Úvod / Nálezy

Zbytky bombardéru

20. 07. 2006 Autor: Reinhard-R1 7043× 39
S kamarádem Renkem a Jirkou jsme vyrazily na dvoudenní hledání zbytků Německého Bombardéru který spadnul v zimě roku 1943. Údajně letěl s Katowic a bylo v něm 6 Důstojníků. Měl pokažený výškoměr a v mlze to pak zapíchl do kopce kam nás poslal jeden můj známý. Už první den hledání nám bylo jasné že detektory můžeme nechat v autě stačilo vzít kopačky a jít na věc!!! Toto jsou zbytky co jsme našli, některé nebylo třeba ani kopat válí se v lese ještě dnes. Jestli někdo bude vědět s jakého přístroje je ten výrobní štítek tak at napíše. Děkuji a mnoho skvělých nálezů.

Reinhard-R1













































 Autor: Reinhard-R1

Komentáře

zmroote

20. 07. 2006, 09:29

Volný překlad štítku je: "kormidelní stroj"... ale jaký konkrétní motorek to byl, netuším...

Gila

20. 07. 2006, 11:15

Šrot

kacuro

20. 07. 2006, 11:23

to by mě zajímalo, co s tím šrotem budete dělat?

tepni

20. 07. 2006, 11:44

To nechavate v leste nebo vozite na sber?

zmroote

20. 07. 2006, 12:08

tyhle vase komentare nechapu. neni nekdy lepsi drzet hubu? jakoby se tu uz mockrat neresilo, ze pro kazdeho ma "hodnotu" neco jineho a kazdy ma jina meritka a nema cenu se navzajem kvuli tomu posmivat a delat "ramena"...
Az najdu letadlo cele, urcite se ozvu... Cus.

zmroote

20. 07. 2006, 12:13

vsichni vzdycky hrozne vznesene hovori, jak nejde o hodnotu nalezu ale o ten pocit z hledani a nachazeni a tak vubec... A neni zrovna nalez mista dopadu letadla "ten" pravej pocit? Mozna ne pro kazdeho, ale pro nekoho urcite. Me by to asi zrovna nebralo, zato mi udela radost i blbej krejcarek. Jenze spousta lidi tady pod dojmem mnozstvi a kvality svych nalezu podleha tomu, ze vsichni sou na tom stejne. Dete se bodnout. Trochu solidarity by to chtelo...

Bobyy

20. 07. 2006, 12:19

Neres to a raduj se z pekneho nalezu a hlavne si nenech zkazit naladu od zavistivejch blbcu, kterych je jak vidim cim dal tim vic. Tak ahoj.

Gila

20. 07. 2006, 12:37

zmroote je to jen komentář, který nemusí být vždy pozitivní se spoustou , negativní hodnocení v rámci slušných mantinelů od lidí kterým z toho horka ještě nekape na maják a dokáží rozeznat šrot, co už by se tedy mělo vozit do šrotu, když ne tohle

TEO99

20. 07. 2006, 12:44

Reinhard-R1: nic si ztoho nedělej nález je to pěkný a štítek by mě udělal radost a takoví lidé co zde píšou že to je šrot nechť se podívají na své nálezy
ps: Ten na té fotce jestli je René tak by měl shodit

zmroote

20. 07. 2006, 12:46

OK... vpodstate sem o tom i psal. Nalez nemusi byt vzdy podle myho gusta, ale je potreba si uvedomit, ze kdyz uz ho nechci pochvalit (coz kdyz je to uprimne mysleno nalezce urcite potesi a povzbudi, takze pokud se mi to libi, je  na miste), tak to nemusim hned komentovat timto zpusobem. Muzes to myslet sebevic objektivne, ale predstav si, kdyby tobe nekdo takhle okomnetoval nalez v dobach kdyz si zacinal. Samozrejme, ze by te to mohlo zdrave nabudit, ale rozhodne by ti to spis bylo lito. A proc kazit nekomu radost, i kdyz ji s nim nesdilim? Nerikam, ze (nejen) tvuj komentar nebyl k veci a objektivni, ale rozhodne byl zbytecnej a naprosto nicemu nepomohl. Proto si mysli, ze je podobnejch komentaru se dobry zdrzet. Myslim, ze za spatny a nezajimavy nalez nejlip mluvi to, ze k nemu nikdo nic nenapise... Pak je jasny ze stal za prd...

