Úvod / Nálezy

Zamyšlení

01. 10. 2009 Autor: candies 6302× 59
Zdravím vespolek! Zasílám pár fotek z hledání. Nutno říct, že poslední dobou jsou nálezy nic moc, již téměř nenacházím místa, kde by někdo přede mnou nekopal. Dokonce při každém svém výjezdu potkávám hledače cestou. Buď je vidím z auta (to nejčastěji), nebo je dokonce někdy potkám na místě, kde hledám já (ale to zřídka). Zkrátka chci říct, že se to nějak za poslední rok přemnožilo, snad je to i tím, že se začaly detektory nabízet dokonce v supermarketu… Tak mě napadá, že jediné co zbývá, je obrátit své cesty někam na východ, ale to stojí více peněz a hlavně čas. A toho času opravdu není mnoho… A jak to vidíte vy ostatní?

Hodně štěstí všem slušným hledačům přeje Adalbert

 Autor: candies

Komentáře

drug

01. 10. 2009, 10:51

no ja hledam 4roky a je pravda že až tento rok jsem potkal hledače na svem bohem zapomenutým místě, konkurence roste a nalezů ubývá co k tomu řict.. no jen at jsou noví hledači slušní a nedělají bordel a nekazí nam už tak kontroverzní jmeno u nehledačů to k tomu mužu řict za sebe...

gordy.s

01. 10. 2009, 10:56

Ahoj. Máš pravdu. Sice nejsem letitý hledač pardál, hledám nějakých necelých 6 let ale poslední 2 nebo 3 roky mužu potvrdit co píšeš. Když pomineme profláklé lokality, je už jen pár místeček, které nejsou pravidelně prohledávaný.

gordy.s

01. 10. 2009, 10:57

Ahoj. Máš pravdu. Sice nejsem letitý hledač pardál, hledám nějakých necelých 6 let ale poslední 2 nebo 3 roky mužu potvrdit co píšeš. Když pomineme profláklé lokality, je už jen pár místeček, které nejsou pravidelně prohledávaný.

Gerlach-G1

01. 10. 2009, 11:00

Když jde jen o ty nový hledače, čert to vem každej nějak začínal, přece nejde říct já můžu hledat a ty né----ale ten strašnej bordel kterej kterej je vlese, nezahrabaný díry, starý smetáky rozházený po lese hrůza a to nevěřim že je to od těch starejch pardálů dříve todle nebylo a když tak velmi zřídka. Můj názor.

popkornek

01. 10. 2009, 11:11

zdravím! Přesně tak, za poslední dva roky nás dosti přibylo.. a artefaktů dosti ubylo.. o místech na hledání ani nemluvě... samá díra.. nebylo nad začátky, kdy se člověk procházel po místech, kde voněla historie.. dnes zde voní jen čerstvě vykopané, nezahrabané díry... už to není co to bývalo a asi ani nebude... možná za 2000 tisíce let

Sádloš

01. 10. 2009, 11:38

Já myslím, že za to může televize poslední dobou jsou toho plný zprávy. Tamhle se našla munice a tamhle zase nějakej ten stříbrnej. Ale jak říkáte aspoň ty díry by si mohly za sebou zahrabat.

Tayla

01. 10. 2009, 11:41

zdravím já tedy jsme z těch co začali hledat cca před 2 rokama, ale zase dělám airsoft a podobné věci a bordel v lese nesnáším jednou už jsme to tu také psal jsme hledal na profláklé lokalitě a běhali tam 2 chapícu kolem 30 - 35 let a ty mě srali klucí ale tak, brali to asi jako branný závod nebo jak to popsat a nehledali do vytrýnky ale do aukra protože ten jedne kopl 2 známky, a staničkák, ale ani jednu díru nezahrábl pobíhali po lese jak zpérovaný blbouni a zůstávali jen jámy :-( já bohužel tenkráte našel jen rozbušku, ale i ta mě potěšila a každou jámu si zahrabávám i když je to občas unavné tak ji jen zavalím a neušlapávám jako obvykle ale díry nenechávám. a tyhle libový frajeři starší než já co už by mohli mít soudnost a pochpení k přírodě a majiteli pozemku tak nic to mě sralo a o to víc jsme se utvrdil v zakopávání mých děr.

