. Samozřejmě z toho nic nebylo. A  aby z toho vojáček nebyl smutný, vychlastali jim v krámě 200 l denaturáku V té době by člověk to okrádání pochopil, byla válka a lidský život neměl moc velkou cenu. Ale tohle je obyčejný kšeft.

TEO99

21. 01. 2009, 17:37

Moc pěkné foto a hlavně prvních 12 kusů hned bych jel tam kopat.

standovamama

21. 01. 2009, 17:44

Zipe čest. ty prvních dvanáct, ale já ten zbytek

Paul1

21. 01. 2009, 18:03

Petr1259: Tak co takhle Černilov nebo Pouchov?? A ty kosti od Vrchovin tam jsou. Kolega z V. dohledal jednoho téměř celého i s ID. Ty co tohle měli na starost šli po něčem jiném, rozsekávali například boty a hledali cosi jiného co si zajatí vojáci táhli do zajetí. Toť vše, žádný komár ani story a la Nova. pouze fakta

XPADX250

21. 01. 2009, 18:14

Hnusné VÁLKY a miliony zbytečně zmařených životu. Při pohledu na tyto fotky se mě tají dech. ČEST JEJICH PAMÁTCE.

nope69

21. 01. 2009, 18:16

ty nálezy jsou bomba

Petr1259

21. 01. 2009, 18:28

To Paul1:vůbec netuším o čem mluvíš.

DUTMAN

21. 01. 2009, 18:28

Všimli jste si někdo jak je ta P08 zdeformovaná by mne zajímalo jak se jí to přihodilo buď jí přejela nějaká technika a nebo výbuch.

Innominus

21. 01. 2009, 18:49

DUTMAN. spise by me zajimalo jak dopadl majitel... stejne je to zvlasti koukat na ty kosti.. kdyz si predstavim, ze pred 65 lety to byli vojaci a vetsina z nich verila ze se vrati domu a takhle se tam ted vali, nekteri jak zrovna padli.... docela bych to tam chtel videt na vlastni oci...

TAZ0077

21. 01. 2009, 18:50

zajímavé můžu se zeptat jestli nemate odkaz na tu stránku kde je víc těch fotek ja jsem tam zadal tu  co tam máte zobrazenou a naběhlo mi tam porno .

psotek

21. 01. 2009, 18:54

Innominus: radši ne. Možná by jsi se taky "zubil " z toho bahna

MIRI.NR

21. 01. 2009, 19:43

Ja som celu stranku prezrel a tie nalezy

TEO99

21. 01. 2009, 19:59

gajvr- zdar pane víš že já rád takovéto věci a i odznaky

budec

21. 01. 2009, 20:34

Nadhera ale jde z toho strach.

mikes1960

21. 01. 2009, 21:02

,, buď jim dopřan spanek věčny, , ad je to rus nebo němec, všichni to byli hrdinove.... neberu to co bylo dobre a špatne, beru je  jako VOJAKY bojujici ve špatne válce. .

MIKmik

21. 01. 2009, 21:08

Akce pozem... Ale jinak ja osobně bich tak ani nekop vyhlásil bich to celé jako pamatnik...

diablo000111

21. 01. 2009, 21:27

TAZ0077: Je to na tom srvru musis hledat, jeste kdyz sem psal ten clanek a domlouval povoleni aby se to umistilo sem tak to byla 3 stranka ale porad tam pribivaji novy fotky tak je mozny ze se to posunulo

Paul1

21. 01. 2009, 21:33

Petr1259. To je reakce na tvoji odpověď z 16:36 - 21. 01. 09
Ale, nic, Pargent mrtvej, všechno dobrý

Petr1259

21. 01. 2009, 22:04

O. k. máš recht. Reakci jsem pochopil, ale neznám tyto konkrétní případy. Znám pargent, když ještě fungoval a v té době fungoval dobře (95-98).

milda70

21. 01. 2009, 22:14

Petr1259,můžeš se mi ozvat na mail. Jedná se o Fryšavu. DÍKY.

