Úvod / Nálezy

Werndl, hrob, plech, granát, totenkopf, german helmet K.O.

03. 02. 2011 Autor: Hans 6347× 36
Zdravím, priestrel helmy, hrob REINHARD BITTNER 45 (musí to byť zaujímavý príbeh), puškový granát, bajonet Werndl, totenkopf povala.

PS:železný dekel?

Vela zdaru! Hans

 Autor: Hans

Komentáře

Bobesak

03. 02. 2011, 10:16

... to nejsou artefakty z toho hrobu, že ne?

Dietr

03. 02. 2011, 10:17

Nárameník je očividně lidová tvořivost a navíc je lebka stejně asi levá.

Innominus

03. 02. 2011, 10:26

Bobesak

besolargo

03. 02. 2011, 11:18

Ja slysel, ze ss davali do hrobu ke svym vojakum granat, aby tam nikdo nekopal. Udajne v Zabcicich u jedne zdi je jich takhle nekolik pohrbeno. Nikdo tam zatim nekopal, ale nasli jsme jeden granat kousk od toho mista pod koreny stromu, no vlastne skoro jen pod listim. Zdravim besolargo

klarkon

03. 02. 2011, 11:39

Jo a dávali ho tam i s přepravní zátkou, aby se nebožtíkovi náhodou něco nepřihodilo ( jak to podle fota vypadá) a jako prémii puškáč navrch.

Innominus

03. 02. 2011, 12:26

besolargo
tomu moc neverim, kdo by za valky, nebo po valce kopal vojaky? navic by ten nastrazny system za par mesicu shnil, nebo navlhl... a jak by to tam asi upevnili? to telo by nikdo i pokud by kopal nevyndaval, jen prosacoval po odhrabani.....

besolargo

03. 02. 2011, 12:44

Ja jen co jsem slysel a snad udajne tam ss ke konci valky postrilelo svoje vojaky co nechteli pokracovat v bojich.

strozd2

03. 02. 2011, 13:01

Tritol, amatol atd. . po par mesicich nenavlhne navic NVS i po valce muze bejt funkcni!!
azid olova traskava rut a podobbe srandy sice degraduji ale oto to muze byt citlivejsi,,,
navic spousta takovejch sracicek jako An. Z.29, BZ 24. BZ 39, T. MI. Z.43 porat muzou bejt funkcni. take povidačky že to nejede... nebo že po60 letech...

Nula78

03. 02. 2011, 13:26

Ještě bych dodal, že okolí hrobů SS bylo vždy důsledně zaminováno tak, aby mrtvého vojáka nemohlo vyhrabat ani nebohé zvířátko. Kolem těchto míst byly vždy výstražné cedule s lebkou a runami SS, takže každý hned věděl, včetně zvířátek, že tady přestává veškerá legrace.

Připomíná mi to stejně hloupou myšlenku s bodákem. Tam jsem se dozvěděl, že žlábek na čepeli slouží na odtok krve.

Vždy mne takovéto nesmyslné historky pobaví .

Giftmacher

03. 02. 2011, 14:57

Klarkon: Přesně

Krutor

03. 02. 2011, 15:16

klarkon: Ty pověsti možná vznikly potom, co nějaký vtipálek před ústupem strčil pod mrtvolu odjištěný granát. Četl jsem, že to byl tenkrát docela oblíbený žertík...

strozd2

03. 02. 2011, 16:30

Prcek 78 ohledne hrobu se slepřářema... to neber vážně v hrově VNS nebude ;-)
psal jsem to že nástrahy z války pokud nekde bude může být funkční... Skládky werwolf apod... krabičky pro nenechavce a pod. taky nebyly po válce nic neobvyklého...
a podle toho co jsem vyděl v dokumentach byly to šikulove nechat pozdrav v otýpce dříví v květinaci pod pouzdrem s mapou...
BTW : hroby kopu jen prasata - mrtvejm patří klid!!!

davidrys

03. 02. 2011, 16:59

hlavne nevim co se hrabes v hrobe?

hans.poa

03. 02. 2011, 17:20

Hrob bude již jen symbolický. Po exhumaci bylo dle známky zjištěno jméno a posléze dodán kříž.
Jinak hroby nekopou jen prasata, ale i normální hledači, páč po signálu prostě kopeš a nevíš, na co narazíš. Třeba na helmu i s majitelem.
Někteří evidentně chlapa nenašli, tak ostatní nazývají prasaty.

Tatino

03. 02. 2011, 18:15

Strozd, svata vec! Dajte pokoj mrtvym!...

