Úvod / Články

Vojenské indentifikační známky

26. 08. 2007 Autor: UC 11210× 56
složek německé branné moci za 2. světové války

Dovolujeme si Vám představit novinku na knižním trhu, která potěší srdce každého válkaře. Jedná se o knihu Vojenské identifikační známky složek německé branné moci za 2. světové války. Autor knihy Radek Petelík - známý pod přezdívkou Ken, zde zúročil své mnohaleté hledačské zkušenosti. Na 153 stranách velkého formátu naleznete abecedně seřazené kódy a jejich překlady do češtiny, členění jednotek a mnoho dalších informací nezbytné pro určení nalezených identifikačních známek. V knize dále najdete barevné fotografie více než 300 ID známek ze soukromé sbírky autora. Známky většinou pocházejí z nálezů na ústupových cestách a v zajateckých (sběrných) táborech, kde se jich němečtí vojáci zbavovali, aby znesnadnili vlastní identifikaci v zajetí.

Díky velkému formátu knihy 215x305 mm a kvalitnímu křídovému papíru je vše velmi přehledné. Kniha je vázaná a vyšla ve velmi omezeném nákladu.
S touto publikací pro vás nebude problém určit vámi nalezené ID známky a proto by neměla chybět ve vaší knihově s odbornou literaturou. Každému hledači, který se zajímá o německé ID známky tuto knihu vřele doporučujeme.

Cena 1000 Kč



Objednávky zasílejte na info@detektoweb.cz knihy jsou připraveny k okamžitému dodání.

 Autor: UC

Komentáře

Marouš1

07. 08. 2007, 16:20

Pouze bych doplnil, že fotky jsou hodně nekvalitní a překlad kodu známek by si zasloužil někoho kdo umí lépe německy.
Knížku mám doma a mohu ji všem doporučit, ale nečekejte zázraky. Pro začátečníky je to dobré, ale odborníkům bych doporučil nějakou kvalitní zahraniční literaturu.

xfranta

07. 08. 2007, 16:26

Teď je naštveš, kazíš jim kšeft ;o)

UCAdmin

07. 08. 2007, 16:29

xfranta - prober se uz konecne clovece. Kdyz mas vuci DW neustale prihlouple narazky tak sem proste nechod a bude ti jiste lepe...

Marouš1

07. 08. 2007, 16:31

Sami admini tomu asi moc nerozumí, když vřele doporučují. Vždyť celé DW je založeno na obchodě, tak jsem jen napsal co si o knížce myslím. Na Aukru je knížka už 10 dní a zájem moc není.

nadenik42

07. 08. 2007, 16:48

Rad bych se zeptal proc byl smazan Cortesuv prispevek, diky za odpoved...

UCAdmin

07. 08. 2007, 17:17

nadenik42 - stalo se to omylem. Jelikoz jsem nechtene kliknul na smazani prispevku. Cortesovi jsem to napsal s omluvou do emailu zaroven s tim at jsem ten prispevek vlozi znovu.

Krusty

07. 08. 2007, 17:19

OK, prijma se...

Krusty

07. 08. 2007, 17:21

ajajaj, dve registrace, to je previit

cortes

07. 08. 2007, 17:51

OK.. už je to vyřešeno... Omluvu přijímám Jen jsem napsal, že jsem zaslechl, že jsou tam nějací šotci a žádal jsem někoho kdo si ji koupí-l ať tady napíše své postřehy.. protože 1000 kč je dost peněz a nerad bych je vyhodil za něco kde jsou šotci. Jasně že pár by mě jich tam ani tak neva. ale aby jich tam nebolo hooodně... A proto jsem hodil svůj dotaz. Vůbec jsem nechtěl prudit proti knížce. Naopak zajímá mě.

