Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Walther P38

18. 01. 2008 Autor: candies 7546× 59
Zdravím všechny. Posílám pár fotek z mé sbírky Pouzdro na 08 a P38 a PP pro skryté nošení –Gestapo a tajná policie. A dále moje nádobíčko na střelnici-a domlouvátko na zloděje pro rejpali jsou všechny pistole legálně Přihlášeny a plně funkční super stav tohle se přeci nedá nechat znehodnotit.

S pozdravem kutil

 Autor: candies

Komentáře

povstalec

18. 01. 2008, 12:47

baron4

18. 01. 2008, 12:58

super

Gucci

18. 01. 2008, 14:18

krasavice

kubaj adio

18. 01. 2008, 15:25

nice

kukan

18. 01. 2008, 15:34

Nádhera Však takovou parádu může dát znehodnotit jenom blbec!!

halík

18. 01. 2008, 15:47

Tož pěkné

siko

18. 01. 2008, 16:02

Pri tej kráse štrbské plesá teda srdce plesá

Frantis

18. 01. 2008, 16:45

No podle toho co máš doma za věci tak tohle používáš na odhánění zlodějů asi často

Kutíl

18. 01. 2008, 17:27

Co vám říká kód na pistoli P38-cyq – cvq napište.

Kutíl

18. 01. 2008, 17:28

Co vám říká kód na pistoli P38-cyq – cvq napište.

halík

18. 01. 2008, 17:48

Kutil-je to taky Speerwerke, ale raženo poškozenou raznicí(pokud se nepletu). Jestli jo, tak

smrksmrk

18. 01. 2008, 17:49

Ukaž i tu P08, ta by mě nejvíc zajímala

PANCÉŘOVKA

18. 01. 2008, 17:54

Futrál na P38 je kopie, na páru je dobrej a original a ten podpažák nemá s němcema nic společnýho. Poválka a doražený značky aby se líp prodal.

Filuta

18. 01. 2008, 18:06

Kalaschnikov: Zas jeden rejpal

prd

18. 01. 2008, 18:50

Sorry ale musím dat za pravdu, Kalaschnikovi že to pouzdro na 38 je kopie a to podpažní pouzdro to je úplná katastrofa
jestli to zbýráš dýl tak to snad poznáš tak to radši prodej

Degrelle

18. 01. 2008, 19:10

Kutile nechápu jaký je rozdíl mezi Gestapem a tajnou policií. Halík: tato teorie s poškozenou raznicí, která se neustále nesmyslně traduje je hloupost, jedná se změnu kódu z cyq na cvq na konci války běžnou. přece si nemůžeš myslet, že několik desítek tisíc pistolí orazili jednou poškozenou raznicí. Jedna raznice vydržela několik desítek pistolí a pak se prostě vyhodila. To podpažní pouzdro je fakt sranda, je to běžné pouzdro komunistické kriminálky. Ale kutilovi to celkem odpovídá....

Kutíl

18. 01. 2008, 19:36

Halík: Degrelle : Něco o mé pistoly P 38 značka výrobce- cvq.
cyq –verzus-cvq, anebo příliš mnoho otazníků
Velmi diskutovanou otázkou mezi sběrateli pistolí P. 38 je zněna kódu firmy Spreewerke z cyq na cvq. Zbraně s kódem cvq se objevují někde okolo čísla 5000z a tvoří blok až do konce výroby –konec války. Někteří badatelé a sběratelé zastávají názor, že kód,, cvq‘‘ vznikl jednoduše poškozením raznice. Ulomí-li se nožička od písmene y, dostaneme v. to je jednoduché vysvětlení, zvláště když byl kód,, cvq‘‘ od října 1944 přidělen firmě Waggonfabrik Josef Rathgeber AG Munchen 54. Druhá skupina badatelů a sběratelů zastává jinou teorii nově přiděleného kódu. Na přelomu let 1944-1945 byl mnoha firmám přidělen nový kód. Firma Mauser dostala namísto původního kódu byf nový svw. Nové kódy co byly přiděleny firmám nebyly nikdy nikomu předtím přiděleny. Zastánci teorie nové značky k nímž pařím i já namítají že výměna zlomené raznice je záležitostí pěti minut. Argumentují dohadem že není pravděpodobné, že by měli v celé továrně jen jednu raznici. Navíc je fakt, že všechny pistole byly přejímány důstojníkem Waffenamtu 88-Kontrola. Špatně otištěný kód byl důvodem k vyřazení zbraně. U jednotlivých kusů snad bylo možné přimhouřit oči, ale u velké série není možný. Pro názor zastánců nového kódu mluví i čistý otisk písmene v. Lomem na kalené oceli vzniká ostrá hrana. Nic takového není na písmenu v znát, aby vypadalo jako v? “ Bohužel se dosud nepodařilo objevit novější vydání kódových označení pro zbraně, munici a přístroje, než jsou ta která Vrchní velitelství ozbrojených sil přidělilo do října 1944. Pokud by se tak stalo a novější přidělovací dokumenty byl někde objeven, bylo by po dohadech.