Gazmanov

21. 01. 2009, 23:00

to je na slovensku nebo v rusku

Gazmanov

21. 01. 2009, 23:13

ale podle terénu a fotek usuzuji že to bude rusko a technika se nenašla nějaká

NeCrY

21. 01. 2009, 23:18

na takovem miste bych snad ani nehledal, bylo by mi to nefer vuci tem neboztikum co tam zustali... nemam rad ty co hledaj a pak to clovek vidi vsecko na aukru

VILLY.L

21. 01. 2009, 23:50

na adrese se my ukazalo nejake porno, škoda, jsem chtel kouknout. jinak fotečky super, ale asi bych tam nehledal

patriot1981

22. 01. 2009, 00:13

R. I.P.

esx

22. 01. 2009, 01:31

Ty vojaci tam zemřeli a to cosi vzali sebou do hrobu by jim mělo zůstat -oni si své řady zasloužili, ad byli s jakékoli strany jediné co jim vzít tak půlku znamky a odevzdat jí aby rodina která je věděla kde zemřel jejich předek tod můj nazor

Begu

22. 01. 2009, 12:00

je to hnus tohle nema s normalnima hledačema nic společnyho

gusper

22. 01. 2009, 12:28

Viděl jsem tady v diskuzi něco o "energetických otiscích" - můžete mi prosím vysvětlit, co je tím myšleno? Díky...

dolin

22. 01. 2009, 14:11

www.dofiga.net... hm maj ten detektor web takový... živější,.. místama Ohledně tohoto tady,.. jel bych tam a rád bych si zafotil! Myslím že bych to bral jako zajímavou zkošenost. Ohledně toho co se pak děje s ostatkama,... je to Rusko no,. .

Innominus

22. 01. 2009, 16:20

gusper: to by bylo na dlouho, zkracene je to forma energie, ktera zustane na miste nejake velke tragedie, kdyz clovek umira ne zrovna normalnim zpusobem, ta energie se jaksi vsakne do okoli, cilivejsi lide to citi, a ti kdo veri na duchy rikaji ze tam duse zemrelych muze zustat, ptz dany clovek zemrel moc rychle a duse nema klid a bloudi a ani nevi ze je mrtvy... poznas to tak ze ti je na takovych mistech tesno, necitis se zrovna dobre atd to je ale velmi zkracene... osobne jsem slysel moc a moc vypraveni kdyz se hledalo tam kde nekdo nasilne umrel a tech pribehu je moc na to aby si to nekdo vymyslel, nejradeji bych tu zridil sekci s nejakym podobnym tematem-nevysvetlitelne jevy pri hledani, nebo tak nejak...

hans.poa

22. 01. 2009, 16:31

Znám na Slovensku jeden kopec, kde byla pěkná bitka a skoro pokaždé, když tam jsem se stane nějaký průser! Jednou mi tam dokonce vybouchla petarda v kapse, rozervala mi kalhoty a popálila nohu a to dost! Prý tam ta zlá energie opravdu je, kopec bude nějak prokletý! Muselo tam padnout hodně chlapů, ale podle kámošky duchařky to dělá jen jeden, nejspíš Němec. Ještě jsem ho nenašel, ale já ho najdu! Komu je tohle k smíchu, nemusí to číst!

Pesimista

22. 01. 2009, 17:00

Tak to u nás na severu je asi také jedno takové místo. Když jsem tam v jednom letním parném dnu kopal, tak mi v kapse teplem bouchnul repelent a týden jsem nemusel mít strach, že chytnu filcky...

lih

22. 01. 2009, 17:13

Petr1259: Jak Jsi přišel na to, že mrtví Němci z Fryšavy, přišli o známky a téměř vše kovové již v období WW-II. Spojovat tuto konkrétní vykrádačku a "supařinu" s působením Rusů v roce 1945 je přinejmenším směšné.
Ale rád se nechám poučit.
PS: Nic ve zlém

DUTMAN

22. 01. 2009, 18:33

Pokud někdo chcete více fotek máte to tady jo ta azbuka to je pech http://www.dofiga.net/? post=7060

Petr1259

22. 01. 2009, 18:35

Dnes těžko říci, co vím tak tyto zajaté Němce popravili "partyzáni"za přítomnosti Rusů pár dní po válce. Je možné, že známek se zbavili sami němci při zajetí nebo jim je vzali Rusové. Možná že jim je vzali občané Fryšavy. Před exhumací byly hroby z části odkryty, ale né kompletně vykradeny. Nebyl jsem u toho, ale bavil jsem se z lidmi, co je exhumovali.