Gila

20. 07. 2006, 13:03

zmroote tady je to samý příznivec military z čehož soudím, že to nejsou žádný chudinky, který by negativní komentář nerozdýchali, kdo jde na trh s kůží musí počítat se vším a to i s trochu drsným zacházením,, , v opačném případě ať zůstane u maminky pod sukní a tam si hraje na vojáčky

zmroote

20. 07. 2006, 13:07

No jo. Mame holt rozdilny nazory. Kazdopadne s tim tvym nesouhlasim, ale uznavam, ze se to takhle brat da taky. I kdyz me osobne to pripada blby. Ale s tou kuzi na trh mas vpodstate pravdu... Ale je skoda ze to tak je.

Mikeš13

20. 07. 2006, 13:31

Prakticky souhlasím se zmroote - pro spoustu hledačů zabývajících se "tím svým" je i ten tzv. šrot něčím vzácným, co má svou historii a vypovídací hodnotu, zvlášť, když o tom ten dotyčný něco ví.

ero

20. 07. 2006, 15:04

Mě osobně by to udělalo radost, jinak zmroote má pravdu
A Reinhardovy -R1 hodně zdaru třeba na tom místě budou ješte lepší kousky.

beda

20. 07. 2006, 17:11

hoši hoši hoši, začínáte mě pěkně štvát, to je opravdu nutný se hádat kvůli takový blbosti?
Gila: moc rád bych viděl co sbíráš, nebo z čeho máš radost ty? protože kritiku umí napsat každý.
Několikrát jsem byl už dohledávat spady letadel a z každého kousku jsem měl radost a proto nevím proč skoro u všech nálezů zbytků letadel píšeš šrot. Když se ti to nelíbí tak nekaž náladu ostatním. Mě když se něco nelíbí, tak se zdržuji komentáře. Prostě nevysírám!!!!!!

Taliban

20. 07. 2006, 18:09

Gila je asi fakt blbecek, ktory chodi zbierat mince do banky.
V jednej paprci detik a v druhej devinu.
Alebo by najradsej zbieral vsetko ale zatial nasiel asi holy qoqot.
A to je jeho problem a frustracia.
Inak prajem este vela podobneho srotu pod masinou...

donnie

20. 07. 2006, 18:12

Reinharde- R1 to co jste našli a vykopali jsou pěkný kousky po letadle a určitě bych měl radost i já a na ty ostatní ser hlavně že máš radost s toho co jsi našel Mnoho zdaru. Donnie

nightfalcon

20. 07. 2006, 18:40

aj amatérska letecká archeológia v spojení s pátraním v archívoch má niečo do seba, ja by som sa na to miesto určite viac krát vrátil. Škoda len že si ten štítok oddelil od súčiastky, veľa zdaru

Forestman

20. 07. 2006, 19:42

Pěkné. Z každého kousku na člověka dýchne trochu té dramatické chvíle dopadu letadla. A o tom to je! Asi to trochu hořelo, soudím podle roztržených nábojů. Nenech si zkazit radost.

JardaKVLH

20. 07. 2006, 19:59

Souhlas s Forestmanem jen dál hledej. Je to paráda. Dornier 17 nebo JU-86? Určitě se vrátit a dohledat. Obejdi okolní vesnice a pozeptej se. Třeba má někdo něco doma a nezapomenout na pamnětníky, a kronikáře. HODNĚ ŠTĚSTÍ.

