Úvod / Rady a návody

Výkonné baterie k detektoru za pár korun

14. 11. 2007 Autor: Rellik 7346× 50
Zdravím všechny nadšené detektoráře. Chtěl bych tímto lehce navázat na nedávný článek kolegy "playa". Někde mezi textem zmiňoval že by bylo nejlíp použít 4,5V baterie. Tak sem to zkusil. A musím říct že nejenže baterie vydrží víc, o tom není pochyb, ale zvětšil se i výkon detektoru. Když to srovnám s tím do jaké hloubky sem kopal předtím tak bych řekl že je to teď o jednu třetinu víc.

Potřebné věci:
Za prvé potřebujete čtyři 4,5V baterie - cca 120kč.
Za druhé dvě staré 9V nebo konektory na 9V baterie - cca 50kč / 20kč
Pak páječku, cín a elektrikářskou pásku. - cca 20kč

Výroba:
Postavte si barerie vedle sebe, tak aby byly u sebe póly baterie (+)( -) viz obrázek 1,2 Na jedné straně přihněte kontakty k sobě a spájejte. Na druhou stranu připájejte konektor z 9V baterie tak aby byl menší kontakt na (+) a větší na (-) pólu, viz obrázek 2. Pak si takto upravenou baterii zpevnětě páskou a přimontujte na detetor. Jak to provedete je už na vaší fantazii. :)
Mimo 4,5V baterie můžete použít nabíjecí monočlánky s patřičným kontejnerem na ně, a nebo si je nechat bodově posvařovat. Druhou možnost sem si nechal zhotovit u jednoho známého, který repasuje a vytváří různé bateriové články. Jak mi ji udělá tak pošlu fotečku aspoň do diskuze. Doufám že sem tímhle příspěvkem aspoň někoho navnadil na "tuning baterií/detektoru". Zároneň se zříkám zodpovědnosti za případné škody nesprávným zapojením, které někdo z Vás může udělat. Ale myslím že se to níkomu z vás nestane. Tak Vám přeju dobrý výkon a pěkné nálezy :)

Rellik

 Autor: Rellik

Komentáře

UCAdmin

14. 11. 2007, 11:21

Zajimavy clanek, ale myslim si, ze vykon detektoru by to rozhone zvysit nemelo a ani nemuze. V detektoru je stabilizator napeti. Co me jiste zajima je rozdil vydrze baterii, verim, ze bude razantni. A pak jak je to z vyvazenim detektoru? Predpokladam, ze uz nebude tak dobre, ale nemelo by to byt asi nic hrozneho. Diky za odpoved.

Rellik

14. 11. 2007, 12:14

UC: standartne me 9V baterie varta "superlife" (zlute) vydrzely cca 15hod hledaní. S temito uz chodím víc jak 2x tolik a zatim se bybití nijak neprojevilo. Jinak je mozne ze detektor ma stabilizator napeti, ten ale jak uz nazev napovida stabilizuje napeti a ne proud. Takze pri najeti nad predmet se slabsima baterkama ubyde hlavne proud dodavany z baterii. Tyto upravene baterie sou dost silne na to aby ubytek byl v podstate nulovy. Samozdrejme to plati do doby nez budou baterie slabe. Jinak vyvazeni je ted trochu spatne protoze sem nemel cas vytvorit si prodluzovaci kabliky a baretie soupnout pod operku. Ale jak pises neni to nic hrozneho.

UCAdmin

14. 11. 2007, 13:28

Rellik - paklize vezmu v uvahu Ohmuv zakon tak proud = napeti/odpor (I=U/R). Napeti je stabilizovane stabilizatorem a predpokladam, ze odpor bude take konstantni. Tudiz v tom vazne nemuze byt rozdil.

UCAdmin

14. 11. 2007, 13:33

Tedy tim jsem myslel, ze hloubkovy dosah bude stejny at pouzijes dve klasicke alkalicke 9V baterie nebo ty co jsi pouzil ty. Jedine co se vskutku pozitivne zmeni bude vydrz baterii a to jen tehdy budouli mit vetsi kapacitu nez ty 9V. Jinak jako ekonomictejsi vyrianta by se me jevilo pouzivani nejakeho akumulatoru s napetim 9,6V. Samozrejme by si vsichni meli dat pozor jake napeti do detektoru pusti, aby si jej neposkodili a neprisli tak o zaruku.