franta1969

01. 10. 2009, 11:41

koukám jak se svádí vše na nový hledače. Pánové, znám několik starých pardálů a ty se nebojí ničeho ani osetýho pole ani děr po sobě zanechaných. Tak ze sebe nedělejte bohy v podobě slušných letitých hledačů

drug

01. 10. 2009, 11:47

nikdo netvrdi že dělaji bordel jenom ti někteří noví..., obecně by měli hledači po sobě uklizet jinak se mužem dočkat i zakazu hledání ze zákona nic víc

Aksamit

01. 10. 2009, 12:04

Tohle není týmový koníček... každej je sám za sebe. A každej nejlíp ví, jak se v lese chová. Hovada jsou všude, proč by neměly být i mezi hledači? Rozdíl je v tom, že když někdo v autě jezdí jako prase, nikoho nenapadne kriminalizovat automobilismus.

fagin

01. 10. 2009, 12:05

Je to chlapi jako každá zlatá horečka v americe nejdříve sem tam valounek pak velký boom a pak šlus nic netrvá věčně jako láska k jedné slečně. Ale zatím všem slušným hledačům dobré kopy.

markus

01. 10. 2009, 12:06

No jo pánové, co se v naší matičce zemi ukládalo skoro 3000 let se vybere za necelé 2 desítky let. A pište si že to v té zemi nenaroste
Takže jednou to musí skončit!!!!!!

popkornek

01. 10. 2009, 12:44

Je pravda, že detektoring je už dosti medializovaný... v televizních novinách je na toto téma docela dosti reporáží... teď už jen čekám kdy Kotek s Mádlem natočí film "DETEKTORÁŘI" a dílo bude dokonáno

jenk007

01. 10. 2009, 12:56

Nesváděl bych rozmach detektoringu ani snad na televizi, ale nepochybně na nejmenované weby, na kterých se mrcasníci chlubí kdejakou patronkou.

gusper

01. 10. 2009, 12:58

popkornek: Ta poslední věta...

gusper

01. 10. 2009, 13:00

jenk007: Tak, a teď už chybí jen Delon (nemyšleno nijak špatně) Upřímně - kus pravdy na tom je... Ale pokud by nebyly nejmenované weby, byly by jiné weby... Spíše než ve webech je to v lidech

Jenn

01. 10. 2009, 13:21

No kdyby sem každej podělanej chlubílek necpal svoje nálezy, tak by nás tolik nebylo. Proboha co z toho máte, nemůžete si nálezy posílat jen mezi kamarádama a necpat to na veřejný web.
To potřebujete k pozvednutí sebevědomí chválu a smajlíky od cizých lidí?

Sing-Sing

01. 10. 2009, 13:27

jenda: No pokud bychs tebou souhlasil, tak bych musel říct že i díky tomu že hledáš ty nás kdysi (a myslím, že to není zas tak dlouho) taky bohužel o jednoho přibylo. Jestli chápeč, co tím myslím.

SALLMON

01. 10. 2009, 13:38

Není to o věku ani o době pánové.. já sám hledám 16tý rok a můžu Vám říct, že bordel a díry byly už tehdá... je to jen o lidech a celkovému přístupu-ten kdo hledá srdcem a pro radost, tak si myslím, že je slušný, ten kdo zištně, tak je většinou hovado.. Ať si sáhne sám každý do svého svědomí... A hledači přibývat budou, to je vývoj.. auta taky přibývaní.. A místečka si musíme přeci hledat Nebo si opravdu myslíte, že můžete chodit na jednu lokalitu celý život???

