Úvod / Články / Archeologie

Zlatostříbrný depůtek

26. 10. 2006 Autor: Bonnie a Clyde 7857× 113
Posíláme vám náš zmiňovaný poslední a zároveň největší nález. Všechny mince jsme kopli pohromadě cca na dvou m2 uprostřed lesa. Byly volně do hloubky 20 cm. O radosti z nálezu vám nemusím vykládat a protože si myslíme, že tento pocit je pro mrcasníka ten nejpodstatnější a nejhezčí, pakliže bude zájem, nebráníme se odevzdání a vystavení v muzeu. S přáním všem podobných nálezů a hlavně pocitů!

Bonnie a Clyde

(ponz.: kontakt do muzea byl již zprostředkován - UC)

 Autor: Bonnie a Clyde

Komentáře

UCAdmin

26. 10. 2006, 09:29

Jen jeste mala poznamka - doufam, ze se zde opet nespusti hromada urazek a osocovani - v tom pripade sem radeji nic nepiste
Je to opravdu nadherny nalez pestreho slozeni za nalez a  za pristup k nemu

zmroote

26. 10. 2006, 09:31

Prima nalez i pristup. Jen by me zajimalo (a UC by to pri svych kontaktech na muzea a spol. mohl vedet), jak casto nechavaji archeologove a muzejnici podobne veci nalezci. Nebo je vpodstate pravidlem, ze i veci o ktere nemaji zajem jen z principu automaticky odeberou a nacpou na veky do depozitare? :-/

zmroote

26. 10. 2006, 09:32

P. S.: muj prispevek neni urazka ani osocovani, pouze otazka na stav situace v ceskych luzich a hajich...

zmroote

26. 10. 2006, 09:34

Jo a najit ja takovyhle hnizdecko, tak uz sem nikkdy nic nenapisu, protoze by me za par tejdnu nasli v lese nafouklyho po zastave...:-))) Musi to bejt krasnej pocit, i s tim rizikem kolapsu :-))))

Pipkin

26. 10. 2006, 09:34

Hezky. .
Ale kdyz ja bych radsi Ritterkreuz

UCAdmin

26. 10. 2006, 09:35

zmroote - nech si instalovat samovypousteci ventil
Zkusim zjistit opoved na tvou otazku

GEGE

26. 10. 2006, 09:45

Parádní pokládek, nezbývá než upřímně pogratulovat jak k přístupu tak k samotnému nálezu GEGE

Démon

26. 10. 2006, 09:48

Moc hezký.

profesor

26. 10. 2006, 09:52

fantastický!

Dark.Warrior

26. 10. 2006, 09:59

za nález a  za odevzdání muzeu a uchování tohoto nálezu příštím generacím... nechť je toto inspirací pro všechny hledače a pro náš stát!

Sing-Sing

26. 10. 2006, 10:07

Nález
zmroote: Pokud se věc odevzdá, oni nemohou říct: o toto nemáme zájem to si nechte. Je ale jedna varianta a to: že nálezce po odevzdání nálezu zažádá a zapůjčení na protkol. To se může vydat na dobu neurčitou tedy do tvé smrti např. Jde jen o to, že mince, máš pak doma, ale nesmíš je prodat, ani ztratit. I zde však záleží na ochotě konkrétního pracovníka muzea.

detektor_xlt

26. 10. 2006, 10:14

Tak to se ještě nežral. Gratuluji.

zmroote

26. 10. 2006, 10:15

To Sing Sing: To je celkem skoda, asi by fakt byla lepsi situace kdyby to bylo jako jinde. Nabidnes, reknou chci/nechci, pokud chteji daj 100%, pokud nechteji, nechas si to...

