Úvod / Články / Archeologie

Železný depot

25. 08. 2014 Autor: Neero 7898× 54
Zdravím a dávám k pokoukání železný depot. Srp byl bohužel na šrot. Ostatní věci očištěny elektrolýzou a zality voskem pro další generace ;-)
Neero16

 Autor: Neero

Komentáře

KasanderAdmin

25. 08. 2014, 14:22

Gratuluji k zajímavému nálezu, stálo by za to, aby se na to podíval a zdokumentoval jej archeolog, jestli chceš, rádi zprostředkujeme kontakt.

Tatino

25. 08. 2014, 17:54

Nadherny halstat!

Lupardo

25. 08. 2014, 19:11

železo bývá někdy více ceněno jak bronz, málo se ho dochová

hrabos5

25. 08. 2014, 19:12

snowfell

25. 08. 2014, 20:02

Moc dobře. Železo mám taky rád. Gratulace.

fagin

25. 08. 2014, 22:16

Jak to ty chlapi dělali že se to nerozpadlo? Mě se auto rozpadne každejch deset let.

Rossy

26. 08. 2014, 13:39

Backwood

26. 08. 2014, 16:15

Ach jo, proč doprdele čistíš pravěvěký depot A kde je ten srp

Neero

26. 08. 2014, 18:18

Jo pan chytrej, elektrolíza je nejšetrnějši zbavení rezu a inpregnace včelim voskem ukončí rozpad, starý a osvědšený postup. Srp? Umíš snad číst.

macejstrazovec

26. 08. 2014, 19:12

pekné Ferum

macejstrazovec

26. 08. 2014, 19:12

pekné Ferum

Rozum

26. 08. 2014, 21:23

Zajimave...

Backwood

27. 08. 2014, 11:30

Neero: za pana chytrého se nepovažuju, ale trvám na tom, že depot ti nepatří a neměl jsi právo ho ničit, o nálezových okolnostech a bla bla co se tady omílá furt, nebudu ani mluvit. Jo a číst umím - restaurátoři zachraňují mnohem větší šroty!
Prostě a jednoduše, při nalezení depotu se má postupovat úplně jinak, furt se o tom mluví - tohle doprdele není přece nějaký jezeďácký šrot, na kterém si můžeš zkoušet, co chceš!!!

Neero

27. 08. 2014, 14:24

Že by závist? tak aspoň kritika

mmmmm

27. 08. 2014, 18:52

http://boleslavsky. denik.cz/zpravy_region/unikatni-nalez-vzacna-sekerka-byla-objevena-pod-vrchem-chlum-20120725.html
mrkni na ten odkaz, myslím že to je ono, tedy unikátní nález, přimlouvám se dej to zdokumentovat

Wed

27. 08. 2014, 19:01

Tohle se opravdu nemělo stát. Pustit se sám do konzervace archeologického nálezu a ještě říct, že srp byl ve špatným stavu tak se vyhodil... tohle veškeré poznání naší historie opravdu pláče. Dej prosím tě zdokumentovat aspoň to co zbylo. Halštatských depotů obecně je prozatím známo naprosté minimum (narozdíl třeba od bronzáckých). Trochu se bojím toho jestli to není tím, že někteří hledači pro ně nezajímavé železo zkrátka hází do šrotu. .

Backwood

29. 08. 2014, 10:56

Neero tvou bezohlednost k našemu společnému hastorickému dědictví ti fakt nezávidím...
Ale třeba to bude pro tebe poučení pro příště

traktak

29. 08. 2014, 13:16

TO JE JAK ZE STARÉHO UDĚLAT NOVÉ . MŮŽEŠ S TIM ZAČÍT I MAKAT

Neero

29. 08. 2014, 13:55

Backwood hoď se do klidu postupoval jsem dle diplomové práce jak očistit korozi ze železných předmětů. Pokud bych to rval dratěnym kartáčem a rozbruskou tak si pindej. Nález byl odevzdán k zakresleni a k dočištění SPOKOJENEJ. Jako všechny předmědy archeo. co jsem našel

kvalt

29. 08. 2014, 21:54

Hm, co kdyby Ti Backwood podle diplomové práce vrtal zuby nebo řezal slepák?