Petr1259

22. 01. 2009, 19:28

Dnes těžko říci, co vím tak tyto zajaté Němce popravili "partyzáni"za přítomnosti Rusů pár dní po válce. Je možné, že známek se zbavili sami němci při zajetí nebo jim je vzali Rusové. Možná že jim je vzali občané Fryšavy. Před exhumací byly hroby z části odkryty, ale né kompletně vykradeny. Nebyl jsem u toho, ale bavil jsem se z lidmi, co je exhumovali.

siko

22. 01. 2009, 20:29

Jedine vesele na tychto fotkach, je na druhej fotke. Jezko, ktoreho som si vsimol az teraz

siko

22. 01. 2009, 20:33

Jedine vesele na tychto fotkach, je na druhej fotke. Jezko, ktoreho som si vsimol az teraz

Rozum

23. 01. 2009, 09:06

Da se to srovnat jako drancovani hrbitova pravda jak pise Dutman rusove nemaji pomalu co jist takze s tim nejspise kseftuji. Ucta nebude asi moc velka, kdyz si uvedomim ze pozustali ani nevi kde lezi jejich otcove a dedove. Ale na druhou stranu hledacum by asi srdce zaplesalo, to nepopiram. Aspon to misto nejak oznacit a zpietnit.

formaldehid

23. 01. 2009, 10:00

Zdravím, v lesích nad Pískem je prý také masový hrob příslušníku jednotek SS které tam na konci války popravily členové "rabovacích gard" a z vyprávění vím, že tam opravdu ta "negativní" energie je stále a dějou se tam záhadné věci kdo na tkzv. "duchařinu" nevěří, tak věřte, že to opravdu existuje a není to nic příjemného....

formaldehid

23. 01. 2009, 10:08

Jinak sám jsem pár fragmentů lidských ostatků vykopnul a to na místě bývalého lágru v Letech ale zřejmě to byly ostatky epidemie co v tomto lágru propukla a nebyl zřejmě čas pohřbívat hluboko a do dnes se tam při orbě vždy takové fragmenty nacházejí roztahané po poli a kdo tam byl někdy hledat tak mi dá za pravdu. Jinak pár kostí jsem také nalezl zřejmě vytahané z vyrabovaných neoznačených hrobů v místech velkého ruského lágru také na Písecku a ty jsem poté pohřbil do improvizovaného hrobu který jsem vyhloubil.

Ron1933

23. 01. 2009, 14:20

Docela ponůrná oblast asi bych na té půde nespal.

psotek

23. 01. 2009, 20:41

Asi tak do začátku devadesátých let, v Rusku na nějaké válečné hroby obyčejných vojáků a ještě k tomu německých, zvysoka srali. Nelze se tomu divit, neměli na ty veselé hochy pěkné vzpomínky. Ale potom zjistili, že na Západě se dá střelit vše, co má na sobě hakenkrajc. Nějaká pieta k padlým, tam nehraje žádnou roli. V této zemi se nikdo nemazlí se živými, natož s mrtvými. A že se někdo rozčiluje, že se toto děje, a obratem je za tyto věci ochoten dát majlant, tak to je pokrytectví, protože ty padlé okrádá vlastně on!

Acci

25. 01. 2009, 12:06

Přátelé, převládají tu patetické kecy o pietě. Těm mrtvým je to už jedno a jestli jim hodí do nové "pietní" díry i nějakej odznak, nebo přezku jim život nevrátí. Akorát to příznivce WW2 dráždí a bují fantazie "jaké by to bylo, kdybych já... ". Vidím, že se tu také sešel klub přátel ex-Pargentu. Budiž. Nechci nikoho bránit, ale Pargent byl komerční subjekt, který spolupracoval s německým a rakouským Černým křížem. O odznaky a jiné krámy nešlo. Po identifikaci v Bundesarchivu byly známky opravdu "nanic" a leckdy se nechaly němcům, někdy se darovaly, apod. Nebyl v tom řád. Šlo o mrtvé a jejich totožnost. Osobně jsem pracoval v 90.tých letech na projektu Fryšava. Mino jiné i jako dokumentátor za státní instituci, která s Pargentem spoluúčinkovala. Již před delší dobou jsem se bavil s UCem o obdobě "Detektor Tube" , kde by se toto a možná i jiná videa zveřejnila. Není to nic tajného a alespoň by bylo zase p čem "plkat".