Koty

26. 10. 2006, 10:17

Todne najit, tak to nikdy z ruky nedam, by mi to srdce urvalo . je to muj nazor, komu se nelibi at nereaguje . Jinak opravdu krasa

George-83

26. 10. 2006, 10:23

To je nádhera, tohle já najít tak dostanu ve 24 letech infarkt , jsou nádherný, velká gratulace

zmroote

26. 10. 2006, 10:23

To Koty: No rekneme, ze se to pochopit da, a popravde je mi sympaticka tva uprimnost.

formaldehid

26. 10. 2006, 10:27

Misak

26. 10. 2006, 10:33

Fakt nádhera

dude

26. 10. 2006, 10:41

mě chcete dostat do nějaký schízi bo co :-))))

Andy Green

26. 10. 2006, 10:58

, ten les bych teď luxoval do konce života

Hansek

26. 10. 2006, 11:14

Tak to je parádní nález

Sing-Sing

26. 10. 2006, 11:28

zmroote: zjednodušeně řečeno-máš pravdu. Ale není všem dnům konec :)

adler

26. 10. 2006, 11:42

Je to krása. Nikdy bych neřekl ani slovo. at si to hledaj sami. Nejdřív mě z podhradí vyženou a když náhodou najdu takovouhle věc tak jim to tak ještě přiznám.

snafu

26. 10. 2006, 11:52

Nádhera!!!

cortes

26. 10. 2006, 12:00

pantograf

26. 10. 2006, 12:03

klobouk dolu taky nas to kazdeho ceka jen chce vic chodit

_ypsilon_

26. 10. 2006, 12:13

nezostava mi nic ine, iba OBROVSKA GRATULACIA
,, kto hlada NAJDE.

Skalin

26. 10. 2006, 12:23

už fakt nemůžu - je to síla

minelab

26. 10. 2006, 12:28

dobrý

Kelt

26. 10. 2006, 12:43

grastulace Krásné , jen malej dotázek na mincičkáře odborníky, co je to za žluťáska?

Bonnie a Clyde

26. 10. 2006, 12:53

Diky panové za uznání, ale jak sami jistě dobře víte, většinou je to o stěstí, který přeju vám všem. Třeba se kvůli podobným nálezům, přístupu a na tomto webu o tom následné diskusi, někdo konečně chytne za nos a zminovaný zákon změní. (Bohužel to tak zatím nevypadá )

EL Mino

26. 10. 2006, 14:01

Norma splnená

pierrre

26. 10. 2006, 14:05

Paráda, jinak též habua kvakapuk!!!

knedlajz

26. 10. 2006, 14:16

Pane kolego co dodat, ještě jednou obrovská gratulace a tichá závist. Tak zamačknem slzu v koutku oka a dem kopat vršky a alobal, čau Knedlajz

XeD

26. 10. 2006, 14:19

Parada, nemam slov. Uprimne - par bych si jich nechal na pamatku a zbytek odevzdal.

simsa

26. 10. 2006, 14:29

Tohle najít já, tak mi asi pípne

numík

26. 10. 2006, 14:59

no co dodat nádhera, u každého obrázku se mi minimálně dvakrát zastavilo srdce, gratulace

Bonnie a Clyde

26. 10. 2006, 15:11

Knedlajz. Ty přece mačkat slzu nemusíš. Jestli mě neblbne pamět, tak ty jsi přece podobný mincičky už NAŠEL!

Pajas

26. 10. 2006, 16:23

Bonnie a Clyde:Ten žluťásek je dukát tzv:Spojené provincie nizozemské (1581-1795)provincie Gelderland.

joni

26. 10. 2006, 17:15

Obrovskej mazec gratulace Jony

Fami

26. 10. 2006, 18:05

Jen tiše závidět......

MAJKL 2

26. 10. 2006, 18:06

Tak tomu říkám nález! Nádhera! Gratuluji

kvalt

26. 10. 2006, 18:20

V hlubokém úklonu smekám svůj imaginární klouk. A nejen za nález.
zmroote: S tím odevzdáváním vždy všeho bych to neviděl tak jednoznačně. Zákon mluví o novověkých archeologických nálezech, ale jsou věci, které archeology moc neberou, protože jejich vypovídací hodnota je mizivá. Nikde ovšem zákon nemluví o tom, co je kritériem a kdo rozhoduje, zda to je archeologický nález a to nikoliv. O depot bude zájem vždy. Že by Ti z ruky rvali nalezenou R-U pětikorunu z prostředka lesa, toho bych se nebál. Často záleží na (Gilo! Následující slova nečti!!! ) nálezových okolnostech. O minci z pole zájem nebude, o minci ze staré cesty někdy ano, protože cestu svým způsobem datuje.