A teď zasadím ránu všem sběratelům na celém světě protože mam na pistoly oboje značky na závěru mam kód cvq a na rámu je kód cyq a cela pistol je  z číslovaná stejná výrobní čísla a série (Z ) i na malých součástech je stejné dvojčíslí série (z) že by u té mé se to zlomilo raznice ve fabrice na tom závěru tahle totální rarita je ta pistol dolní na první fotce.

Degrelle

18. 01. 2008, 19:55

Nevidím v tom žádnou raritu a pochybuju, že sběratelům na celém světě zasadíš nějakou ránu. Rámy u pistolí P. 38 od firmy Spreewerk nikdy žádným kódem raženy nebyly a jestli ty ho ražen máš tak tvrdín že lžeš a dorazil jsi ho tam. Možná si to pleteš s kódem na hlavni. U 99,9 procent pistolí ražených na závěru cvq je na hlavni vyraženo cyq a je to zcela běžné. Je to patrně způsobeno tím, že hlavně byly vyrobeny do zásoby a proto měly starý kód. Pouze u mikroskopického množství pistolí z roku 45, které byly jako suvenýry smontovány pro rusy, kteří " osvobodili " fabriku v Hrádku byly tyto kódy stejné. Nehledej rarity tam kde nejsou. P. S. tím pouzdrem jsi se už znemožnil úplně.

Jim

18. 01. 2008, 20:27

Kutile, Kutile, pročpak máš zapatlaný číslo na tom PP-čku?

turbokrt

18. 01. 2008, 20:40

A teraz poviem nieco o tom puzdre na tajne nosenie:
Tie nity ktore tam mas a pripinanie sa zacali pouzivat az po vojne v cca 50 rokoch ked nastupil trent tychto nitov. Dovtedy sa pouzival este stary typ nitov to jest nit v tvere klinceka a podlozka. A pokial viem tak nemci nemali za vojny takuto potlac koze aku mas tam ty.

Ale aj tak ti musim povedat ze mas peknu zbierku

Kutíl

18. 01. 2008, 22:58

Degrelle : Jo máš pravdu je to na hlavní cyq a Waffenamt Spreewerk Berlín orlice 88 a na druhy straně je Bh co to je a co říkáš na Hrádek nad Nisou nazývaného tehdy Kratzau. Dieter Marschall povídá že právě v Žitavě byla zahájena v roce 1942 výroba pistolí P 38 jiní autoři uvádějí hlavní provoz ve Špandavě a čert ví jak to bylo doopravdy. Jinak ve střelecká revue je rozhovor s dělnikama s Hrádku Závěr pistole se vyráběl z tažené profilové tyče, která měla profil blízký profilu závěru. Pan V., který pracoval jako brusič, mi vysvětlil jednu zajímavou záležitost. Možná jste si všimli, že od doplňkového písmene d v první abecední sérii výrobních čísel se mění opracování závěru. Drážky od nástroje, původně rovnoběžné s osou hlavně, se stávají náhle kruhovými. V té době byl nedostatek předepsaných nástrojů na frézování boků závěrů. Místo válcových fréz byly dodány frézovací hlavy o průměru 400 mm, avšak nebylo je možno upnout do stroje, protože byly příliš vysoké. Pan V. dostal za úkol frézy snížit a od té doby se na závěrech objevují stopy po kruhové dráze nástroje.
I u mé jsou kruhové. Asi to není rarita když nikdo přesně neví kdo to vyrobil Bh co to je