SIKI2-16

27. 01. 2009, 18:43

formaldehid:Napiš mi pls, mám pár dotazů.

Petr1259

27. 01. 2009, 19:54

Tak se dívám, že jsem se jaksi stal autorem příspěvku

WH44

04. 02. 2009, 11:39

No já osobně si myslím, že mrtví prd ví. A aby ty věci zbytečně hnily v zemi je opravdu škoda.

pirko

11. 03. 2009, 18:04

na youtube je i video jinak mazec

lotus1

30. 03. 2009, 20:50

Narušit klid mrtvému neni moc dobré. Tomu kdo jej naruší se v brzké době něco přihodí!!!!!!!

Artifex

01. 04. 2009, 23:28

Tak to je docela blbé, já jsem antropolog, koster už jsem vykopal nespočet a že by mne nějaká strašila nepozoruju... asi profesionální cynismus

PetaVeris

08. 04. 2009, 10:35

Ja Jsem zil ve Slezsku a 4 Km od moji vesnice bydlel kamarad, rikal ze obcas se tam deje neco divneho, bodejd by kdyz mel chatu u hrbitova a navic jeho matka kopala na zahradce a najednou na ni koukla lepka... No co proflaklo se to a vykopaly tam pres 40 vojaku SS, taky dobry ne?

Hladač_MD3009

14. 04. 2009, 21:46

sak oni neboli ani velmi hlboke ne???

rostbife

22. 04. 2009, 19:59

ja osobne bych sel pomoct exhumovat udelal bych velky pomník pietní místo a z tech nalezu metalu atd bych udelal velke muzeum obeznamíl bych rodiny kde jejích pra... padl myslim ze tem mrtvym to je jedno a budoucí generace by vedeli o co tam slo protoze lidi víc a víc zapominají a blaznu co popírají treba holocaust je víc a víc aby se nazacli rodi i blazni co budou zapomínat na obycejne lidi co umírali za jejich vlast a za to aby se jejich děti měli lepe a mohli žít plnohodnotný život omlouvam se za chyby ale nejde o ně ale o smysl toho co jsem napsal na duchy a posmrtny zivot verím a taky verím ze duchove nikdy neublíží nekomu kdo to bude myslet dobře klidne bych na tom místě spal je to muj nazor snad jsem tím nekoho nepobouřil cus

vlasta374

20. 05. 2009, 10:36

Rušit mrtvé by se nemělo, lepší je nechat tak jak jsou i s těmi věcmi co mají u sebe. Brát jim to asi není moc dobré, to co je v zemi bez kostiček prosím, ale mrtvým...

General division

07. 06. 2009, 01:09

proc nebydlim v rusku???

159753

11. 06. 2009, 14:00

to ani není možné, že ty věci jsou tak zachovalé

Zdenda.hráč

28. 06. 2009, 09:23

A mě by zajímalo jak dlouho to hledal

edems3

29. 06. 2009, 20:22

o tomhle se mi může jen zdát

Hledač01

29. 06. 2009, 21:13

Nádhera to tak najít

Gambi75

19. 07. 2009, 13:50

paráda

Dole.kop

21. 07. 2009, 23:57

Resolution- ser už na to s tim iq testem, je to všude ty spamere... evidentně ti na to nikdo neskáče, když to je všude... Pořád to jenom otravuje...

Dole.kop

21. 07. 2009, 23:57

Resolution- ser už na to s tim iq testem, je to všude ty spamere... evidentně ti na to nikdo neskáče, když to je všude... Pořád to jenom otravuje...

JoeyCZ100

13. 08. 2009, 19:36

Hmm... Na jednu stranu je to úžasný nález z historie, na druhou stranu je to neúcta vůči mrtvým, kteřé se rušit z věčného spánku nesmí. Ať je to kdokoliv, čest, mír a klid duši mu musíme dát. Zajímalo by mě, jestli při nálezu se nálezce radoval, nebo se zalekl a zatajil dech. Já smrt rád nemám, a rozhodně bych si nehral s ohněm u zesnulých, páč na onen svět, duchy a paranormalitu pevně věřím. Ale taková zachovalá helma, nebo nějakej gun? to bych se posral radostí.

dvasipy

18. 08. 2009, 00:31

zimomriavky...

v.robert

17. 09. 2009, 16:37

Já si myslím, že je vše OK. Ale co se exhumace týká asi bych sehnal alespoň kněze. Jinak klobouk dolu je to paráda.

zdenal007

22. 09. 2009, 19:40

Já kdybych vykopal , dost by mi bošilo . Zakopal bych zpět a zatloukl tam kříž. A šel bych na "jedno" ... Mrtvým klid!

marczus

18. 10. 2009, 11:58

P R A S A T A!!!!

