Úvod / Nálezy

Zmroote 005 - ufologie

01. 11. 2006 Autor: candies 7408× 21
Tak a tady je každá rada drahá, co o tom vim, je u fotek, ale není toho moc :) Takže budu rád, když se s něčím někdo svěří... I když, kdo ví, jestli to vůbec určit jde.

Předem dík Zmroote

 Autor: candies

Komentáře

pulp.21

01. 11. 2006, 10:13

zdravím to na 4 obr. není část řetízku ale torzo klíčku na natahování starých kapesních hodinek

zmroote

01. 11. 2006, 10:16

To Pulp21: Jeden zakovej klíček už mám, a tohle je mnohem menší, a navíc sem oba našel na poli kousíček od sebe, zřejmě nějak sedlák, co ztrácel pořád klíéčky od hodinek :-). Popravdě mě klíčky taky napadly, ale nějak se mi to kvůli velikosti a i třeba tomu "drátku" co kouká z toho jednoho "klíčku" nezdá... , nějak mam pocit že je to něco jiného... Ale možná máš pravdu.

Sing-Sing

01. 11. 2006, 10:21

s tím klíčkem by mne to taky zajímalo. Našel jsem před 3 dny to samé včetně toho koukajicího drátku. Bylo to ale ve starém lese na starém výletním místě. Takže sedlák nee.

bába

01. 11. 2006, 11:01

Ozubené kolečko není ozubené, jen tak sežrané. Je to kolečko z dětských vláčků - našel jsem jich taky pár ale v lepším stavu.

zmroote

01. 11. 2006, 11:04

To bába: díky, to mě nenapadlo. Každopádně musim uznat, že i když s tebou dost často nesouhlasim, tak před tvejma vědomostma (nejen u toho kolečka) smekám. Jen víc takovejch názorovejch "protivníků".

Backwood

01. 11. 2006, 11:51

To dno nádoby tipuju na VS1- cca 13.-14. století, ale chtělo by to mít v ruce... Zlomek na foto 4 pravděpodobně není mušle, ale dekorativní motiv voluty užívaný od renesance- možná zlomek kamnového kachle? Podstavec s nožičkama se podle materiálu tváří taky hodně staře, ale těžko říct... Doporučuju klasiku- obrátit se na nějakého přátelského archeologa, který ti to určitě odatuje přesněji

jezero

01. 11. 2006, 12:21

Podívej se do mých nálezů a tam je víc druhů těch klíčků na hodinky.

Blackadder

01. 11. 2006, 12:33

Zlomek na foto 4: Kopnul jsem úplně snad ten samej zlomek :). Ale také nevím z čeho je.

zmroote

01. 11. 2006, 14:49

To Backwood> To dno z fotky 3, je zrejme litinove (nebo tak neco) a pomerne tezke... co to je VS1 ale netusim a uz vubec mi ta zkratka nesedi k 13 a 14 století... Muzes to prosim upresnit? Dik
Jinak ta mušle je nazvána mušlí jen proto, že sem neznal ten pravý výraz, takže s volutou klidně souhlasim, ale je to taky nejspis z litiny (ci neceho podobne hrubeho a tezkeho), takze kachel to nebude... ale to urceni doby mi udelalo celkem radost.
A ohledne tve rady o pratelskem archeologovi, byl bych moc rad, kdybych mohl, ale bohuzel neznam ani pratelskeho ani nepratelskeho...:( cili diky za kazdou radu odsud. .

zmroote

01. 11. 2006, 14:51

To Jezero> no, rekneme ze tvuj argument o klicku me presvedcil. Vubec tve sbirky sou pokladnice vedeni a ukazek vseho mozneho. Dik
P. S.: Ale to fakt ten sedlak musel byt strasne zmatenej kdyz ztacel klicky porad dokola na jednom miste...:-)))

jezero

01. 11. 2006, 15:43

zmroote : to co najdeš na poli, málokdy někdo na poli ztratil. Bylo to vyhozeno na dvoře do hnoje a ten vyvezly na pole.

zmroote

01. 11. 2006, 15:50

Aha :) nojono... nektery veci mi dojdou az po trknuti :-)))

rybka

01. 11. 2006, 22:25

zmroote: nádherně zdokumentované nálezy, když to tak budou dělat i jiní, mají 90% jistotu na identifikaci svých nálezů. Blahopřeji k osvětové činnosti. J.

rybka

01. 11. 2006, 22:32

P. S. Tomu říkám revoluce na DW. Děkuji. J.

vetešník

01. 11. 2006, 22:34

Je to určitě klíček a ten drátek je zbytek kroužku na chycení k řetízku

zmroote

02. 11. 2006, 09:22

Dekuju vsem za nazory a Rybkovi za snad az prehnanou pochvalu, ale nezastiram, ze to potesi...:)
P. S.: Opravdu nevite neco o ty veci na fotce c. 5, dost by me to zajimalo...

kvalt

03. 11. 2006, 09:07

zmroote: K tomu VS1 - VS znamená vrcholný středověk, 1 - jedná se o starší úsek vrcholného středověku.

Kejzlar

05. 11. 2006, 13:58

Ta část "mušle" bude nejspíše zlomek z rolničky.

Hrošík

09. 11. 2006, 08:34

Jestli můžu - ta,, mušle" z č. 4 mě připoměla část litinové nohy od kachlového sporáku. Na zemi stála jakási,, tlapa", odlitek kryl i roh kachlí a nahoře byla takováhle,, zamotanina". Hodně signálů.

DUTMAN

11. 11. 2006, 20:25

Obrázek č. 2 jeto určítě mosazné že? Dávalo se to na podrážku bot. Nedávno jsem jednu z boty sundal.

zmroote

13. 11. 2006, 15:08

To Dutman: Moc diky za info, to me nenapadlo. Ale ze to musely bejt pekny bagancata :)))