Rellik

14. 11. 2007, 14:04

UC: odber proudu je pri signalu vetsi o to ze se ti indikuje nalez a to jak pipanim tak zobrazenim na displeji nebo na rucickovém meraku. A tim padem u slabsich baterek dochazi k ubytku napeti a tim snizeni vykonu detekroru. Tak nejak sem to myslel. Jestli si me pochopil... Tim ze tam dam silnejsi baterky tak k tomuto ubytku nedochazi a detektor je v tom pripade vykonnejsi.

UCAdmin

14. 11. 2007, 14:33

Relik - stat by se to mohlo v pripade nekvalitnich nebo slabych baterii a v tu chvili by ti detektor signalizoval vybite baterie. Kdyby v detektoru nebyl stabilizator napeti tak by se nad necim takovym mozna dalo spekulovat, ale zalezelo by na tom jak je cely obvod navrzen. Je to stejne jako kdyz by jsi k zarovce zapojil baterii s vetsi kapacitou. Zarovna nebude svitit vice, ale pouze dele.

Rellik

14. 11. 2007, 14:36

UC: Ja se nehadam, jen rikam ze pri signalu je vetsi odber proudu... A nechme toho at si to kdo chce zkusi a uvidi sam. Takhle bychom se o tom mohli bavit porad a utekl by nam jeste prihodny cas k hledani...

Tatino

14. 11. 2007, 14:36

Priklanam sa k adminovi. Parametre detektoru sa asi lisit privelmi nebudu. To, co sa ale velmi markantne lisit bude, to je vykon hladaca! S takouto zatazou chodit po terene, to by som veru neradil!

UCAdmin

14. 11. 2007, 14:53

Relik - ok, nechme toho. S tim, ze pri signalu bude vetsi odber souhlasim, ale detektor je navrhnuty, aby mu stacilo to co zvladne dodavat kvalitni 9V baterie Takze pipu zdar a jestli se ti poradi pouzivat nejaky ten akumulator a vhodne ho umistit pod loketku urcite posli obrazky.

romale

14. 11. 2007, 15:00

Za investované peníze bys měl už jeden akumulátor 9V/280mAh. Tohle za pár hledání vyhodíš, já točil aku 9V i 4 roky, než přestal držet kapacitu. Dle mého názoru je lepší mít po kapsách nabité náhradní akumulátory, než vláčet celý den tu hmotu. Alespoň já mám lokty v čudu a začnou mě bolet už po dvou hodinkách. Tohle bych přes bolesti po celodenním tahání asi vzdal. Jinak pěkný příspěvek, je vidět, že jsi koumák.. Zdraví R.

UCAdmin

14. 11. 2007, 15:43

romale - s tvym nazorem bych se asi ztotoznil az na to, ze 9V akumulatory nemaji 9V, ale pouze 8,4V (doufam, ze je to spravny udaj) a nekteri vyrobce nedoporucuji pouzivani techto akumulatoru. Duvodome je prave rozdil v napeti a paklize s tim navrzene obvody nepocitaji mohlo by to delat problem. Zaroven musim rici, ze kazdemu vyhovuje neco jineho a paklize Rellikovi ona vaha nevadi a je pro nej dulezitejsi vydrz akumulatoru tak je to jen a jen jeho volba a kdyzdy si muze cokoliv prizpusobit k obrazu svemu

romale

14. 11. 2007, 16:08

UC/jistě máš pravdu v tom, že nominální hodnota galv. čl. je 1,2V-minimální!! Nedávno jsem koupil 2ks nových aku. 9V/280mAh-údaj výrobce na plášti baterie.. článků je uvnitř 7,čili 8,4V. Mnou naměřené hodnoty nabitých aku jsou sice hodnoty naprázdno9,27V, ale při směšném proudu 10-50mA se moc nemění. Nehledě na to, že zenerka za baterkama/či jiný stab. /tutu hodnotu upravuje na konstantních třeba i 6,3+-V. Jinak jsem študoval elektrotechniku a detektory i stavěl. Závěrem mohu říct, že akumulátor byť 8,4V nemůže mít na detektor neblahý vliv, neboť stab. obvody v napájecí části pracují pod hranici tohoto napětí. Ahoj. Romale. .

tesnohlidek

14. 11. 2007, 16:13

Super nápad, Už dlouho hledám nějaké podobné řešení pro Bountyho. Tohle by stálo za  zkoušku...

bighead

14. 11. 2007, 18:38

To je stará věc, že dvě plochý baterie vydrží hodně dlouho, takhle se to dělalo za komančů ke starým tranzistorákům a to se pak poslouchala Svobodná Evropa-teda spíš ty rušičky...