KOULAN

23. 10. 2009, 21:20

ste pekny prasata

2010

24. 10. 2009, 09:16

uplne suhlasim ze zdenal007

djklomfi

07. 11. 2009, 15:17

Jo v Rusku nemaji úctu k ostatkům vojáků... Ty nálezy jsou bomba, ale nechtěl bych to vykopat. Už vidím, jak letošní last minute do Ruska půjdou na dračku...:-)

To: resolution

Jdi do pytle s tim IQ testem a neotravuj tady s tim... Je hezký, že za to máš provize k vyplacení za udelanej test zaplacenej pomocí sms, ale je to mimo mísu.

Yakumo

13. 11. 2009, 10:02

ja najit takovou kostru tak zahodim vse co mam po rukouch a po kapsach a bezim domu

erikus

20. 12. 2009, 13:02

Kdyz se na to tak divam, tak nenachazim slov...

Jackbi

30. 12. 2009, 17:17

To: robertoital
Přesně tak! Já bych se tam pomodlil za všechny, dal bych ke každému kříž a zavolal bych do muzea a do kostela, aby to tam zasvětil!
PS:Možná by to tam stejně zakopali, úřady o tom vědí...

Jackbi

30. 12. 2009, 17:24

Chudáci padlí. . Bojovali, krváceli a co za to maj? SMRT!
A ty mrtvoly co nějak jsou zachovalé:
1. Asi ho to střelilo do hlavy a do břicha, proč by tam měl ruce? Maximálně hanobení...
Poslední: Pěkné rozstřílená hlava
=chudáci

Jackbi

30. 12. 2009, 17:24

To: robertoital
Přesně tak! Já bych se tam pomodlil za všechny, dal bych ke každému kříž a zavolal bych do muzea a do kostela, aby to tam zasvětil!
PS:Možná by to tam stejně zakopali, úřady o tom vědí...

sojuz14

08. 01. 2010, 15:03

čo on vedel či tam budu kostry

kimilos

21. 03. 2010, 13:06

LE MASAKRE!!!!!!

Lukasbul

04. 04. 2010, 19:24

No nemám slov je to nález století Ty vojáky bych pohřbil ať mají klid... Gratulace...

clerfayt2003

27. 04. 2010, 22:00

Přesně kvůli takovým nálezům se v některých státech zakazuje používání detektorů kovu... Tohle by měli kopat profi archeologové, nebo radši vůbec nikdo...

sociopat

03. 05. 2010, 22:43

kua chlapi ja vam tak zavidim... som posrany zaciatocnik ktory si vlstnorucne sklada detektor kovu... vojna a nalezy su moja vasen a buducnost waaa nemam slov... congrats

tigermoth

06. 05. 2010, 10:34

Mrtví mají mít klid. Aspoň kříž...

Hladač_MD3009

07. 05. 2010, 08:41

aj by som ich zobral odovzdal firme co robí tych vojakov alebo by som ich normalne dakde pochoval alebo nechal tam

dandy 250

14. 05. 2010, 17:36

to je hnus!!! Nemyslim, ze je tohle nutny!!! nalezy krasny, ale za jakou cenu... chudaci ti vojaci a vy je jeste takhle zahambite... prej identifikova... docela trapny a ubohy...

Aylar

30. 05. 2010, 19:54

identifikovat... vždyť už je oplakali, proč je pohřbívat znovu, mrtví mají mít klid, dát kříže nebo pomníček a tiše odejít... věci jsou krásné, ale hrabat se v kostrách mrtvých je hnus!