Neero

29. 08. 2014, 23:38

Kvalt chytré přirovnání je vidět, že ti to pálí. Koukám, že je lepší sem nic nedávat.
Česká nátura se hold nezapře.

dekos

30. 08. 2014, 12:21

Krasa

SonOfNorth

30. 08. 2014, 14:06

V poslednej dobe sa dobre bavím na tom ako sa archeológovia radi prirovnávajú k lekárom/chirurgom :D Ako niekto môže porovnávať zachraňovanie životov s hrabličkovaním na hrade je nepochopitelné :)) V dôležitosti je tu priepastný rozdiel...

kvalt

31. 08. 2014, 12:55

SonOfNorth:
Jasně máš pravdu, naše práce se k zachraňování životů přirovnat nedá. S tím nemohu než souhlasit.
Takže jinak, co kdybych ti auto, třeba brzdový systém, opravil já osobně podle diplomky? Můžeš být v klidu, jsem odborník, volant poznám už na první pokus (většinou). Je to lepší?

Na druhou stranu, co takhle zrušit archeology a historiky, zahodit učebnice dějepisu a čučet jenom na fotbal? A pak se ničemu nedivit.


Nálezce našel halštatský želený depot, což je situace vpravdě výjimečná. Pro představu, z Čech bylo zatím publikováno pět železných seker s raménky, z Moravy osm. Tady jsou hned dvě a v depotu.
Nevím, jestli řešil, jak a kde byly předměty uloženy, což může být pro pochopení uložení depotu (a tím myšlení tehdejších obyvatel) věc velmi důležitá. Každopádně sám s minimáními znalostmi soubor nakonzervoval, což železný srp evidentně nerozdýchal.
Každý hledač, pokud mu jde opravdu o poznávání minulosti, by měl vědět, kde jsou jeho hranice. Totéž platí přirozeně pro archeology v jiných situacích (např. při opravě auta).

zero

01. 09. 2014, 14:34

Neero- připiš si mě k závistivcům- také si myslím, že jsi vůl. A navíc ti dost chybí pokora.
A asi jsi i blbej jak štoudev když si myslíš, že kdo tě kritizuje, ten ti závidí.

Neero

02. 09. 2014, 01:20

Zero tvá přezdívka hovoří za vše. Za maíl se umí schovat kdejakej blbeček.

pamatkar1

02. 09. 2014, 11:23

Gratuluji ke krásnému nálezu a zdařilé konzervaci materiálu. Jistě to bude kvalitní součást státní či soukromé sbírky nebo muzea. Není vůbec důležité kde to bude uloženo nebo vystaveno, hlavně, že je to objeveno a zachráněno. Zdraví A. R. vystudovaný památkář a historik.

zero

02. 09. 2014, 12:17

Neero- ty budeš ještě dítě že? Tyto kecy o závisti, a útoky přes nic neříkající přezdívky- typicky dětská reakce. Ale i tvá přezdívka hovoří za vše-16 bude patrně věk- to by odpovídalo.

Kolik identit si ještě pořídíš? Chybí tu další obdivné reakce.
Přidej, ještě dva, tři nadšení archeologové, možná i nějaký ministr kultury by se hodil do krámu, a je to tu tvoje.


Strašně ti závidím, nemůžu kvůli tomu ani spát.

Neero

02. 09. 2014, 14:07

Mladý muži s přezdívkou ZERO s urážkama vůl, blbec jsi začal ty ja pouz reagoval nejsem splachovací(do očí bys mi to neřek mailem je to snadný)
Jako že si píšu příspěvky sám? tos pobavil přestaň hulit to svinstvo a změň psichologa
Pro ty normální.
Nález jsem odevzdal k zdokumentováni jako u všech předchozich nálezu.
Srp jsem bohužel nezachránil na vzduchu se rozsypal byla to jenom rez v podstatě chranil předměty pod sebou(no jasne nějakej chtrej by ho zachranil)
PRO ZERO TU POSLEDNÍ VĚTU TI VĚŘIM
Všem přeju pěkné nálezy

zero

02. 09. 2014, 16:21

Mladý už dávno nejsem kloučku, slova jako pindat apod, jsi použil první, místo aby jsi sklapl.

Takže možná kdyby jsi uznal, že jsi udělal blbost, nemusel by si být ani splachovací.

Jinak můj psycholog(všimni si dobře, že se to píše trochu jinak, ale to chce alespoň základní vzdělání) je v pohodě.

A nebudeš tomu možná věřit zachránit občas jdou i větší šroty- jenom to nesmí dělat mamták.