Frantis

26. 10. 2006, 18:30

Paráda

judy

26. 10. 2006, 18:58

Je to prostě paráda není co dodat. Není nad ten pocit když detík cinkne do ucha barvu a človek pak klekne a tahá jedno kolečko za druhým no to je sned lepší jak sex. Ještě jednou velká gratulace a ať se stále daří.

Pytlík

26. 10. 2006, 19:17

XeD: Nechat si pár na památku a ostatní odevzdat? To už je líp neodevzdávat nic. Pro numismatiky-vědce je rozhodující složení nálezu, tedy 100% celek (datace uložení, složení oběživa v daném období, datace keramiky, je-li v ní depot uložený,... ). Jednotlivé kousky jsou zajímavé jen v případě dosud neznámých typů nebo variant.
Bonnie a Clyde: Gratuluju. Krásné stavy a ten 6 krejcar patří k vzácným! Můžu prosit o čitelnější fotky do e-mailu?

butcher

26. 10. 2006, 19:59

mňam, mňam , tohle když se loupe za země tak to je ta pravá zástava Jak jinak než veliká gratulace k nálezu a možná ještě větší k rozhodnutí co s ním, ten vnitřní boj si dovedu představit

mafin

26. 10. 2006, 20:04

To je fakt paráda . Obrovská gratulace. Jenom to vidim a mam tep tak 200. Já to radši ani nechci nají, protože by mi fakt vezli nohama napřed.

general

26. 10. 2006, 20:46

mužeš se mě prosím ozvat na im

elfík

26. 10. 2006, 21:04

Už vím o čem se mi dnes bude vnoci zdát. Paráda Gratuláááce.

Gila

26. 10. 2006, 21:28

Pokud si dobře pamatuji tak Bonnie&Clyde státu brali a nikoli odevzdávali. . Dobrá schíza pro Chocholouška.
Kvalt pravdou je, že jen zřídka.

HLEDACKA

26. 10. 2006, 22:01

Velká gratulace-je to nádhera

vetešník

26. 10. 2006, 22:05

Díky za potěchu pro vlhké oči a velká gratulace, moc krásné a skvělý přístup k nálezu

Dutch

26. 10. 2006, 22:20

Gratuluji, je to krásaaaaaaa

Franz

26. 10. 2006, 23:17

Nádhera a gratuluju pokud to darujete muzeu tak doufám že dostanete nálezný ještě jednou velká gratulace

KenTaur

27. 10. 2006, 00:11

Pěkný, pěkný, na Primě to nebude, jak je místním zvykem?

Attila.Hunnen

27. 10. 2006, 03:17

Obrovska gratulace to si ted snad ani nemusim porizovat detektor:))) je to opravdu krasny poklad tep tak 300 mince nadhera bylo by fajn treba poslat vice fotecek a jak to cele dopadne... jinak obrovska...

chardon

27. 10. 2006, 07:34

Tak to je mazec. Fakt paráda! Gratulace největší!!!

Bonnie a Clyde

27. 10. 2006, 09:04

to KenTaur: bude to na NOVĚ

UCAdmin

27. 10. 2006, 09:22

Attila. Hunnen - pokracovani vcetne zpravy od archeologu samozrejme bude

kvalt

27. 10. 2006, 16:49

Pytlik: Napsáno zcela přesně.

bába

27. 10. 2006, 21:05

Být to začátkem roku, je to tutově na první místo v top 10. Hezké To, co se s nahlášeným nálezem bude dít dál a jak to všechno skončí, na to jsem fakt zvědav. Doufám, že to UC nespustí ze zraku ptáka bedliváka a bude nás informovat o dalších osudech.