2233

09. 06. 2010, 06:20

Bla... bla... bla... Pohřbít, identifikovat, bla.. bla... bla... Jediný o co ve skutečnosti jde - O VŠECHNO, jen ne o ty ostatky!!!

franz666

02. 07. 2010, 09:57

Při nálezu ostatků vojáků se kontaktuje bud PČR a nebo přímo lidé kteří se zabývají identifikací vojáků. V Německu to funguje normálně ale ted nevím přesný název... Zjistí totožnost a odvezou ostatky do jejich vlasti a hlavně rodina může pohřbít alespon pozůstatky...

Chris T

21. 07. 2010, 14:41

KTO TOTO SPRAVI JE OBYCAJNY CHUDAK. KVOLI PAR PLECHOM PREHLADAVAT MRTVOLY... A JA, ZE ODKIAL SA BERIE TOLKO OSOBNYCH VECI AKO ID A POD.
AJ KVOLI TAKYMTO PRIMITIVOM BOLI KONCENTRACNE TABORY.

rum999

25. 07. 2010, 08:58

tak tohle je hienismus nevim zda ty veci za to stoji ja bych teda tohle neudelal. je to hnus chudaci mrtvi, oni si za valky zazili svi a ted je zas nekdo takhle zneucti. stydte se asi nejte lidi.

tomáž

09. 08. 2010, 21:09

jde o to zjistit kdo tam leží a informovat příslušnou zemi a vyhledat pozůstalý

myšák007

07. 10. 2010, 16:38

je to spravna vec aby aspon jejich rodiny zjistily kde sou jejich clenove a nemusely mit z toho v hlave??? ky buch s nima!!!

Toulavej Lipa

09. 10. 2010, 10:43

.. s tím nesouhlasím, čistokrevná šacovačka bez kapky úcty.

tausig

12. 10. 2010, 03:09

vybrat všechno!!!

VITACCIT

15. 10. 2010, 11:09

To co čtu podemnou mě pobavilo. Rozhodně souhlasím s postupem exumace atd. , protože i když by mrtví "měli v klidu spát".
Jednou tam přijde doba kdy tam najedou bagry a postaví tam nějaký ten hypermarket, dálnici, sídliště atd a případně jimi (staveb. dělníky) náhodou vykopané ostatky skončí max. na smetišti.
Fotografie jsou naprosto perfektní.

banikop

22. 10. 2010, 12:34

Super nalezy, ja si len idem zakupit detektor. kovov, podla kroniky sa nachadzam v uzemi frontu sovieti-nemci, dufam že najdem aspon štvrtinu s toho čo vy? ! a Zbrane a granaty ste odovzdavali POLICII??

peto-sr

24. 10. 2010, 22:23

ako citam niektore komentare tuna tak par ludi tu neni normalnych. Tie kostry su roky podzemou a zhniju tak ci tak. IOm us je jedno ci useba maju granat alebo nie. A dost ludom co to kopu natom velmi zalezi. keby to kope niekto na kseft tak ok ale stavim sa ze keby ty mrtvy mohli rozpravat tak by to rozdali aj samy. Aspon to niekoho potesi.

mafug01

12. 11. 2010, 11:05

Už to tu bylo 2x, nemyslíte že už stačilo

Aleš2711

21. 01. 2011, 16:12

Asi co píšu není každému OK. Vím, jak je opravdu moc důležitý se dozvědět něco o svých předcích. Bratr mého dědy montoval do rádií součástky pro příjem Anglánů, než ho jeden z vlastní vesnice udal.
Přijelo gestapo hned zastřelili psa a následoval koncentrák..... A kdyby jste všichni věděli, jak moc bychom rádi věděli víc...

Teutatis

29. 06. 2011, 16:37

No ja nikoho nebudu odsuzovat, nemyslim si ze jsou tyto vykopy neeticke, protoze tito vojáci ani nejsou radne pohrbeni jenom sou zakopaní podle mě by se meli spolu s identifikačními známkami a ostatky prevest do jejich vlasti a pohrbit to vsak neznamena ze  se v nich musi nekdo prehrabovat, nevim jak se k temto vecem postavit jedna vec je hledat na bojisti, vec druha je rozhrabavani nebozstiku bez radneho pohrbu... p. s. ja bych si asi neco vzal taky ale v tech ostatcich bych nehrabal...

Testic

22. 12. 2011, 13:33

Rusaci Prasaci

Alison Burger

01. 08. 2013, 11:47

aspon si uctia svojich vojakov... narozdiel od niektorych