UCAdmin

14. 11. 2007, 19:18

romale - napriklad T2 i F75 pouziva k napajeni 4 tuzkove baterie a vyrobce nedoporucuje pouzivat akumulatory jelikoz je tam menic napeti na vyzsi hodnotu tudiz by se tak zrejme dosti snizila jejich vydrz. Ovsem mam vyzkouseno, ze i s akumulatory v pohode T2 funguje. Dnes se bezne vyrabeji akumulatory 2500mAh a i vetsi kapacity takze to dokaze problem rekneme kompenzovat.

Rellik

14. 11. 2007, 21:20

Hoši mě tech pár gramů na víc vůbec nevadí. V praci mi projde za směnu rukama nekolik tun železa tak tohle je pro mě brnkačka. A kdo chce tak si ty baterky muže natahnout třeba do kapsy

bandaska

14. 11. 2007, 22:06

mám jednu baterii z traktoru akorát musíš předělat koncovky, ale vydrží celý rok. Pro tebe brnkačka, když zvedáš ty tuny je to praktický
držák můžeš použít třeba z Hackela cau

Rellik

14. 11. 2007, 22:11

bandaska: ja nerikal ze je zvedam naraz... Ale v prumeru zvedam tak kolem 20kg nez neco nachystam a pak to prevazim na jerabu...

UCAdmin

15. 11. 2007, 08:22

Rellik - nedej na narazky - tobe to proste vyhovuje a to je dulezite

Rellik

15. 11. 2007, 11:24

UC: me narazky neavadi. Me to tak proste vyhovuje jak pises. Pres zimu jak bude cas tak si udelam ty prodluzovaci kabliky a snad budu mit ty akumulatory jak pisu v prispevku. Pak bych poslal ty fotky... Zatim budu chodit s 4,5voltovkama dokud nas snih nerozdeli.

patt

17. 11. 2007, 18:57

Ty magore, kdo se s tím bude tahat?

ffff

18. 11. 2007, 12:05

mam tomu rozumnet tak, ze kdyz dam na SE 15V tak s toho udelam GP?

Rellik

18. 11. 2007, 20:29

patt : Nikdo te nenuti...

minik510

19. 11. 2007, 17:38

A tak tie baterie dat do ruksaku??? Kusok tenkeho kablika, chinch a je to! Ja pouzivam tiez baterie ktore su tiez trocha tazsie ako tuskove ale mam ich v ruksaku, takze tu vahu nemas na ruke ale na chrbte a je to ovela ovela lepsie. Pomaly to nezaregistrujes.

groš 2

21. 11. 2007, 19:38

Rellik:myslíš to dobře a chceš pomoci, to je vždycky dobře ať je to jak chce
bandaska:dlouho jsem se tak nezasmál jako z Tvé ironické odpovědi. Dobrý!

groš 2

21. 11. 2007, 19:42

Rellik:myslíš to dobře a chceš pomoci, to je vždycky dobře ať je to jak chce
bandaska:dlouho jsem se tak nezasmál jako z Tvé ironické odpovědi. Dobrý!

džingis

23. 11. 2007, 12:00

To all: náhodou, mne sa to páči, aj keď v mojej wapke vydržia 2 batérie celý rok hľadania, asi ste len troch zhýčkaný Vašimi superľahkými mašinkami, čo máme povedať my s našimi "superľahkými" Wapkami!
Rellik: - niekomu si určite dobre poradil

Pecator

11. 12. 2007, 14:31

bandaska je kolík!! až někdy potkáš v lese člověka zamotanýho do drátků, hádej, kdo to asi bude...