Guderian

03. 02. 2011, 20:02

to all: v hrobe sa nikto nehrabal. haters
Guderian

hans.poa

03. 02. 2011, 20:50

To je furt jenom-dejte pokoj mrtvým a mrtvým klid atd. Evidentně nikomu nevadí, že ti hoši leží rozházení po lesích a horách, jenom přihrnutí v zákopu, nebo narychlo zakopaní. Žádné hroby. Ty jsou na hřbitovech. A leží tam furt, úplně zapomenutí a osamělí. A příbuzní stále po nich pátrají a ti hoši by taky chtěli ležet se svýma a ne v jakési jámě v nějakém pojebaném lese. Ale serme na to-mrtvým patří klid.

strozd2

03. 02. 2011, 21:27

To zname ještě se tu začnete ohanet tou organizaci co pod zastitou hledání padlejch vojáků rabuje hroby! Ty lidi znám! a jejich práci taky jen je divné že od ostatku se vždy co je z kovu nebo jiné veci co maj cenu se podivně vypaří. Ty lidi s tím kšeftujou! poznal jsem je už v devadesatejch letech kdy vsichni byly jeste strasne naivní
tak takovy jako hans. poa a podobni bud jste naivní ještě dnes nebo to jste jedni ztich co kradou!! kakový střílet a ani bych je nezahrabával! aby je rozebrali prasata nebo jiná zvěř

strozd2

03. 02. 2011, 21:32

BTW co bylo za války a po válce nužou řešit jen lidi co to zažili. jestli nekde nejakej revoluční milicionař nekoho krouhnul nebo ne  je dnes jedno!
Takový ty pisálky co se chtěj zviditelnit a ví ho... bych kopl do p...
Je strasne v mode vykrikovat jak lidi zabíjeli ustupujíci nemce. . ale ze oni zabíjeli takovou dobu to ikomu nevadí? ! Ceskej narod WWII nezacal. A ted chtrolini do me :-D

hans.poa

03. 02. 2011, 22:04

sdrozd:máš pravdu, Pargent to byla opravdu organizovaná banda vykrádačů hrobů. A ve svém věku nijak naivní nejsem, vo tom žádná. A máš pravdu i podruhé-já o tom fakt vím hovno!

keliška

03. 02. 2011, 22:09

strozd. Asi tak

hans.poa

03. 02. 2011, 22:26

strozd:ještě jsi zapoměl dodat, že ti revoluční milicionáři za války udávali své spoluobčany na gestapo. Ale co chceš po českém národu, že? My jsme si opravdu válku nezačali, to bychom museli mít aspoň špetku národní hrdosti. I Slováci či Poláci ji mají mnohem větší než my, národ převlíkačů kabátů!

džingis

03. 02. 2011, 22:56

klarkon : za komentár
hans. poa - klídek, nenechaj sa vytočiť, plne s tebou súhlasím. Každá vojna je sviňa ale každá matka si zaslúži, aby vedela, kde práchnivejú kosti jej syna. drž sa!

strozd2

04. 02. 2011, 06:28

džingis tech matek ještě dnes žije.... a po 60 letech budu radi s nevedomim nez abych vedel ze ho posmrti nekdo okrad;-)

hans.poa

04. 02. 2011, 07:44

strozd:okrad o co? o shnilé odznaky? Pro příbuzné to nemá žádnou cenu. Jsou rádi, že se našel jejich otec, bratr či manžel. Mají u prdele, že mu někdo vzal silně zoxidovanou medaili.

hans.poa

04. 02. 2011, 08:01

strozd:já už jsem tě prokouk! Tobě vůbec nejde o objasnění osudů těch či oněch vojáků, tobě jde evidentně jen o to, co měli u sebe-o odznaky, známky, možná i prsteny! Mě osobně o tohle vůbec nejde a tomu mrtvému i příbuzným je to taky jedno. Tebe sere, že ty odznaky nemáš ty, štve tě, že jsi nemohl rabovat taky! Ty vůbec nevíš o čem píšu a čem to je, vidíš jenom mamon tam, kde není.
džingis:díky. Věděl jsem, že budu mít podporu jen od těch, kteří o tom něco vědí. A těch je jen asi procento, co tady píšou. Kontakt jsem využil, už jenom čekáme až sleze sníh a dokončíme ty věci!