Marouš1

07. 08. 2007, 17:57

Já tu knížku mám a můj pohled je zkreslen tím, že jsem 12 roků IDčka sbíral. Chyby nechci vypočítavat - je tam i plno kladů a moc zajímavých věcí. Kdo se o IDčka zajímá tím stylem - už jsem taky 2 našel, tak se vzdělám - ten si sedne na zadek. Informací je tam plno, ale... nechci kazit Kenovi radost z díla. Třeba za měsíc nebo dva písnu recenzi - to už jsem psal i jinde.

poaman

07. 08. 2007, 22:16

Knihu bych si velice rád prohlédl, kupovat si ji zatím nebudu. Vlastním knihu od Höidala - Deutsche Erkennungsmarken a nemyslím si, že dle vzhledu a obsahu, že by mohl autor nějak výrazně konkurovat. Samo, že v tý knize od Höidala může být a je taky nějaká chybička. O známky se zajímám amatersky několik let a dle vlastních zkušeností, pouhý seznam zkratek nestačí a ne a ne to nikomu vysvětli. Člověk by měl znát především spoustu zákonitostí okolo německé armády a ostatních složek. Rozhodopadně, na české poměry dobrý počin a doufám, že si ji budu moci prohlédnout a ucelit si vlastní názor.

GEGE

07. 08. 2007, 22:26

poaman:zdar taky vlastním totožnou knihu a úplně mě to stačí třeba si někdy shlédu i tu o které je tu řeč, ale pokud ne tak se nic neděje...... LOVU ZDAR!!!

Hank

08. 08. 2007, 08:06

Dovolil bych si jen vseobecne. Ono vytvorit opravdu kvalitni knihu neni zadnej ukol pro kutila a nadsence. Je zapotrebi najmout opravdu dobreho fotografa neb kvalitni foto tot zaklad vseho! Dalsim oriskem je dostatek kvalitnich informaci publikovanych v textu. ZADNA kniha na svete nebude nikdy obsahovat 100% vycerpavajicich informaci. Pokazde najdete nejakou otazku a odpoved bude v jine knize. mohu rici ze mam doma par desitek odbornych knih k vecem ktere sbiram{pouze asi 3 ceske - bohuzel} a jestli z tohoto poctu se da 10 knih povazovat za opravdu profesionalne zpracovane - kvalitni foto a text tak je to hodne. Takze trpelivost a pokud si nekdo mysli ze si ve sberatelstvi at uz treba jen ID znamek vystaci s jednou knihou je blahovej. Tim mam na mysli ty kteri to se sberatelstvim mysli opravdu vazne a nemaji to jen jako modni doplnek k plkani u piva...

kimcid

08. 08. 2007, 09:09

no snad k narozkám si ji pořídím...

xfranta

08. 08. 2007, 10:18

UC --- Dokud budeš poškozovat pro svůj kšeft koníček, který mám rád, tak budu mít "blbé" řeči. Ale můžeš mi demokraticky cenzurovat, smazat účet, zakázat přístup... prostě reagovat "chytře" ;o)

Jinak díky za starost, lépe mi je, je mi dokonce dobře a zasloužím si to :o)

Machar

08. 08. 2007, 11:50

No já měl možnost vidět i ten německý zde zmíněný katalog, tento český mu co do obsahu a rozsahu sahá tak někam ke kotníkům. Ten německý je zhruba jednou tak drahý, ale já bych si přece jen připlatil. Na kvalitní literatuře není radno šetřit.

Marouš1

08. 08. 2007, 12:11

Machar: No že mu sahá ke kotníkům, je sice pravda, ale je to pořádný kus práce - sice odfláknuté, ale je to český pokus o vydání odborné literatury, který se moc nepovedl. Ale Hoidal je taky plný chyb a nepřesností a není to modla pro sběratele IDček, alespoň pro mne ne. Takže Hoidal je podle tvého měřítka tak nad kolena k dokonalosti, pokud je Ken ke kotníkům. A pozor Hoidal je plný kopií IDček.