Pecator

11. 12. 2007, 14:32

jo a akumulátory jsou jednoznačně výhodnější i z hlediska ekologie, že ano

Hanz 85

15. 12. 2007, 17:12

Rellik: Vidim ze pouzivas Be Hacko.. jak dlouho ti ty 4;5 voltovky vydrzi? Ja si delam neco podobneho, akorat do plastove krabicky se zasuvkou, pod loketni operku. Jinak napad hezky, chvalim

Rellik

16. 12. 2007, 19:56

Hanz 85: mam je tam uz hodne dlouho a porad nejevi znamky vybiti... jinak taky mam v planu je predelat jinam... tohle bylo jen skusebni umisteni. .

Hanz 85

18. 12. 2007, 19:22

Rellik; Ja uz skoro to svoje napajeni dokoncuju, jen doladuji mouchy... Pres leto bude batery pack zespod pod loket. operkou a kabilkem s malymi telefonimi zasuvkami propojen s detikem. Az bude zima, tak batery pack oddelam a sup snim do pouzdra na opasek pod bundu, spojeni to same jen s delsim kabilkem. Jinak detik nejaky ten tyden tuninguju (podsviceni civky, predniho panelu atd.. ). Takze zjara budou na webu fotecky... treba pro inspiraci

Rellik

18. 12. 2007, 20:04

Hanz 85: Ja sem predelani tech baterii pod loketku dodelal prave pred chvilkou... Jinak konetory sem pouzil z vybitych 9V baterek. Pak sem ti to taky trochu pritunil. Nad ten rucickovy budik sem si hodil ledku takze k pipnuti mam i svetelny signal... Jinak mam uz ten Aku-pack jak sem psal ze mi znamy udela. Bohuzel to trochu nedomyslel ze to budu tahat tak jedna ta baterka ma skoro pul kila! Ale zase to ma kapacitu 2,7Ah...
Jestli chces tak kukni:
http://tvorba-webu. profitux.cz/bat. jpg
http://tvorba-webu. profitux.cz/led. jpg
http://tvorba-webu. profitux.cz/aku. jpg

Hanz 85

20. 12. 2007, 10:19

Rellik: Kokal jsem na ty fotky, je to zajimavy, ale asi by me vadilo ze kdyz ty  baterie za nejakou tu dobu dojdou, tak bych je musel sestavovat a pajet znova, coz znamena odchod z mrcasu dom. Tedy pokud bys nemel nahradni devitky v kapse a dojel pak na ne. Ja ten battery pack mam reseny tak, ze kdyz me dojdou baterie, otevru kryt, baterie vyjmu a dam tam nove. Je to reseny na dotykove kontakty bez pajeni. Stalo to sice nejakou tu praci a trochu penez, ale myslim ze se to vyplati a neztraci se tim tolik casu. Jak si zapojil tu ledku do detiku? Na kabely k repraku?? Nebo jinam... Jinak za tvorivost davam.....

Rellik

20. 12. 2007, 10:46

Hanz 85: ledka je zapojena paralelne k tomu meraku. Ktery je tam dle meho nazoru uplne nanic. Pri sibnalu vzdycky rucka skocila do max polohy a hned spatky takze to v podtate nic neukazuje. Ted uz tak moc neskace dioda ji trosku uklidnila. Jinak baterky nosim nahradni 9V. Jinak taky me to napadlo ze pak bych to udelal tak aby se baterky nemusely pajet...

Hanz 85

21. 12. 2007, 23:31

Rellik: a odkud vlastne jsi?, ja Liberec.....

Rellik

21. 12. 2007, 23:34

Hanz 85: Hmm tak to mame od sebe pekne daleko:
Celková délka: 385.8 km
Celkový čas: 4 hod. 21 min
Ja sem z moravy z male dědinky mezi Uh Hradistem a Uh Brodem

Hanz 85

22. 12. 2007, 13:41

Rellik: zapocital si take konstantni rychlost otaceni se zeme??

Rellik

23. 12. 2007, 00:40

Hanz 85: ty udaje vyplivly mapy.cz Jinak je to po D1 pres prahu...

looki

30. 12. 2007, 20:18

Lepsi by bylo sehnat adapter na placatou baterku a futrovat do neho klasicke
nabijeci baterky AA. Adapter je mozno zakoupit v kazde prodejne elektrotechniky (GMtronic, Elfax, Hadex atd... ).Usetrite spostu penez za placate baterky a vydrz by mela byt taky paradni.

looki

30. 12. 2007, 20:34

Napadlo me jeste ze se da vyuzit misto adapteru klasicka izolepa. Potrebujete cca 18V, detik urcite pracuje v urcitem napetovem rozmezi a tak staci slepit 14clanku (14x 1,2voltu=16,8voltu, coz bude 100% stacit. Pri pouziti 15clanku dostanete napeti rovne 18V. Podobne se vyuzivaj akučka v modelarstvi, takze odskousene to uz davno mam. Dnesni moderni nabijecky dokazi bezproblemu nabijet 10 a vice clanku soucasne. A to se uz vyplati.