strozd2

04. 02. 2011, 09:30

hans. poa tak to jsi hochu uplně mimo...
nevis nic nejde mi objasnovani osudu mrtvol! pokud je člověk jednou podzemí má tam zůstat i stim s cim tam je!
Hrabání mrtvejch vojáků bagrem a pod... to je pieta pekne v hajzlu nato se radeji vy. . napsaskani ostatku do krabic a pak se na to vy. . než dotho zacne nekdo stourat to je nadhera
kdyby vedeli pozustali co delate urazi vam lopatou hlavu!
Takovejch odborniku jak TY znám dost! Vesmes jste vychcijoni co se akorat maskujou za dobrj umysl.
Dle tveho textu :" shnilé odznaky? Pro příbuzné to nemá žádnou cenu. Jsou rádi, že se našel jejich otec, bratr či manžel. Mají u prdele, že mu někdo vzal silně zoxidovanou medaili. " je evidentni ze v tom mas praxi!
Takže nam tu nemazej med kolem huby!
A pokud jsi tak dobrej kolik jsi postavil pomicku?? Kolik jsi tech ostatku dohledal a predal? Pal ses pozustalech jestli chtej ostatky prevest?
Nasel jsi pozustale a kolik?

Mirek D.

04. 02. 2011, 10:33

.. až kopneš přilbu a pod ní bude lebka, napiš na DW, tady ti poraděj, co udělat dál... samej naivní blbec!! NKVD by z vás mělo radost

Petr1259

04. 02. 2011, 20:44

To Strozd:jsi vedle. Dle předpisu jdou do hrobu ostatky vojáků bez knoflíků či přzek nebo vyznamenání. Pouze kosti. To si může nálezce ponechat. Jde pouze o známku. Jestli si myslíš, že jde o nějáký byznys, tak tě ujišťuji že nejde. Vykopal jsem cca 40 vojáků z toho jednoho generála a můžu ti říct, že byli většinou okradeni. Suma sumárum 1sežraná hliníková přezka, 3 sežrané železné, 1 železný kříž, 1 odznak za zranění, 1 tankový odznak a pár bodáků. Vše bylo sežráno od tělní kyseliny při rozkladu těla. Nic jsem neprodal a mám to uložené ve své sbírce. Vojáci jsou pochováni na ústředním hřbitově. Plně se stotožňuji s názorem Hanse. poa. Jde pouze o typickou českou závist a hledání problému tam kde není.

hans.poa

04. 02. 2011, 20:52

petr: konečně normální člověk! Já taky pár chlapíků vykopal a ani jeden neměl žáden odznak, nic cenného. Mě to neva, jsem rád, že mají to nejdůležitější-známku. Všichni jsou řádně odevzdaní a identifikovaní, příbuzní už jezdí do Važce klást kytky. A na těch sežraných knoflících jsem vydělal majlant!

strozd2

05. 02. 2011, 10:01

koukam ze tu mame dalšího kutíla trval ti dlouho relog na druhej acount?

V-2

05. 02. 2011, 11:00

Ja, ja.. máš recht .. přijed někdy do Frýdlantu na pivko i ze Zedem .. smrt bílému svinstvu

KOZA007

05. 02. 2011, 11:54

taková jedna firmička uplně očesala i majora v Jevíčku při exhumaci

hans.poa

05. 02. 2011, 13:03

Hoši, tak nevím, jestli umíte vůbec číst. Cituji:
To Strozd:jsi vedle. Dle předpisu jdou do hrobu ostatky vojáků bez knoflíků či přzek nebo vyznamenání. Pouze kosti. To si může nálezce ponechat.
Tohle platí i na Slovensku.
Je fajn, že nejvíce odborníků na tohle téma nikdy vojáka nevykopali.
strozd:napiš své názory neměcké straně, možná tě nenechají usmrtit.

strozd2

05. 02. 2011, 20:58

hans. poa- muj jedinej názor je ten že ten kdo je pod zemí má tam zůstat a i stím s čím tam je!
Pokud neporvede exhumaci na základě soudního povolení je vykrádač hrobů!
a hans. poa neodpověděl jsi mi na otázky....
a Německo a jaká koliv jejich strana mě nezajímá Jsem Čech a žiju v Čechách!!!
=> (nějaké Němce mam s prominutím v p... )

hans.poa

05. 02. 2011, 21:15

OK! Jestli máš Němce v pr..., je tahle debata bezpředmětná. Němci stále pátrají po svých padlých a my jim v tom pomáháme. Bez nároku na finanční odměnu. Ta neexistuje, spíš dost projezdíme za své prachy. Toť vše. Děkuji za pozornost. Nashledanou!