Jenn

01. 10. 2009, 13:40

Sing-Sing:, Hledám víc než 6 let, možná dýl, už si to přesně nepamatuju, ale pamatuju si kamarády kteří sem kdysi /když začínal tento web/chodili a teď už sem ani nepáchnou, protože to co se děje teď nemá obdoby. To masivní zveřejňování nálezů je jen lákačka nových mrcasníků a  to  už přesahuje rozumnou mez.
Ale to určitě vidíš Ty sám v přírodě taky.

ridick

01. 10. 2009, 14:20

dristy myslim ze stale toho je dost, cili rozloha ceske republiky je 78 890 km2 to jest 78 890 000 000 m2 tak to mas co hledat odpocitej od toho zastavanu plochu itak je nemozme vyzbyrat secko ani za 1000 let

Sing-Sing

01. 10. 2009, 14:35

jenda: vidím a taky mi to vadí, ale jen nemyslím, že já, který hledá taky dlouho, obzvlášť když počítám nekomerční začátky, tak si bohužel nemohu osnovat právo k tomu aby už nikdo jiný nehledal. To že věci ubývají je jasné. Hlavně u války. Ale na druhou stranu Věci se ztrácely vřdycky a pokud nebudu mít na mysli věci po druhé válce, tak to ostatní se vyhledat do mrtě v podstatě nikdy nedá. Jen to bude slozitější, ale o to možná zajímavější.
Nic, jenom můj názor

redken1

01. 10. 2009, 15:33

Nechci polemyzovat, ale ja jsem za posledni 2 roky nikoho nepotkal, natoz detektorare, snazim se nebyt viden a lokality si peclive vybiram, obcas poznam, kde bylo prede mnou kopano, ale to me vubec nevadi, i z techto lakalit mam super kousky, je tam toho jeste hodne!!!

Slater

01. 10. 2009, 16:45

Sice už hledá lidí jako sr*ček, ale o to víc potěší krásný nález na totálně prochozený lokalitě

Tomín

01. 10. 2009, 17:12

Nevim jak kde, jsem ze SM, po 10letech jsem potkal jen jednoho s detíkem. To chodim často. Chápu lokality proflákle válkou. Tak tam se neni čemu divit. Jinak místa a pěkných nálezu mam hodně a hodně jich stále je.. T

cortes

01. 10. 2009, 19:33

Tomín.. Já jsem začal hledat ráno na poléčku.. a než udeřilo poledne.. bylo tam kolem 15 hledačů.
Je ať se zveřejňuje, ať se prodávají detektory, Mě už to nevadí.

Aksamit

01. 10. 2009, 19:49

cortes: že ty si hledal na fotbalovém hřišti když byl tréning?

Trabant

01. 10. 2009, 20:02

Já hledám od roku 1994 a je pravda, že děr v lese je pořád víc a svoje si zahrabávám. Jaké to je zadostiučinění, když třeba mezi 3 dírama u kterých se povalují hřebíky nebo nábojnice na mě ze země vykoukne přezka wehrmachtu. Spíš mi ale vadí, že někdo pošle nález, například německé druhoválečné vyznamenánía hned "poraďte mi, nevím co to je, chci poradit", vždyť jak je jednoduché si na internetu najít příslušné nálezy sám? pokud není člověk línej a jde mu o to zachránit kousíček historie, tak to je takový adrenalin na druhou (poprvé, když se najde pod cívkou).

cortes

01. 10. 2009, 20:48

Aksamit-Bylo to už dřív. Tuším loni... Jo a místo kopačáku měli klacky.