Kutíl

18. 01. 2008, 23:08

Jim: Protože je na číslech je zaregistrovaná na mě já si nemusím vystavovat mojí adresu

Kutíl

18. 01. 2008, 23:37

Turbokrt: Pouzdro bylo za stovku a to nevyrobíš ani to razítko to by se asi vyplatilo a za tu cenu ho vesele nosím a když ho zničím tak mi  to nevadí. Jinak mě docela štve za pul roku pokaždé celkově z bělá je to plíseň nebo co dokonce jsem to nacpal do automaticky pračky a dal na program vyvářka a potom namazal indulonou razítko to vydrželo i po kartáči přežilo ale za pul roku zase bílí tak někdo poraď te co stým.

turbokrt

19. 01. 2008, 00:08

Kutil ako myslis ze to Bili? ak to nosis na diskretne nosenie tak to nemusi byt plesen ale nahromadene soly z potu. Neviem navrhoval by som to otrel handrickou(suchou) a nasledne natrel olejcekom na kozu Ak chces tak bez problemov sa mi ozvi na moj mejl a poradim ti viac.
Z pozdravom Turbo
PS ja osobne indulonu neodporucam

Colt

19. 01. 2008, 00:13

krasa... pp cko mame v rodine taky... podle cisel nemecka financni straz... jinak p 38... taky bych jednu bral... tak hodne zasahu do 10-sitek:)

Kutíl

19. 01. 2008, 00:16

Turbokrt: Já to zkusím děkuji za radu

turbokrt

19. 01. 2008, 00:27

Kutil: ale skus najskor len hanrickou (nie navlhcenou ale suchou) zotret ten biely povlak ak to nepomoze tak sa mi ozvi a vyskusame daku metodu. Najradsej by som bol keby sa voda a olej vynechali lebo voda vysusa a robi flaky a olej maze oblecenie a zhnednuje kozu.

Degrelle

19. 01. 2008, 02:36

Kutil: Výroba pistolí na našem území byla zahájena v roce 1942 v Hrádku nad Nisou ( čert to neví, ale já jo ) a pokračovala až do konce války pod kódy cyq a cvq, zásobníky k těmto pistolím byly vyráběny v nedaleké Pustevně pod kódy jvd. . Překvapuješ mě svými znalostmi, studuješ správnou literaturu. Některé věci máš zajímavé, ale nehledej záhady tam kde nejsou. Méně je někdy více. Zveřejňuj tu rozumné věci a budou si tě vážit i rozumní lidé a ne jen zoufalci, kteří pošlou metál každému a obdivují i sebevětší nesmysl.

Degrelle

19. 01. 2008, 02:50

Kutil: Výroba pistolí na našem území byla zahájena v roce 1942 v Hrádku nad Nisou ( čert to neví, ale já jo ) a pokračovala až do konce války pod kódy cyq a cvq, zásobníky k těmto pistolím byly vyráběny v nedaleké Pustevně pod kódy jvd. . Překvapuješ mě svými znalostmi, studuješ správnou literaturu. Některé věci máš zajímavé, ale nehledej záhady tam kde nejsou. Méně je někdy více. Zveřejňuj tu rozumné věci a budou si tě vážit i rozumní lidé a ne jen zoufalci, kteří pošlou metál každému a obdivují i sebevětší nesmysl.

Degrelle

19. 01. 2008, 02:54

K tomu bělání pouzdra, bělá, protože plesnivý. Sice na toto pouzdro je to škoda práce ( je to opravdu komoušská kriminálka ), ale pračka i indulona obsahují vodu a ta plíseň neodstraní. Vysuš ho a namaž Elaskonem ( k dostání v každé lepší drogerii ). Vše ostatní je nanic.