Hanz 85

02. 01. 2008, 15:18

looki: spocitej si kolik das za ctyri 4,5v baterie (celkem 140kc) vydrz 3500mAh, takze nejaky ten mesic vydrzi... A to ani nemluvim o 4,5v alkalicke (celkem 400kc), ale to uz je na dlouhe mesice vydrze..... Proc zbytecne za drahe penize kupovat nabijeci baterie a nabijecku? Pak to jeste nabijet... Myslis to dobre, ale myslim ze to je zbytecne. Ja mam Aku pack na ctyri plochy a nemuzu si stezovat...:-) Je to reseny pres dotykovy kontakty, takze zadne pajeni. A kdyz ti nekdy dojdou, tak je muzes vymenit rovnou na miste :-))

Hanz 85

02. 01. 2008, 15:30

looki: Trochu jsem pocital... 1 kus nabijeci 1,2v baterie vyjde na cca 80kc, myslim lepsi baterie. Takze 14 krat 80 je 1120 kc, a to ani nepocitam cenu nabijecky :-) zato bys mel 37 kusu plochych baterii, coz je 9 sad baterii po ctyrech kusech, tak co? Jeste chces ty tuzkovky??

looki

03. 01. 2008, 10:09

Hanz85: JJJ mas recht, ale zapomel si na jednu drobnost. Ato: akucka uz clovek muze mit doma na jine ucely (modelarina, fotaky MP3 atd... ),cos je i muj pripad. Ja sice pouzivam do detiku jen 4baterie, tak zatim neresim pouziti takovych mnozstvi AKU . Vim ze koupit jen tak 15 aku je dost nakladne. Pokud ale nekdo disponuje takovym mnozstvim aku, tak vidim na miste je pouzivat. Ja osobne bych resil potrebu pouzit 18V k napajeni detiku, pouzitim nejakeho AKU packu pro modelare (protoze podobny vlastnim ) Ale v podstate souhlasim stim co jsi napsal

Hanz 85

03. 01. 2008, 18:32

looki: nato jsem zapomel, pac jsem to bral podle sebe . Me se to osvedcilo, myslim ty ploche, tak to pouzivam :-) Jaky myslis aku pack pro modelare?

looki

03. 01. 2008, 20:06

Hanz 85- jaky aku pack myslim?? mrkni na ruzne weby o elektronice jako napr. GMe.cz, elfax.cz atd... Tam najdes ruzne aku packy. Nebo mrkni na weby pro modelare. Ty jsou nejlepsi. Aku pack ale neni nic jineho nez vhodne zabalene akucka v uhlednem obalu ze ktereho couhaj dva kabliky.

Hanz 85

04. 01. 2008, 13:20

looki: aku pack, uz ten nazev to rika co to je :-) to vim, ale vlastne plocha baterie je taky uhledne zabaleny aku pack. Na ty modelare se kouknu, ale plochejm zustanu verny Ted jsem si s konstrukci napajeni na detik dal dost prace, takze by me asi mrzelo kdybych objevil neco lepsiho...

Bobeš59

05. 01. 2008, 11:09

Tak jsem si to přečetl a mohu směle oznámit, že s těmi plochými bateriemi chodím už dva roky a jsem maximálně spokojen. Když jsem se tenkrát o tom zmínil, tak jsem byl málem ukamenován. Rozdíl je opravdu markantní. Detík je ostrý jak hafan a ta váha baterii není až tak velká. Takže držím palec a do toho!!!

Rellik

19. 05. 2008, 11:23

Tak a je to tady: Baterie vydrzely presne 6 mesicu od doby co sem je tam nainstaloval. Pri prumernem chozeni 1,5 hodiny denne vydrzely cca 270 hodin provozu!!

KaRaQ

28. 09. 2009, 22:06

je podla teba tento detik dobrry? cem si aj ja kupit tak vaham