radi

27. 10. 2006, 22:48

Taková situace se stává tak maximálně jednou za deset let!!, Tak to mám ještě čas, Gratulation

kacuro

28. 10. 2006, 04:43

ke gratulacím se samozřejmě připojuji, ale i tak stále zastávám názor, že je lepší aby ty mince měl ve sbírce nadšený sběratel, který se v nich jako malý kluk bude přehraboval a těšit se v nich, než aby na ně sedal prach v muzejním depozitáři. Mám historii rád a po muzeích chodím celkem často, ale to co je v nich většinou k vidění mě akorát tak nas... a jistě tam mají často hov. . ne kvuli tomu, že lidi neodevzdávají, ale že to práve suší někde ve skladech.
Jinak pro zájemce, do konce října je v Duchcově vystaven po XX letech duchcovský keltský poklad. Jedná se o jeden z největších pokladů keltských šperků, který byl u nás nalezen. čus

bába

28. 10. 2006, 07:28

kacuro: upřímně řečeno jsem v muzeích viděl vystavených zajímavých mincí jako šafránu. A to mohu říct, že už jsem jich pár viděl (muzeí). Expozice keltů a bronzáků v NM je mírně řečeno chudičká, když uvážím, jaké poklady se válí v depozitu. Důvod neznám ale moc povzbudivé to opravdu není.

jurgen

28. 10. 2006, 10:36

Bonnie a Clyde :
Gratulace k nálezu a velké uznání za vaše rozhodnutí.
Pytlík : za profesionální přístup.
Bába : Bohu díky, že existuje jen jedno NM.

zero

28. 10. 2006, 12:09

moc pěkné. Jen doufám, že nedopadnete s nálezným jako ti chudáci v nedávno odvysílaném pořadu ČT- S poctivostí nejdál dojdeš? !

Bonnie a Clyde

28. 10. 2006, 12:13

Ještě jednou dík za uznání. Vše je věc názoru, které samozřejmě respektujem. Ale pořád si myslíme, že bezprostředí radosti z nálezu se nic nevyrovná a to at věc odevzdaš, nebo si ji vystavíš dama někde ve vytrínce. Poté je vše již slabým odvárkem. Snad co ještě stojí za to je, že mame možnost podělit se o radost z nálezu s podobně ujetejma nadšencema jak jsme my. Třeba vám to

Bonnie a Clyde

28. 10. 2006, 12:22

(chybička se vloudila)..... dodá elánu a důvry k podobným vašim následujícím nálezům. A vvvovoto přece de, ne? Tímto děkujem UC, za zprostředkování kontaktu s archeologem a zatím bezproblémový průběh.

Bugsy

28. 10. 2006, 21:50

Tak to se vám opravdu povedlo. Velká gratulace a 

HEJTMAN

28. 10. 2006, 22:22

Já vám dávám , hlavně aby vám taky něco dala ta druhá strana...

skokan1944

28. 10. 2006, 23:17

Pavel987654

29. 10. 2006, 11:21

Good

Dom

29. 10. 2006, 13:51

Gratuluju, je to opravdu nádhera.
Chtěl bych se zeptat profíků - takový zlaťák by podle mě šel bezproblémově vyrovnat, proč se to nedělá?

beny 2

29. 10. 2006, 20:06

Velká gratulace. Tento depůtek najít, tak bych se s ním velice těžko loučil.

manro64

29. 10. 2006, 20:46

Toto nájsť ja, už ma aj vezú...... do blázinca alebo so srdcovou príhodou

Pan 33

30. 10. 2006, 20:33

Já bych se s ním nikdy nerozloučil, ale je to nádhera.

joe

31. 10. 2006, 16:53

to DOM: Skoro každý zlaťák i v mnohem horším stavu jde dokonale narovnat, stačí k tomu dvě hladké dřevěné destičky, nebo dva puky, minci mezi ně a klepat mírně kladívkem až k úplné spokojenosti. Kdo se na to necítí, ten si ho může nechat narovnat ve většině klenotnictví. Narovnáním se cena mince většinou zvýší, ale někdo holt chce mít minci v nálezovém stavu, který kolikrát dokazuje jak byla mince zkoušena mezi zuby atd... , tak s ní dále nic nepodniká. Jak se říká, to už záleží na vkusu každého soudruha

coreys

31. 10. 2006, 19:34

jsem se domníval, že když je zláťák v tomto stavu ohnutej, a budu ho chtít narovnat, tak mi rupne nebo ne??? jinak moc hezký

joe

31. 10. 2006, 20:14

to coreys: rupnout při rovnání může cokoliv , ale u pravýho zlaťáku je rupnutí vyloučeno a to i v případě, že bude ohnutej do ostrýho úhlu.