zdenal007

01. 10. 2009, 20:57

Doteď jsem si detektor pujčoval a teď vybírám, který si konečně koupím. Ale když to tady čtu, tak nevím, jestli do toho jít... Kdoví, jestli se rybáři taky na sebe tak nevraživě koukají: Tady nás dneska zase sedí! Vždyť mi to všechno vychytají... PÁNOVÉ!!! nejde náhodou o koníček? HE? Nejde, že?!!! O tom, kdo zakopává a nezakopává, by se dalo hádat donekonečna... A ti, co to kopou na kšeft a nezakopávají sem stejně nechodí...
Je to krásný adrenalinový koníček se svými pro a proti. A adrenalinový teprve bude, až předmětů v zemi citelně ubyde. 30 lidí s klackem na poli bude jednou uznale plácat po ramenu 31-ho, že našel 1 krejcar 1800. A starý bezzubí děd opřený o svou hůl bude stát u kraje pole, koukat na ně a brblat si:"Já našel na jednom místečku deset RU přezek a hromadu odznaků, a budou tam další, ale nikomu to neřeknu, protože je to jen MOJE místečko"

fagin

01. 10. 2009, 21:09

dýky válely na každé půdě ale o to nejde s detektorem chodím asi rok a zat ím jsem víc děr zahrabal než vykopal a když to budem dělat všichni tak náš kredit jen stoupne, zdravím všechny slušné hladače Fagin.

cortes

01. 10. 2009, 21:11

zdenal007-S touto větou Naprosto souhlasím.. --A starý bezzubí děd opřený o svou hůl bude stát u kraje pole, koukat na ně a brblat si:"Já našel na jednom místečku deset RU přezek a hromadu odznaků, a budou tam další, ale nikomu to neřeknu, protože je to jen MOJE místečko"----
Děda má naprostou pravdu. Dělám to skoro stejně.. s tím rozdílem, že mám KAMARÁDA, kterému řeknu a on řekne mě.
Ale jinak nikomu.. A to je fakt.
Ať si každý nastuduje sám

fagin

01. 10. 2009, 21:12

O válku jsem se zajímal už od 6 let a to bylo v r. 1958 a to se SA

fagin

01. 10. 2009, 21:14

Ty dva příspěvky čtěte jako jeden.

zdenal007

01. 10. 2009, 21:35

cortes: "Ať si každý nastuduje sám " Souhlas, ale proč se někdo tak rozčarovaně diví, že potká, třeba na to svém "místečku", někoho jiného (nebo jiné) když někomu začne vadit, že mu někdo jiný leze na "jeho" místo, tak to není už asi není koníček, ale hamižnost. Pokud tím místem samozřejmě není vlastní pozemek

W650

01. 10. 2009, 21:57

hoši, hoši, co tak békáté (bečíte), krámu je pořád habaděj, tedy alespoň z ll. s.v. Chce to jen trochu jinak začít uvažovat a taky používat svou intuicí. Tedy pokud ji máte, jinak se moc nachodíte... .

mamut.76

01. 10. 2009, 22:07

ano, ano z většinou zvas souhlasim, je to koníček pro každeho.
MĚ TO PROSTĚ KUR. . BAVÍ
stačí si project stranky --aukro-- a je jasny že spousta je na kšeft..
ja davam přednost vlastní radosti.
přeji mnoho nalezů všem, bez ohledu

Pan.zer

01. 10. 2009, 22:13

ani ten vychod neni panna, viz ETTTuv přispěvek o kurlandu, je to tam samajama a to jsou jine diry, než u nas. A ta hustota děr taky.

unbill

01. 10. 2009, 23:22

Já já já jenom já!!!

Bajo72

01. 10. 2009, 23:23

Zatim potkávám jenom nezahrabaný díry a když je to na fleku kam chodim léta je to nepříjemnej pocit, ale s tim se dnes musí počítat, stejně prosím uklízejte po sobě ty jámy... díky a zdar.

snafu

01. 10. 2009, 23:47

zdenal007: Nebo můžeš hledat na parkovišti před vobchoďákem. Najdeš h***o a to pak teprv bude maximální adrenalin. .

zdenal007

02. 10. 2009, 06:30

seef: Na parkovišti je to paráda! Spousta úžasných klipů od plechovek a jiných pokladů!!