UCAdmin

08. 08. 2007, 13:52

Nedokazi posoudit jak velkym prinosem muze byt tato knizka pro profiky co se IDcku venuji telem i duchem (sam se jako koleckar o znamky zajimam jen velmi okrajove), ale pro bezne hledace, kteri nemumeji nemecky a potrebuji si cas od casu urcit sve nalezene znamky je tato publikace jiste dobry nastrojem. To co pise Marous, ze Hoidal je plny kopii me potvrdilo jiz vicero lidi, ale tim nechci kvalitu jeho knihy nikterak snizovat.

Hank

08. 08. 2007, 17:01

To Machar: Rekl bych ze srovnavas nesrovnatelne... Az ty sam mudrci neco vydas rad se podivam a posoudim...
To all:Knih vydanych v Cesku ktery se venujou trochu podrobneji militariim moc neni a kazda z nove vydanych preci jen nekomu bude k uzitku. Ono opsat knihu kde je vse jen vseobecne a dohromady nic klodnyho dokaze kazdy nakladatelstvi ale neco vytvorit to je uz o necem trochu jinem. Kazdy nema sanci sehnat drahe a kvalitni knihy ze zahranici. Jeden priklad za vsechny: Nedavno jeden frajer nabizel na nejmenovane aukci KS98 bajonet kde na ricassu bylo razeno RZM kodovani{nekompletni!!! } a runy v kruzich... Samozrejme to vydaval za origo a jeste to potvrzoval ofocenyma strankama z knihy od znameho autora. JENZE zrovna tento autor je ve svete znamej tim ze ve svych knihach krom hezkych veci ma i dost casto nesmysl podobneho razu. Takze vsechno brat s rezervou a opravdu hledat a hledat kvalitni info nic jineho nam nezbyva.

poaman

08. 08. 2007, 17:13

Pánové, nechci se Vás nějak dotknout, ale můžete mi někdo vysvětlit jak se dá poznat v knize falsum Neříkám, že Höidal není bez vady, ale špičkou je a krom toho v evropě neznám obdobu. Já mám spíše opačné zkušenosti, na aukru jsem viděl známku udělanou podle Höidalovy khihy Takže kdbyby jste mi to někdo mohl říci jak jste k tomu došli, tak budu rád, protože stokrát opakovaná pomluva - lež - fáma se stává po čase pro mnohé pravdou. Apropo, snažím se sbírat známky východních dobrovolníků a nikdy bych nedal do placu fotku své známky, tedy dost nerad abych nekecal . Na východ od nás se totiž stává znovu ražení známek dobrým obchodem, takže co nemámám od známého hledače a nebo sám nenajdu, tak tomu moc nevěřím. I když sem tam se vyjímka solventnosti najde.

UCAdmin

08. 08. 2007, 17:26

poaman - v nekterych pripadech se neda verit ani veci, kterou si clovek najde sam...

Marouš1

08. 08. 2007, 17:33

Pokud je ta známka profláknutá jako kopie, tak to není zase takový problém. Vždyť je to jen kus zinkovýho nebo hliníkovýho plechu. Já známky sbíral hodně dlouho, ale když se 3 různý sběratelé neshodli ani na jedný z 5 známek, která je dobrá a která není, tak mě to přestalo bavit.

Hank

08. 08. 2007, 17:36

A bohuzel, bude hure!!!

Enselad

09. 08. 2007, 09:27

měla byt ta knížka stát aspoň 5000 když tak dobrá a pro všechny nepostradatelná jen šulda ten litr dá za info co si najde jinde sám...

Machar

09. 08. 2007, 10:20

Hank: Já si nehraju na mudrce, pouze jsem si dovolil říct o dvou knihách na stejné téma (tedy vhodných k srovnání), že jedna z nich je co do obsahu i rozsahu podstatně lepší. A to prostě je. S tím neuděláš nic.