Honan

02. 11. 2006, 12:01

Jen k tomu rovnání: Zlaťák fakt nerupne. To by musel být sakra pech. Ale nikdy to nezkoušejte se stříbrňákáma. To zaručuji, že z něj máte 2 malé. Také jsem si nedal říct a musel si to vyzkoušet na vlastní kůži. Nic moc pocit.

vasquez

02. 11. 2006, 12:46

Týý vado. CHarly, Klobouk dolů. Zdravím všechny, ale hlavně Bonni a Clyda a přeju jim mnoho dalších famózních úspěchů na mrcasnickým poli, ale i v životě. Jste sympatickej pár, tak si to neposerte. Máte můj obdiv a to není snadný. vasquez

Bonnie a Clyde

04. 11. 2006, 02:22

to Vasquez. Hua pane!!!

Bora

04. 11. 2006, 22:10

No, já najít jenom ten zlaťáček, tak to se mnou klepne... asi bych se z toho dostával v Bohnicích...

butcher

05. 11. 2006, 10:17

honan: i ty stříbrňáčky jdou, je to ale vždy na zvážení konkrétního případu a riziko tu je. Záleží na cennosti mince pro mne, způsobu ohnutí, stavu mince, kvality stříbra atd. Pak používám tzv. "pukovou metodu" = položit mezi 2 puky a 1 prudkým úderem kladiva narovnat, nikdy nerovnat pomalým ohýbáním, to ti určitě praskne. No a u lepších kousků je radši nechám ohnuté

jantar

12. 11. 2006, 10:13

Bonie a Clyde: Hoši, váš zlaťák má brášky. A hned čtyři : http://www.aukro.cz/item140907038_dukat_nizozemi_1648.html.

BERG

16. 11. 2006, 06:36

Nechtěli by nám nálezci něco vysvětlit
Že by přísloví, vlk se nažral a koza zůstala celá

Bonnie a Clyde

16. 11. 2006, 14:18

Známe taky jedno přísloví: Za dobrotu na.... Tak ti Bergu přemýšlíme, jestli kvůli podobným sem ještě nějekej nález prezentovat. Takhle to zatím vypadá, že nám zůstalo h... a ještě jsme u toho pěkný hůlky. Krom toho, nemyslíme si, ze jsme byli a to podotykám opravdu na MALOU chvíli, jediní majitelé typu zminované mince!

Jenn

19. 11. 2006, 18:41

S těma hůlkama máte naprostou pravdu a nejsem jedinej kdo si to myslí.

Bonnie a Clyde

19. 11. 2006, 19:44

Jenda bude pořád jenom Jendou.

sallko

19. 11. 2006, 23:35

.. aku mal cenu "vtedy" a teraz takyto "poklad"???

očko

26. 11. 2006, 22:23

eště chci jen tohle, aby jste neblbli lidem hlavy tím, že rozhlašujete že se mince a poklady nalézají v lese a na starých lesních cestách. No to je absolutní nesmysl, tak zaprvé veškeré staré cesty jsou v dnešní době překryté asfaltovýma cestama, zadruhé místa kde kdysi byly osídlené jsou v dnešní době archeologicky zdokumentovány na základě nálezu z předešlých staletí, takže neexistuje, že v lese najdete nějakou novou archeologickou lokalitu aniž by se o ni nevědělo, a zatřetí 99 procent všech pokladu byl učiněn v hlubce okolo jednoho metru aníže a to v současných městech např. při výstavbách nových budov atd. a ne v lesích, to je absolutní nesmysl a za poslední si myslím že v tomto případě jde o podvod.

Bonnie a Clyde

27. 11. 2006, 10:06

očko: podle toho co jsi naposled napsal i Singovi je nanejvýš patrný, že jsi vyloženě "přející" člověk! Už jen kvůli tomu ti upřimně přejem nález podobnýho LESNÍHO depotu. Potom by nas opravdu zajímal tvůj názor a postup. A VĚŘ, že zde nikoho nepodvádíme, už vůbec ne takovýho "odborníka" jako jsi ty.

očko

28. 11. 2006, 11:48

Veškeré hlavní starobylá hradiště at už keltské, nebo jiné jsou dnes pod velkými městy Brno, Olomouc, Plzen, Praha, Pděbrady atd., vlastně pod zástavbou a to co se nachází v lesích na kopcích těch pár hradišt, to je kdybych to mněl přirovnat k dnešku jen pár vesnický chalup, nicvíc, takže lesy opravdu neposkytují nic než střepy z druhé a první světové války, není tam co hledat. V minulosti byly lesy neprostupné pralesy, z čehož lze logicky usuzovat tam nikdonechodil, nic nezakopával, a tudíž tam nebylo co strácet. A tak jak stojí dnešní města, tak na těc místech stály hradiště nebo nějaké opevnění.