PANCÉŘOVKA

19. 01. 2008, 03:25

No! tak je tady alespoň někdo s rozumem. Degrelle maš pravdu ve všem, jak s P38, tak i s tím elaskonem. Ty vaše volejíčky jsou na prd. Kde si viděl ošetřovat kůži olejem? Kutile, skus si koupit černou razítkovou barvu a uvidíš jak drží i po vyprání. Tak Tschüss bando, jdu chrnět.

turbokrt

19. 01. 2008, 07:58

AK47: zaujimave ze vyrabam repliky z koze a latky a zatial sa mi nestalo zeby sa rozmazala ani jedna peciatka a to som koze potieral vodou a olejom na kozu aby som ich impregnoval

Strojař

19. 01. 2008, 14:52

To pouzdro na P08 bylo vyrobeno firmou Karl Böcker Waldbröhl a sedí jak kód výrobce, tak WaA.

Kutíl

19. 01. 2008, 18:50

Degrelle :Podle tebe Spreewerk mel nadbytek hlavní a měl do konce války hlavně s kódem cyq a mel plné sklady. Vyrobit hlavně je zdlouhavá a dělá se po jednom kusu a závěry a rámy se vyráběly po šesti v přípravkách ale asi měli zázračné frézaře a soustružníky brusiče a ve firmě Walter_ac úplný kreténi a nestíhaly výrobu hlavně a museli zadat výrobu do Česke zbrojovky ve Strakonicích- kód fnh raženého zespodu, a nebo Waffenamtu s číslem 76  vyškolit a zapracovat dělníky trochu zdlouhavé stačilo si pro přebytky hlavní dojet do firmy Spreewerk. Já jsem se nikde nedočet že nesla pistole dva kódy u Spreewerku proto se mi to zdá rarita zvlášť když se to měnilo od mé ho čísla 5000Z

Kutíl

19. 01. 2008, 19:19

Degrelle: na druhy straně hlavně je kód Bh co to je Porat mi 

Degrelle

19. 01. 2008, 22:53

To Bh nevím, na několika pistolích jsem to viděl a zdá se mi spíš jako B6, podle informací co mám to zatím neví nikdo, ale zdá se mi že by to mohla být nějaká interní výrobní značka. Pistolí s kódem cvq bylo vyrobno něco málo přes 30 000 ks a všechny známé mimo několika posledních kusů smontovaných ze zbytků v květnu 45 měli na hlavni kód cyq. S těma hlavněma do zásoby jsem to trochu přehnal, i když plné sklady určitě měli, protože ještě v roce 1946 se montovala větší serie pistolí pro čs armádu z dílů uskladněných v Hrádku nad Nisou. Všimni si, že ten kód na hlavni je ražen zcela jiným typem písma, než na závěru, je možné, že raznice s novým kodem přišli jen na závěry a ty na hlaveň vzhledem k problémům nestačili včas dodat, tak se hlaveň razila starou raznicí. Strakonice dodávali hlavně všem 3 firmám ( tj. Walther, Mauser a Spreewerk ) vyrábějícím P. 38 a to nikoliv proto, že by to nestíhali, ale v té době byla moderní snaha o rozvoj mozaikové výroby z důvodu bombardování. Na výrobě jedné zbraně se mělo podílet více podniků a pokud byl jeden zničen, výroba byla ohrožena minimálně.

Degrelle

19. 01. 2008, 22:56

Pistolky jsou to hezké, ale pokud jsou fakt na papíry, tak si je může každý koupit za cenu okolo 15 000 K v BVS, nebo u Řeháka a pistoli s kodem cvq na závěru a cyq na hlavni tam jistě bez problémů najde.