Hank

09. 08. 2007, 11:23

To Machar: Srovnavas nesrovnatelne protoze kniha sice obsahove stejny namet ma ale vznikala za pooodstatne jinych podminek a navic ze zdroju asi ne tolik obsahove bohatych. Jen pro informaci, podstatna vetsina tech opravdu uznavanych lidi ve svem oboru a mezi opravdu nejuznavanejsi patri napriklad J. R.Angolia jehoz knihy jsou opravdu plne kvalitnich informaci cerpaji nejen ze svych sbirek ale velice casto ze sbirek jinych lidi a hlavne objizdeji muzea po celem svete a vysledkem jsou paradni knihy. Tito autori jsou samozrejme finacne velice dobre zajisteni takze se nicemu jinemu venovat nemusi a mohou si dovolit ono cestovani za poznanim. Dalsim hlavnim zdrojem jsou archivy firem ktere funguji dodnes jako treba C. Eickhorn a jine. Tam samozrejme zdarma nikoho nepusti a vse se musi tvrde platit. Toto vsechno asi hned v blizke budoucnosti cechacek nebude umet utahnout takze nez zacnes zas srovnavat nesrovnatelne zamysli se nad tim co vlastne mas k posouzeni...

Machar

09. 08. 2007, 12:10

No takže přínos téhle české knihy je pouze v tom, že je v češtině. Pro cizojazyčně mluvící sběratele a fanoušky bude rozhodně lepší poohlédnout se po těch obsažnějších zahraničních publikacích (ale zvažme, že také dražších). Ale co se týče knížek, já si raději připlatím, když to stojí za to.

Iceman

09. 08. 2007, 14:15

Hank: bohužel velmi smutnou skutečností je, že ať už je J. R.Angolia jakkoliv renomovaným a uznávaným autorem, spoustu věcí, které mu byly kolegy sběrateli zapůjčeny pro fotografování v jeho pubilkacích, vůbec nevrátil nebo místo nich vrátil falsa či zničený šrot...

Hank

09. 08. 2007, 15:25

To Iceman: slysim neco podobneho prvne. Mas vice info? Docela by mne to zajimalo. Muzes klidne na mail. Sibalove jsou vsude...

Marouš1

09. 08. 2007, 18:20

Mě Kenova knížka dala hlavně přehled co se zde dalo najít za IDčka za posledních 20 let.

BEAX

09. 08. 2007, 19:27

Marous má pravdu.
I když nehledam tak dlouho, tak poznávam kerý ID je z Kleteče, který z Jihu atd. JE to pravá Česká ouroda.
Litr bude pro sociály moc i kdyby to byla kniha kouzel, ale u mne si místo v knihovně najde stopro.

Marouš1

09. 08. 2007, 19:48

Beax: pravdu díš. Já mám, nebo jsem měl stejný placky jen s jiným číslem roty, nebo praporu a u hodně věcí bych si typnul odkud jsou a moc bych se nespletl. Je to průřez tím, co se tu dá najít - teda dalo najít.
A knížku bych si koupil klidně znova. Už jen proto, že je zbastlená a třeba bude další vylepšené vydání. No a litr za knížku - když je jediná v republice je možná hodně, možná málo. Hoidal stojí xkrát víc a je tam plno nesmyslů, ale když je to vydaný venku, tak je to pro některý "odborníky" svatý. Pak to podle toho vypadá. Já mám plno knížek z venku, který jsou celkem k prdu, ale to člověk na první pohled nepozná.

Dietr

09. 08. 2007, 23:10

Osobně si cením snahy a práce autora na její vydání. Odbornější české literatury v oblasti militarií je na našem trhu dosti poskromnu, takže každá publikace i přes některé své drobnější nedostatky je alespoň třeba pro začínající hledače - sběratele určitě přínosem. Záleží na každém, zda si ji koupí nebo ne. A tisícovka není zas dneska žádná závratná suma...