Bonnie a Clyde

28. 11. 2006, 12:51

My se s tebou očko přít o to, kde co je, opravdu nechcem. Už snad jen kvůli tomu, že to sem asi nepatří a že se ani nepokládáme za nějaký velký odborníky. Nic méně tě chceme upozornit, že nejsme podvodníci, jak ty píšeš a vše co se nám podařilo najít bylo přesně tam, kde popisujem!

aanti37

02. 12. 2006, 17:18

očko: a to co zde pises jako dokazuje co? ze v lese nelze najit poklad? nebud smesnej. . Jiste, v nekterejch lokalitach je pravdepodobnost nalezu (mozna) mensi a v nekterejch vetsi, ale to je tak vsechno. . Zakopat v ty dobe poklad nekde v lese u cesty je podle me naopak pravdepodobnejsi, nez nekde na v ty dobe frakventovanym miste.
Navic nevis KDO a PROC ho tam zakopal. Treba nejaci loupeznici, zlodej, nekdo na uteku, mohl ho tam skryt nekdo pred nejakym vojskem atd. . Dokonce ho tam mohl nekdo skryt treba o 200 let pozdeji nez ukazuje datum na mincich. Stejne tak mohl byt v te dobe ten dnesni prostredek lesa nejaka frekventovanejsi cesta, mitina nebo tam mohlo stat par chalup. . Vime houby.

pierrre

02. 12. 2006, 22:34

Očko, ty seš člověk naprosto bez základní znalosti historie. Divím se, že se to tady ještě nikdo neodvážil napsat srozumitelně a jasně!!! Prosím tě, kde hledáš? Na Václaváku kopeš šachty do metru? Zajdi si do lesa a při pořádné dávce štěstí uvidíš sám!!! I na poli se dá...

pierrre

05. 12. 2006, 16:48

varan

08. 12. 2006, 21:24

Očko: koukám, že trocha osvěty by ti nezaškodila. Prosím tě, než začneš něco psát, tak popřemýšlej, jestli si to jenom myslíš, nebo to víš. A doporučuji tvé pozornosti nějakou literaturu u pravěku nebo archeologii obecně - třeba encyklopedie z nakladatelství Libri (Encyklopedie Keltů, Slovanů, Ggermánů, pravěku... ) - je jich celá řada a jedna každá z nich by tě poučila, že za a) je sice starší osídlení pod současnými městy, ale mnohem víc archeologických lokalit je mimo ně; za b) že je ještě hodně, hodně co objevovat! I díky mrcasení je každým rokem zaznamenávána řada nových nalezišť! (Připomínáš mi jednoho dobráka, který koncem 19. století, v době spousty nových vynálezů, prohlásil, že lituje budoucí generace, protože už nebudou mít co objevovat, protože vše již bylo vynalezeno. )

bába

26. 12. 2006, 21:15

Očko: osídlení časem vznikala a zanikala a staré královské a kupecké cesty jsou dnes zčásti rozorány a zčásti zalesněny. Naopak v místech tehdejších pralesů jsou dnes pole a na místě starých osad a polí les. Jak můžeš napsat takovou chujovinu

bába

26. 12. 2006, 21:16

Očko: osídlení časem vznikala a zanikala a staré královské a kupecké cesty jsou dnes zčásti rozorány a zčásti zalesněny. Naopak v místech tehdejších pralesů jsou dnes pole a na místě starých osad a polí les. Jak můžeš napsat takovou chujovinu