Voss 69

20. 01. 2008, 01:34

Degrelle:To je pravda, ale každá má nějaký nešvar, buďto není echt hlaveň nebo některý z dílů nehraje se zbytkem na číslech apod. Sehnat netknutou sčíslovačku v perfekt stavu je v příznivé ceně už docela kumšt

cortes

21. 01. 2008, 11:50

super.. hned bych to bral

Kutíl

21. 01. 2008, 12:24

Voss 69: Máš pravdu jsou to skládačky nesčíslovaný a za 15000 takovou si před dvěma roky koupil kamarád nemohl sehnat nic pořádného tak do toho skočil to si dal na střelnici samí problém ta střílela doslova za roh měnili se zásobníky munice vytahovač v hajzlu. Já do ní dávám přebíjenou munici prach na 80-85% aby neměla vysoké tlaky a olověné kule kuli hlavní –opotřebení a chodí bez problému a je i s tímhle střelivem velice přesná a ta jeho si s takhle upravenu municí ani neškrtla nakonec to prodal za 13000 a že potřebuje malinko doladit. Prostě totální šrot za 15000. Sčíslovaná a super stav je dnes 20-25 tisíc ovšem když to seženeš

Kutíl

21. 01. 2008, 13:59

Degrelle :To Bh je čistě ražení není to B6.Hele další nesrovnalosti s kódem cvq všechny pistole nesou Waffenamt –orlici 88 – Přejímací značka Waffenamtu (výzbrojního úřadu) sestává ze stylizované říšské orlice, doplněné číslem příslušného zodpovědného úředníka a někdy písmeny WaA. Číslo je nepřenosné a je vázáno na určitou osobu. Znamená to tedy žebyl-li úředník odvolán a nahrazen novým, mění se číslo na raznici. Tak ten úředník jezdil denně z Berlína do Hrádku orazit pár pistolí a maže na spátek. -- Pan Vladimír si bez potíží vybavuje výrobní postup hlavně. Nejprve se ve výkovku prováděl otvor hlavně, který byl vrtán, hrubován a stružen. Podle otvoru se soustružil vnější tvar hlavně. Potom byl hrubován a načisto opracován tvar vodících drážek a vybrání pro závoru. Následně se provádělo odjehlení. Celou výrobní linkou procházely hlavně, ale i ostatní díly bez výrobních čísel. Čísla patrně nerazila ani Abwehrkontrolle, sestávající z říšských Němek s německým velitelem, která byla umístěna v dřevěné buňce přímo na dílně. Pan Vladimír měl skříňku s nářadím vedle jejich buňky a nevzpomíná si, že by se po tři roky jeho nasazení z této buňky ozvala rána kladivem. Jinak kód cvq měla vagonka –Rathgeber, které byl kód přidělen v březnu 1941 a s jistotou platil do října 1944. ani čert to neví ale ty přece to znáš a můžeš to vysvětlit všem zběratelům na světě.

Degrelle

21. 01. 2008, 14:31

Popravdě řečeno, nepochopil jsem co mám vysvětlit

Kutíl

21. 01. 2008, 15:30

Degrelle : Kód cvq kdo a kde to razili a proč

Glassmine

21. 01. 2008, 16:01

Čistá robota

manowar

21. 01. 2008, 19:53

ja bych sem takove kvery nedaval ani kdyby to bylo 100 x legalne

Snoopy

21. 01. 2008, 21:54

pistole jsou super, to pouzdro pro skrytý nošení jsem ještě nedávno fasoval u vnitra, úplně stejný, než přešli na silonový, ještě že už tam nejsem

Degrelle

22. 01. 2008, 07:45

Kutil: Kdo konkrétně kód razil pochopitelně nevím, ale předpokládám, že jako v každé jiné fabrice ( u Waltherů, Mauserů či ve fabrice na ešusy ) nějakej chlápek s kladivem a raznicí. Je sice hezké, že používáš citace z sešitu Jana Balcara ze Střelecké revue 9/2003, ale nechápu proč. Že se P. 38 v Hrádku vyráběli je fakt, že tam někdo ten kód musel vyrazit je taky fakt a že cvq měla vagonka –Rathgeber je sice fakt, ale jen do 1944 pak začalo docházet ke změnám a nebylo vyjímkou, že dříve použitý kód byl přidělen nějaké jiné firmě. Seznam změněných kódů z konce války zmizel a není k nalezení, takže do nekonečna o tom polemizovat je k ničemu.