MG34

20. 07. 2006, 20:55

zmroote:Jako naprostý začátečník sice nemám co kecat, ale souhlasím s tebou. Každý nekope zlaté mince, RK a podobné drobnosti.

cortes

20. 07. 2006, 22:29

a právě v tomto tzv šrotu se může ještě něco gut kopnout... tak dotoho

Gila

20. 07. 2006, 23:06

zmroote koukám, že na rozdíl od druhých dokážeš rozeznat A od B a  i když se dostaneme do sporu má to úroveň, to už se nedá říci o Talibanovi, který svým projevem opravdu dělá čest své přezdívce, kterou si připrsknul bez hlubších vědomostí o tomto hnutí hloupých fanatiků, Beda sbíral jsem toho dost a po mnoha letech pochopil relativitu tohoto pinožení, pochopil bych něco co aspoň vzdáleně připomíná letadlo, ale tady to už hraničí s fanatismem, mimo jiné do letadel jsem taky dost dlouho dělal a po vrtuli nebo kolu bych ještě sáhnul, ale tohle! promiň, ale připomíná mi to fetišismus flanďáků kteří se mohou zbláznit nad kdejakou kostičkou svatýho
- přečtete li si zpětně nikde jsem nenapsal, že Reinhard-R1 je takový nebo makový či co má nebo nemá, myslím, že můj komentář ač negativní byl zcela korektní a není důvodu se nad ním rozčilovat, kdo takto činí navíc vulgárním způsobem sám sebe shazuje

MAJOR 56

21. 07. 2006, 03:41

čus bombardéři kdy si zalítáme a kde máte letiště. ve zběrném dvoře

Gila

21. 07. 2006, 06:26

Beda usuzuji, že to tvé hoši, hoši nepatřilo mě, protože mezi mnou a zmroote to byla diskuse a rozdíl mezi hádkou a diskusí snad odlišit umíš.
I když je pravda, že do této diskuse zmroote 12:08 - 20. 07. 06 nastoupil dost ostře. Přesto jsem reagoval 12:37 - 20. 07. 06 umírněně. Dále - s tou moji kritikou jsi taky vedle, stačí prolistovat tvoji kupu příspěvků na téma vraky a nikde mě nenajdeš, čerstvý příspěvek o Lisunovi jsem také nekomentoval, atd.
když se mi něco líbí okomentuji to a stejně tak naopak, to není vysírání jak píšeš, ale normální pozitivní nebo negativní reakce v rámci slušných mantinelů.
Vysírání by byla např. jízlivost, dvojsmyslnost nebo sprosťárny jak zde někteří předvádí, neníliž pravda.
Takže na ty by se měla zaměřit tvá pozornost

zmroote

21. 07. 2006, 09:28

Myslim, ze tahle debata uz ztratila puvodni ucel. Nejde o to kdo jak reaguje, reagoval a reagovat bude. Slo o to, ze by bylo lepsi nekazit radost druhym. A na tom Gilo stale trvam. A Gilovi (a Kacurovi a Tepniho) prispevky tak proste pusobi i kdyz to treba tak nemysli. Ale zrejme to tak ma byt. Kazdopadne musim uznat, ze Gila na rozdil od tech dalsich "kritiku" ma alespon nazor za kterym si stoji. To je sympaticky i v pripade ze nazor neni v poradku. Neni nic trapnejsiho nez to co se tu casto odeharava a to je bezmyslenkovite papouskovani a radoby vtipkovani (Tepni na zacatku teto diskuze) a to dost casto i pozitivni. Lepsi mit nazor spatnej nez zadnej.
Kazdopadne kazit nekomu radost je prinejmensim zbytecny. Howg

Gila

21. 07. 2006, 12:19

zmroote musím se zastat kacura i tepniho,, nemysleli to určitě zle a spíš se z jejich strany jednalo o černý humor made in England jestli víš co myslím , od zlého ho dělí velice jemná hranice a já cítím, že ji nepřekročili, , kdysi jsem tady uveřejnil pár věcí co jsem našel, ale kriticky a černohumorně jsem to nazval 'Můj první letošní šrot', , takže nebuďme tak úzkoprsí a chytlavý jako ženský a buďme rádi za každou reakci, byť by byla i negativní - furt lepší než lhostejnost, , já bych osobně raději rozporuplné reakce k mému příspěvku než žádné což si myslím je ta úplně nejhorší alternativa,,, nepodsouvejte nám zlé úmysly, vždyť i Reinhard-R1 pochopil o co jde, protože jinak by se v případě něčeho ošklivého z naší strany ozval, , ale je to zřejmě tvrdý chlap zvyklý 'ránu dát i přijmout' a věřím, že se sám o sebe umí postarat a nepotřebuje žádné advokáty