cache

30. 12. 2006, 20:31

Jsem rád, že velké procento z nás má určité povědomí nejen o českém pravěku a středověku, ale též nám není cizí pojem nedestruktivní archeologie či vyhledávání reliéfů antropogenního původu. Je všeobecné známo, že většina nově objevených lokalit například zaniklých středověkých vsí, vojenských polních fortifikačních systémů či okrsků spojovaných s montánní činností (aj. ) pochází právě z lesního prostředí a nikoliv z intravilánů měst nebo zemědělsky obdělávaných území. Očkova rozprava mě proto vážně pobavila. Zajímalo by mě jak dlouho se věnuje "našemu" koníčku. Odborným tiskem je knižní trh doslova zaplaven a stačí si jen dobře vybrat. Encyklopedie od Libri patří spíše do kategorie „základní literatury“. Nechápu proto, že mohl Očko vše níže napsané vůbec veřejně ventilovat.

Každopádně musím nálezcům poblahopřát k prestižnímu nálezu depotu mincí a zároveň jim poděkovat za jejich vstřícný přístup k institucím zaměřeným na ochranu archeologického dědictví. Je dobré, že nálezy končí na místech, kde dokáží ocenit jejich pravou historickou hodnotu a ne za hranicemi na policích rádoby milovníků umění. Přeji Vám do nového roku mnoho podobných nálezů a méně „promrcasených“ kilometrů!

Ama

02. 01. 2007, 20:19

to je na kotel slivovice, lidičky...

Tedík

03. 01. 2007, 14:53

ocko tady jsi skutecne uplne vedle

Sevca

02. 02. 2007, 17:15

Hluboce smekám

zde.len

07. 02. 2007, 09:10

Gratuluju k nálezu a smekám. Pro -očka: ty musíš být ale kus blba...
Najděte si jeho názory, ty Vás určitě dostanou. Zdeněk.

hist2

14. 02. 2007, 17:58

Je skutečně potěšující, že tehle poklad může zásluhou poctivých nálezců vydat svůj, jistě dramatický, příběh. Jako publicista a student historie jsem podrobně popsal zhruba 40 depotů a věřte, každý měl v rukou odborníka co říct. To rozkrývání, kdo a proč majetek zakopal, je neuvěřitelné dobrodružství. A zrekonstruovaný příběh pokladu je několikanásobně cenější než vlastní mince, byť jsou ze zlata. Jsem přesvědčen, že nálezci už netrpělivě čekají na rozluštění té několikasetleté záhady. Jen detail - v celé diskuzi není ani lehce naznačena lokalita. Stačil by mi okres. Zda náhodou nezapadá do mého regionu.

Bonnie a Clyde

15. 02. 2007, 11:08

Potěšující, dle našeho názoru také je, že naše zkušenost s zde mnohokrát kritizovanými odborníky je jen ta nejlepší a konstruktivní. Opravdu si nedokážem představit, že tito odborníci při zachování námi všemi podobnému trendu nakládání s vzácnějšími nálezy by pak proti nám oficielně vystoupili třeba v podobě zákazu naší činnosti. Proto i zde naše malá reakce na vydání, nevydání časopisu Detektorrevue. Tady bychom měli asi v prvé řadě začít sami od sebe a i když se nechceme někoho dotknout, někteří z nás by si měli zamést před vlastním prahem. Pakliže by se nám to povedlo a my zachovali výše uvedený trend, může vyjít třeba deset podobných časopisů a věřte, že by to s odbornou veřejností ani nehlo, snad jen v podobě, že UC s Oťasem by měli víc námětů nad články třeba o zdařilé spolupráci právě od nich. V každém případě všem hodně mrcasnického štěstí a mnoho dobrých zkušeností.
to depot: severně od Brna

Fuck it Irene

18. 05. 2007, 10:44

šikovnej kluk

rytier templárov

29. 05. 2007, 02:34

Bonnie a Clyde,

můžete se mi ozvat na e-mail: razbi@pobox. sk? Díky. čauko

scyth

08. 07. 2007, 15:21

zobrazeno: 11111x, komentářů: 111

proste na jednicky ;]

Poly

30. 03. 2008, 23:03

husbaba

09. 12. 2008, 11:09

Nález super a pro očka info: já osobně nálézám tak 90 procent mincí v lese mimo města a dále ze své zkušenosti vím, že mnoho archeologických nalezištích je mimo města.