poaman

11. 08. 2007, 18:05

To Marous: Nezlob se na mě, ale z tvého příspěvku cítím jistou dávku jízlivosti. Ty toho Höidala máš, že tady mluvíš plno nesmyslech? Kdyžtak jmenuj. Ta kniha je tak drahá, protože odborná literatůra je nízkonákladová a v zahraničí to tak je ještě víc. Kdyby vyšla tady, tak bude stát stejně. Tomu věř a Hoidal co se týká známek patří k evropskému formátu co do literatůry. Jinak já když se chci něco nového doszvědět, tak musím právě pro odbornou literatůru sáhnout do zahraničí a je mnohem spolehlivější než jakákoli česká, kde jde stejně o z 80% přejmutí fakt a nebo překlad(ke všemu mnohdy špatný). Postupně se to dozajista zlepšuje a existují i u nás špičkový autoři. Pak by mě zajímalo kolikpak máš těch knih ze zahraničí, že tak soudíš? takže když to shrnu, pokud mi tu knihu někdo ukáže, uvidím ji aprolistuji, tak bych o tom uvažoval, ale zatím nevím. Čeština mě nezlomí

karlik

11. 08. 2007, 21:04

Musím se Marouse zastat Hoidal je sice odborník na slovo vzatý ale spoustu známek nakupoval v Čechách a tu a tam nějaký nesmysl proklouzl a není to jenom můj osobní názor.

poaman

11. 08. 2007, 21:16

Ale o tom se tady nikdo nepře(chci jen konkrétní příklady - fakta), ale myslím si že obsahově je ta kniha na velmi vysoké úrovni a není to jen fotkách nějakých známek co někde nakoupil. Krom toho v knize je taky kapitola věnována falešným známkám. Ono totiž rozkódovat známku není jen o zkratkách co se někde vystaví, či vypublikují.

karlik

11. 08. 2007, 22:35

Tak například Hoidal má ve své knize půlku známky SS a já mám ve své sbírce tu druhou a je to 100% originál takže to že tu nakupoval je zřejmé a to že ne všechny známky které jeho kniha obsahuje nejsou originály už tady koluje hodně let ale to je jen na okraj jinak je to v celku velmi dobrá kniha.

Marouš1

12. 08. 2007, 18:56

to karlik: děkuji za podporu
To poaman: já tu knížku samozřejmě mám, není mě 16 let abych někde citoval něco co jsme odposlech. Hoidal je odborník, ale nakoupil plno věcí u nás, v Polsku a Rusku. Důkazy předkládat nemusím, sám píšeš, že své známky nikomu neukazuješ, tak já také nemusím nikomu nic dokazovat.
No a kolik té zahraniční literatury máš ty???
Já se stejně držím svého desatera: neporadíš...... , nepomůžeš...... , nic neprozradím...... atd. Kolegové vědí kam mířím.

poaman

12. 08. 2007, 22:57

To Marous: Právě, že odborník je a právě proto ho taky jako jedinýho uznávám, až bych viděl tu knihu, tak bych si udělal obrázek sám. Nejde o to, že bych se nechtěl pochlubit, ale nerad bych aby se pak objevili na aukru stejný(zas tolik jich nemám těch dobrovolnických). taky nejde o důkazy, jak o fakta - chybičky tam sem tam má a tak by mě zajímalo co tam ještě má. Něco málo mám a to málo mi stačí abych věděl, že ta literatůra je lepší než naše. Promiň, ale tvému desateru nerozumím . Já poradím komukoli kdo se na mě obrátí se známkou - baví mě to a snažím se. Bohužel není čas a prostor.

Marouš1

13. 08. 2007, 06:53

No to se musíš zeptam kolegů z DW a jiných for - ty si vytvořili moje - Maroušovo desatero: který začíná : neporadíš...... nepomůžeš..... atd. Prostě ze mě dělaj "meganetvora" a člověka, kterej do všeho reje, ale omlouvá je jejich věk, neznalosti a to že tomu nerozuměj. Knížku nikomu nenutím, naopak jsem byl první kdo se opřel do nekritickýho popisu u nabídky knížek přímo zde na DW.

cortes

13. 08. 2007, 08:59

Marous-Oprava---))))První jsem bol já, ale bol jsem (nedopatřením) smazán

jkmineral

15. 08. 2007, 08:44

Jako prezentace sbírky autora - skvělé, obdiv, 100 bodů. K určování ID
zcela nevhodné, bez širších znalostí neurčíš ani jednu známku. Pochopím špatnou kvalitu fotek, Zn a Cu známky se fakt špatně fotí. Nepochopím, proč pod známkami není jejich přepis, některé nerozluštíš ani s lupou. A už vůbec nechápu, proč si autor svoje známky sám neurčil. Prvnímu zájemci knihu prodám za  800 Kč.