Reinhard-R1

21. 07. 2006, 13:45

Chlapi ani nevíte jak jste mě tím Diskutováním pobavili ale dík za kladné i záporné posouzení nálezu on to byl fakt šrot ale někdy je i s toho mála co se najde Radost!!! Hodně úspěchů všem Reinhard-R1

Hop

21. 07. 2006, 15:15

Jo Gilu konečně někdo osolil

Fanu

21. 07. 2006, 19:02

Tak buď jste sběratelé a tak trochu historici nebo jen honící psi, pasoucí po kořisti. Zkuste se zařadit do některé skupiny. Já když něco najdu, zkusím přemýšlet. Vždyť každou takovou součástku musel někdo vyrobit, jaké asi byly osudy těch lidí, byli třeba totálně nasazeni a mysleli na své blízké? Každá z těch součástek / jak někdo tvrdí šrotu / má svou historii - skoro bych řekl duši... Co se asi odehrávalo v myslích posádky několik vteřin před nárazem - mysleli na své rodiny? A jak vůbec tento stroj zasáhl do dění ve válce, než skončil v troskách? Kolik rukou se podílelo na tom, než mohl vzlétnout do výšin? Žije ještě třeba někdo z nich? Poznal by svou práci? Domnívám se, že jen skuteční a vyzrálí hledači si kladou podobné otázky - ti ostatní to bezmyšlenkovitě nazvou šrotem.

SYKORA

21. 07. 2006, 23:02

Fanu: hezky napsané

Delon

22. 07. 2006, 09:49

Fanu:Souhlas. Je to svým spůsobem šrot. Stejně jako je šrot z bouraného auta na dálnici. To je také šrot. Ale tento má svojí historii která se zrodila v pohnuté době kdy umíralo na  milióny lidí. Stojí za zamyšlení a pro některé skupiny lidí i za vykopání. Byla to pohnutá doba která pozanamenala osudy generací po celé Evropě a důsledky této doby pociťujeme dodnes. I já mám stejné pocity jako Ty. Vážně nad každým nálezem dlouho přemýšlím. Je tam toho hodně na zamyšlení, ale každý hledáme z jiného důvodu a každý něco jiného, dokonce i s jiným názorem.. To je nesporné. Pro mě jsou šrot "kolečka", jak se tady říká penězům, ale knoflík z německé uniformy mi dělá radost. Nejde tady jen o bezduché hromadění nálezů nebo o kšeftovámí s nimi. Pro mě osobně jsou ty nálezy jen na doplnění toho co cítím a toho co mě zajímá.. Tak hodně štěstí při hledání.

Delon

22. 07. 2006, 10:17

Promiňte ten pravopis... vím že se to tak nepíše, přesto to tam mám. A nevím proč to tam mám, když vím že se to tak nepíše... Nevíte čím to je?

Eoš

22. 07. 2006, 12:01

Co povídáte? Ať si každej bere domu co se mu zlíbí...

Gila

22. 07. 2006, 12:15

Reinhard-R1 tak to jsem rád, že jsem tě aspoň pobavil, když už nepotěšil . A koukám, že zdravý rozum jsi taky neztratil

Hop a že jsem si ani nevšiml. Snad jedině vulgární Taliban po jehož bok se tímto stavíš. Pikantní vzhledem k tvé ikonce.
Delon souhlas. Za názory jiné než obecně očekávané se tady jebalo 40 let, ale to si hodně z těch co se se mnou zapletli nepamatuje.

Gila

22. 07. 2006, 12:18

Reinhard -R1 mám doma kus plechu z Me-262 Schwalbe a je to pro mě stejný šrot

Gila

22. 07. 2006, 12:21

A to se o letadla zajímám pomalu 40 let.

Reinhard-R1

22. 07. 2006, 19:24

Delon: Naprosto s tebou souhlasím

bába

23. 07. 2006, 16:14

Rainhard-R1: Tak mě tak napadá, co jste s tím pak dál dělali? Podumali nad neutěšeným osudem letounu a posádky, kriticky zhodnotili bezpečnost v letecké dopravě a šup s tím do sběru, nebo jsou zachovalejší kusy v muzeu nebo to máš doma?