Marouš1

02. 10. 2009, 08:18

90 % hledačů na DW stejně nechodí, nebo se neprojevují.

LOM

02. 10. 2009, 09:49

Ztotožňuju se s mnoha příspěvky ale největší bordel v lese dělají Ti, co tam "oficiálně podnikají a kradou" v čele s tímto "státem". Náš koníček je problém závisti, která se jen zvyšuje, čím více pěkných věcí bude zveřejněno, jak jste již v mnoha příspěvcích napsali.

LOM

02. 10. 2009, 09:49

Ztotožňuju se s mnoha příspěvky ale největší bordel v lese dělají Ti, co tam "oficiálně podnikají a kradou" v čele s tímto "státem". Náš koníček je problém závisti, která se jen zvyšuje, čím více pěkných věcí bude zveřejněno, jak jste již v mnoha příspěvcích napsali.

paul87

02. 10. 2009, 10:08

to SALLMON : ok, souhlasím! Ale je třeba říct jedno : znám hledače a ty ho znáš taky, oba jsme s ním pár krát byli. Zpočátku jsem si říkal, že to je vcelku dobrá spolupráce a docela to šlo, za určité věci jsem mu vděčný. Ale myslím, že po víc jak roce nebo dvou, už přesně nevím, se projevilo naplno, co jsem si myslel, tj. že v podstatě využil některých mých informací, vycházejících z historických pramenů, kterými on osobně se nezabýval. Kdyby to šlo stejně i z jeho strany, kdyby načisto řekl – znám novou lokalitu, pojďme tam, tak bych nic nenamítal ale v jeho případě to bylo „pojďme tam, ale až po pár letech, kdy už to bylo vyčištěné“. Ale co na plat, je to už tak a přiznejme si, že většina lidí je svým způsobem chamtivých. . V jiných ohledech to byl fér člověk. Upřímně řečeno většina hledačů se dělí na dvě skupiny – jedna to dělá pro prachy (a prodávat na aukru, to je ještě malá věc), druhá to dělá pro to, aby sbírala, ale jsou to lidé typu, jenž jsem uvedl – nic proti, jsou prostě takoví, střádají, je tam závan chamtivosti. Pak je velice malý zbytek hledačů, kteří vidí většinou nejprve ty historické události a pak koupou a jsou rádi, že najdou i maličký důkaz toho, ce se na onom místě událo. A o to jsou ochotni se podělit. Osobně se řadím spíš mezi tuto skupinku a věřím, že i mezi vámi se najdou podobní… Ale bohužel, ti druzí nám to můžou občas pohnojit. To nemluvím o zakopávání, to je samozřejmost. Nic proti Vám ostatním, je to jem subjektivní názor, v pohodě, každý je, jaký je …

severák

02. 10. 2009, 10:44

Tenhle rok je šílenost, přijedou, udělaj bordel, odjedou. A já se tam už bojím chodit přotože šlapu po střepech. Hlavně FUKOV co prasáci!

severák

02. 10. 2009, 10:48

Tenhle rok je šílenost, přijedou, udělaj bordel, odjedou. A já se tam už bojím chodit přotože šlapu po střepech. Hlavně FUKOV co prasáci!

heinri01

02. 10. 2009, 11:42

Něco málo dodám k těmto řádkům hledám už 4 rokem, ale co se děje za poslední půlrok, tak už nás slušných hledaču je asi málo jdu do lesa sámá díra po nějakém pr.... u a jěště nechá cca 250ks fosforáču na pařezu 100m od rušné komunikace na nedalekou rozhlednu. Kde chodí dost malích dětí a to hlavně po lese. A to že 30% věcí z WWII na aukru je kopačka tak to už nemá cenu ani řešit je mezi náma hodně mrcasníků kteří si z krásného koníčku a relaxu dělají obživu a nám slušným dělají dobrou reklamu, a to je voda na mlýn pro média a muzea a pak nás všechny hážou na jednu kopu že jsme všichni vykradači hist. děditví.