Inu a k tomu, že bych ti to do očí neřekl- věř, že jo.

Neero

02. 09. 2014, 16:56

Promiň dědo ZERO příště se s tebou poradím a o se jít sebeuspokojovat zase někam jinam.

lesann

02. 09. 2014, 20:21

Nález úžasnej, ale exkavaci a konzervaci by měl provádět někdo, kdo se vyzná. Škoda, ale takhle by se to dělat nemělo.

pavel1938

03. 09. 2014, 00:28

očištěný je to dobře, jednou jsem viděl artefakty vyčištěný od archeologa a bylo to daleko víc vydrbaný než toto, je dobře že už to nekoroduje v zemi

tolstoj

03. 09. 2014, 10:44

No nic ve zlém pánové, ale o tom, že by to bylo vyčištěné pěkně se dá s úspěchem pochybovat. Pokud mne zrak neklame, tak tam stále vidím hnízda rzi.
Ta tam nemá co dělat.
A nezlobte se, ale argument, že to dotyčný dělal podle diplomové práce nemá žádný vliv na to, že to dělat neměl.

Ale co už teď. Pán měl potřebu se pochlubit, potřeboval si přečíst jaký je borec.

Kdysi se tu mihl nějaký Pavouk- nejste jeho příbuzný?

Lorgo

03. 09. 2014, 18:24

Zdravím
Zařekl jsem se, že nebudu dávat žádné příspěvky ani se vměšovat do diskuzí.
To ovšem není podstatné, ale to na co bych rád upozornil a nikdo to tu nezmínil. Je fakt, že horší než čistění je neodborné vyzvednutí.
Dneska není snad problém si zajistit, čí zjistit na místě tel. číslo na okresního archeologa, který to odborně vyzvedne a zdokumentuje místo a okolnosti nálezu.
Které jsou cennější než čistění ať už dobré či špatné.
Já sám volám a konzultuji při každém depotu či 1ném artefaktu.

Neero

03. 09. 2014, 19:33

Tak to jseš mazák. Máš balvan kterej odhrabeš do hloubky 80 čísel narazíš na zeminu zbarvenou rzí vše podhrabeš abys ten rezavej balík nepoškodil. Kdyš tu rezem prosycenou hzoudu vyndáš tak se vyloupne železnej depot.
V kterém momentě voláš ty archeology protože v té hroudě je třeba podkova nebo kus železné trubky. Rád se nechám poučit.

lesann

03. 09. 2014, 19:44

Co třeba v tu chvíli, kdy se ten železnej depot vyloupne?

kvalt

03. 09. 2014, 20:12

Neero: Nic ve zlém, máš moc pěkný nález, které rozhodně může cosi říci k naší minulosti.
To ale nemění nic na faktu, že a) Vyzdvižení depotu mělo být minimálně pořádně nafoceno, když už u toho nebyl archeolog. b) Konzervovat to měl profík, ne to dělat podle diplomky. Ten srp byl nedílnou součástí depotu a šel by zachránit aspoň do té míry, že by byl nafocen a nakreslen.

Dovolím si dva dotazy:
Píšeš, že jsi depot nechal zdokumentovat archeologem (pokud jsem dobře koukal). Mohu se zeptat kde (stačí město)?
Co přesně se stalo s tím srpem?

Lorgo

04. 09. 2014, 09:16

Neero16. Taky nic ve zlem, ale machr jsi ty, když z 80cm vitahnes v kuse jednu velkou hroudu. To ten prumer te diry musel byt aspon 160cm. Hm zajimava technika jeste jsem nic podobneho neslisel.

Lorgo

04. 09. 2014, 09:35

Ještě ti uvedu priklad muj. Ve svahu signal jasne zelezo, kopu 60cm a hle rez tak opatrne nozem se snazim odkryt tvar co kdyby bomba, nebo neco co bych mohl poskodit. Po z jisteni neboli castecnem obnazeni vislo na jevo me pripominajici tvar rukojeti noze, ale bylo ocividne ze tam jeste jsou dalsi. Tak volam kamaradovy archeologovi a ten po domluve rekl at opatrne jeden vitahnu. A hla byla to staroslovanska sekerovita hrivna tak opet volam po domluve ze nema cas a vyzvednout se musi posleze v tydnu. Hrivnu davam na grcu jak byla a zahrnuji diru pote maskuji a zakrivam vetvemy. Bylo jich tam pres dvacet. Ten to nalez neni tak dulezity nebot depotu hriven se naslo dost ale ten tvuj depot je rarita.