Prasklá cívka

22. 01. 2008, 09:10

Degrelle: jako vždy...
je vidět že mr. Kutil by stále chtěl dokazovat jaké ma špeky a přitom se chvástá buď kopijema nebo obyčejnýma věcma.....

ww.wolf

22. 01. 2008, 12:59

pro rejpaly, hm to ppčko má zásobník jak plynovka, nebudí moc důvěry a ty 38 sou taky divný

Kutíl

22. 01. 2008, 13:09

Kotopaxi: Já tady nemusím nic dokazovat jenom jsem dávám fotky z mé sbírky asi je to špatní sběratelsky úplně k ničemu je asi lepší sem posílat zbroušený bodák nebo fotky baby a dědka tak račí jsem nebudu posílat nic ty mě zastoupíš svými krásnými příspěvky. Jinak s Degrelle jsme dobře prodiskutovali Kód cvq a ty  nemáš ani páru očem se tady dohadujeme já mám kopie nebo obyčejné věci ale furt lepší než tví sračky co tady předvádíš ty.

Kutíl

22. 01. 2008, 13:31

ww. wolf: Víš jak poznáš PP plynovku na dálku když na tebe někdo namíří tak se stačí podívat na okénko vyhazovače nábojnic černé je plynovka a stříbrná je ostrá má kvalitní ocel-hlaveň a ne podle zásobníku.

ww.wolf

22. 01. 2008, 14:29

máš pravdu, ale právě proto si lidi upravujou plynovky(konkretně ČZ 85) co vyrábějí italove, aby měli věrný vzhled takže to nic neřeší, já vycházím s toho, že umožníš na všem ostatním(pouzdra, zásobníky 08) věrný detail a zrovna ty bouchačky jsou nečitelný

ww.wolf

22. 01. 2008, 14:40

tenhle zásobník s patkou je nový výrobek i pro ostré PPK a největší sranda je, že mám na webu fotky PPK s černou hlavní takže na dálku nepoznáš nic, ukaž detail a nemusíš se handrkovat s takovými nevěřícími Tomáši jako sem já, ale jinak dík za info.

Kutíl

22. 01. 2008, 14:47

ww. wolf :Já tady nemám zájem předvádět výrobní čísla-adresu, Ale u PP plynovky je černé okénko

Prasklá cívka

22. 01. 2008, 15:22

mr. Kutil: nemám páru.... asi jo když to říkaš...
já se ale nechlubím nálezama ktere sou očividně kopie
všechno si orazitkuj slepicou a můžeš tu machrovat pře těma rychlokvaškama, co jich tu je jak máku....
ale za snahu maš 1...

Kutíl

22. 01. 2008, 15:46

kotopaxi :Pouhá závist tak musím mít kopie

Kutíl

22. 01. 2008, 17:53

kotopaxi : Podívej se na všechny mé příspěvky a jsou nafoceny dost důkladně a detailně fotky velké jako kráva já nemusím nic skrývat.

Prasklá cívka

23. 01. 2008, 08:18

avil

25. 01. 2008, 12:29

Kotopaxi: myslim si ze detektor web není od toho aby se tu hledaci kteri by meli drzet pospolu a uzivat si spolecneho konicka nebo spis velke kobyly... A myslim si ze neni na miste aby se tu nekdo nazyval "rychlokvaskama" protoze je to jen a jen o zkusenostech a zajmu kdyz nekdo chodi s detektorem po lese teprve treba 1/2 roku taky si nemyslim ze je na miste rikat o nem ze je "rychlokvaska" protoze se nemuze vyrovnat nekomu kdo chodi po lese treba 5-10 let a nemuze mit jeho zkusenosti tak si myslim ze jedina RYCHLOKVASKA jsi tu ty kdyz rikas a myslis si takove veci... ZDAR A SILU!!! Preji hodne krasnych nalezu tobe i vsem na WEBU...