heinri01

02. 10. 2009, 11:44

Něco málo dodám k těmto řádkům hledám už 4 rokem, ale co se děje za poslední půlrok, tak už nás slušných hledaču je asi málo jdu do lesa sámá díra po nějakém pr.... u a jěště nechá cca 250ks fosforáču na pařezu 100m od rušné komunikace na nedalekou rozhlednu. Kde chodí dost malích dětí a to hlavně po lese. A to že 30% věcí z WWII na aukru je kopačka tak to už nemá cenu ani řešit je mezi náma hodně mrcasníků kteří si z krásného koníčku a relaxu dělají obživu a nám slušným dělají dobrou reklamu, a to je voda na mlýn pro média a muzea a pak nás všechny hážou na jednu kopu že jsme všichni vykradači hist. děditví.

heinri01

02. 10. 2009, 12:05

dodatek:a po 4 letech hledání jsem až tento týden potkal kolegu a docela mě to potěšilo protože jsem si o tomto krásném koníčku mohl v lese pokecata a ty 4 hodky uběhly jak nic....

SALLMON

02. 10. 2009, 20:11

ADALBERT-Ahoj kolego... trošku jsem zůstal němý v úžasu... My se známe?? Písni mi na mail prosím.. díky

jkmineral

04. 10. 2009, 18:57

henri01 - neznám nikoho, kdo by se kopáním uživil. A kopačky na aukru jsou většinou šrot za pár korun, a ještě je prodává pokaždé jiná osoba.

Johanes350

05. 10. 2009, 10:04

No co dodat, sice hledam rok a pul, ale byl jsem jeden z mála kdo u nás hledal už to není to co bývalo, když jedete na akci a skoro na každém políčku a křižovatce vydíte mrcasníky, kde vetšina po sobě zanechá mesiční krajiu, to se ani nedivim že na nás lidi nadavají a nejradsi by nás nak... Já se ani nedivim, kolikrát vlezu do lesa a jsem rád, že jsem tam nezahučel do neaké díry nebo nepřiše k urazu, někdy sem zašlu fota aď se tu lidi zamyslí. Tenhle rok jsme se nějak přehnaně přemnožili. Tak se mějte a aď vám to píská

xfranta

05. 10. 2009, 12:49

jkmineral --- No, nemáš úplně pravdu. Kdysi tady byla aféra jednoho strašně uznávaného hledače, který se tím živil velice úspěšně. Krom toho, že opravdu prodával nálezy, tak bral na hledání lidi a za každou vykopanou věc mu museli zaplatit půlku tržní ceny jako poplatek za to, že je vzal na super lokalitu. Jenže pak někdo přišel na to, že zakopává padělky a za ně inkasuje :o)

kulkys

09. 10. 2009, 08:55

Vždycky je šance něco najít, jediný co se změnilo je to že je to čím dál těší a o to mě zajímavej nález víc potěší.

celtik

12. 10. 2009, 13:26

uplne sa stotoznujem, v okoli DUKLY s detektormi chodia uz aj mali chlapci cca15= 16=17 rocny a to nehovorim o poliakoch byvam tu hned, takze si to viem vybavit, len aby nedopadli jak ten cech co ho roztrhalo

Johnterry

12. 10. 2009, 18:36

mi jsme s bratránkem šli asi cca dvě hodiny lesem uplně na konci světa, pak jsme lezli na skálu kde člověk pomalu potřeboval lano, a když jsme vyletli nahoru tak jsme konstatovali"sem ještě ani lidská noha ani nevstoupila a natož aby tu někdo kopal"a sotva jsme to dořekli tak jsme stáli uprostřed kopaček jak hovedo a kolem se povaloval samej šrot

zelik

14. 10. 2009, 10:38

A kdo asi za to muže, schvalně kdo to uhádne, mi a hlavně tenhle web.