Lorgo

04. 09. 2014, 09:44

A jeste at se na me zlobis nebo ne. Od te doby u sebe nosim nejen svinovaci metr papir a tuzku a pokud v mobilu nemas fotak s navigaci tak i to. A ver ze i v pripade tvych jehel z delkou80cm tomu melo byt tak, narazym na jednu a presto me tam detik furt pipa uz je jasne ze to neni jen tak. Mgr. Muzik z AVČR jistě ma dalsi duvot proc upolit kazdeho hledace. S takovimto pristupem kohokoliv to tu bude jak v SK.

Lorgo

04. 09. 2014, 09:47

Vsem se omlouvam za gramatiku, ale pisu to narichlo v praci a na mobylu. Což mně asi neomlouva.

Lorgo

04. 09. 2014, 12:12

Neomluvitelna chyba, měl jsem na mysli Mgr. Marika z AVČR.

Lorgo

04. 09. 2014, 12:20

Neomluvitelna chyba, měl jsem na mysli Mgr. Marika z AVČR.

Neero

04. 09. 2014, 13:41

To ses nějak rozjel, na SK udělali velkou chybu hledači nic neodevzdavají a arch. se to bojí brát tudy cesta nevede.
Pokud ti leží v žaludk mnou nalezené jehly o těch se píše v knize Encyklopedie pravěkých pokladů v Čechách
Káždý muj nalez je odevzdán a zakreslen.
Takže dík za poučování.

kaboomo

04. 09. 2014, 19:51

Tyhle taky? http://neero16.rajce. idnes.cz/Detektor

macejstrazovec

05. 09. 2014, 19:42

Ten srp ti stačilo obaliť v plátne, škoda ho bolo vystavovať čisteniu ak si mal sám pocit, že je prehnitý.

pimpex

20. 09. 2014, 10:26

Když slyším nebo čtu jméno Mařík tak se mi otvírá kudla v kapse

petr4

21. 09. 2014, 21:22

To:Jo pan chytrej, elektrolíza je nejšetrnějši zbavení rezu a inpregnace včelim voskem ukončí rozpad, starý a osvědšený postup. Srp? Umíš snad číst.
Jen jsem nakoukl ale k tomuto názoru mám určité výhrady. Včelí vosk má tu vlastnost že tzv dýchá což vám potvrdí každý včelař- prostě umožňuje přístup vzduchu a při přístupu vzduchu probíhá oxidace nebo řečeno slovy klasika rezaví. Na rozdíl od parafínu který přístupu vzduchu zabraňuje. Ale to jen na okraj.

iby1

23. 09. 2014, 23:00

fagin

07. 10. 2014, 16:36

To zas byl masakr, uf.

manowar

08. 10. 2014, 21:02

Eště že sem chodím už jen jednou za půl roku, číst ty kokotiny od Vás všech je hnus. Jde to tady akorát do pr... Ze spousty rádoby veteránů se nám vyklubali profíci archeologové, kteří jsou vostří jak ten kosák z halštatu.
Už se těším jak tady zakážou detektory, tak jak u Slováků a budou mět po prdeli jak hledači, tak archáči, už neuvidíme ani vindru od nikeho

manowar

08. 10. 2014, 21:10

Archeologové - pořád řešíte jen torza, nálezy, jen se hrnete za samou publikací depotů, ojedinělých nálezů, soupeříte mezi sebou o nálezy a prestižní publikace ale ani jedne z Vás neví, nedokáže dobře vyrobit litou sponu typu Duchcov původní metodou, jste fakt kapacity... taková prkotina, jsou jich tisíce, ale nikdo neřeší podstatu výrobních procesů, atd. Tohle mě začíná srát v plné míře. 80% postupů a dobových metod archáče nezajímá, ale ze ždibku zlaté ozdoby se můžou po... ale o know-how tehdejších mistrů neví lautr nic!!! A jak jsem psal, nezajímá je to. Zajímají je jen korozní zbytky výrobků. Tohle dogma by se mělo změnit a ne psát diplomky na téma "pohřebiště Praha Ruzyně 29KZ".

Gila

13. 11. 2014, 14:42

manowar 21:02 souhlas