Marouš1

15. 08. 2007, 20:46

Známky stačilo zvýraznit pouze na dobu focení kontrastní látkou, která jde odstanit - křída na tmavé, černý krém na světlé. Nebo požádat někoho o pomoc při focení. Při hlubším studiu výkladu zkratek nacházím stále více omylů a nepřesností. K ceně se nevyjadřuji. Je to první vlaštovka na českém trhu.

Eoš

16. 08. 2007, 11:21

Někdo tu onehdá hodil www adresu, kde byl jakýsi Verzeichnis IDček, nebo klíč k jejich rozluštění. Mohl by to sem někdo znovu hodit? Chtěl bych se pokusit taky něco určit. Díky!

joe

16. 08. 2007, 12:21

To Eoš: A co třeba tahle - http://www.emarken. de/main.php

poaman

16. 08. 2007, 12:21

To Eoš: To jsem byl já, ale bohužel máme velký problémy se spamem na stránkách, sturmadmin na to kašle, Tak chystáme, něco nového a nebo chci vstoupit v jednání s někým kdo by poskytl kapacitu svých stránek, popř. grafické zpracování atd. . Podotýkám, že jde o amaterké určení, dělám to rád a zadarmo! Pošli mi to na mail a já ti to kódnu pokud to bude v mých silách.
To jkmineral: Souhlasím plně s tvým vyjádřením, že bez širší znalosti si člověk nic nerozkóduje. Není to těžké, ale člověk musí mít zájem a studovat po večerech struktůru a ruzný prameny.

baxters

20. 08. 2007, 22:54

Moc pekna kniha, ale mi by byla k nicemu, at hledam jak hledam zadnou znamku nemuzu najit

Nafy

22. 08. 2007, 22:51

Hezká knížka, ale co by pak znalci na tomto webu dělali?

vesmirek

23. 08. 2007, 10:06

Souhlasím s Baxterem, ani já zatím neměl štěstí na vojenské ID známky (našel jsem pouze psí), a ještě jsem ani nenašel žádného stříbrňáka, a to hledám už pár let... možná hledám na špatných místech.

u.k.

23. 08. 2007, 11:26

1000 Kč

Donald

23. 08. 2007, 21:55

Ahoj vsem, to co tady ctu, je pro mne pouha reklama,. . da se tahle kniha pred objednanim nekde videt v realu?? Diky,. .

Božan

24. 08. 2007, 08:49

Nehaňte něco co jste nikdy nezkusili. Ten kluk napsal knížku, zaplatil distribuci a chce Vám jen pomoct k určování známek. Nemá to žádnou prezentaci jeho nálezů neboť jich má neskutečně mnoho a nepotřebuje to prezentovat knižně. Takže trocha úczy pánové. . čus

UCAdmin

24. 08. 2007, 10:42

Donald - jasne, to neni problem. Vzdy je lepsi se na toho zajice podivat nez ho koupis

blackwidower

24. 08. 2007, 13:35

Ken
Jak tak koukám použil jsi i známky folkšturmu z mého článku:-))
Ke krásné knížce velká gratulace

ken

25. 08. 2007, 00:51

Děkuji za gratulaci ale musím tě zklamat, nevím o jaký článek jde a známky zde použité mám všechny doma. Ken.

dickstonep

26. 08. 2009, 22:14

zdarec všem hledačům.
Mám jeden dotaz, Našel jsem psí známku o které jsem zjistil, že ji nosil někdo ze zajateckého ruského tábora v německu. Konkrétně se jedná o město nebo místo Muhlberg u v braniborsku. Na známce je název StalagIV-B. Nejde mi do hlavy že nález je z okolí mladé boleslavi což je trochu z ruky. Nebylo by od nějakého zkušeného hledače vysvětlení?