Úvod / Články

Znechucení

13. 08. 2007 Autor: spider_mann 6492× 53
Vážení přátelé, musím se s Vámi podělit o nepříjemnou zkušenost. Vždy když jsem na mrcase, snažím se přesně určit místo nálezu křížovou metodou. Pak na šířku lopatky vykopu čtverec do hloubky výšky lopatky. Krychli hlíny vyndám a dále zkoumám. Vyjmu nález, okolní hlínu nahrnu do díry a přiložím zpět zbytek krychle hlíny drnem trávy navrh. Když je nález větší, postupuji obdobně. Výsledkem je, že po mém odchodu je na místě akorát "rozřezaná" zem, která se brzy zacelí. Na posledním mrcase jsem byl v jedné opuštěné vesnici v BVP Ralsko. Při pohledu na krajinu plnou děr. . kopečků hlíny. . kousků keramiky všude kolem. . rozbitého skla... kousků bot... rozházených železných plátů... sem tam se válely tlející dobytčí kosti... všechno vytaháno ze země a jako bezcenné rozházeno po lese... Nevím jak Vám, ale mě bylo opravdu do pláče. Možná, že jsem cíťa, ale beru každé takovéto místo jako cenné historické naleziště. Beru jako poctu, že mohu něco najít, být malinkou součástí historie, malým objevitelem a považuji za nutnost a povinnost místo zachovat i pro další generace. Potkat toho hajzla, který jenom vyplení krajinu, něco si možná odnese, pak to stejně prodá a zanechá po sobě takovou spoušť. . spřerážel bych mu hnáty!

spider_mann

 Autor: spider_mann

Komentáře

Myšák

13. 08. 2007, 12:08

Tak to s Tebou plně souhlasím, protože co se nyní po lesích děje tak to je opravdu hnus. Lidi jsou fakt hovada a je třeba je přinejmenším mlátit!!!! Před týdnem jsem hledal tejden na severu-díra na díře, strašnej bordel přesně jak to popisuješ Ty. Lidi si musí uvědomit že dělají strašnou reklamu všem hledačům a nedivím těm lidem ktří jsou na hledače nasraní-a právem. Tak proboha lidi vzpamatujte se!!!!!!

Rudde

13. 08. 2007, 12:21

daň za to, že se detektoring stává "masovou" zábavou.

Drn

13. 08. 2007, 12:31

Az nekoho takoveho potkam, ktery dela takove diry a bordel, tak ho vezmu lopatkou na plocho pres prdel a kdyz se bude cukat tak jeste dostane do drzky. Jeden takovej hnup chodi na stejny flek jako ja  a ja si nenecham kvuli nemu nadavat. Debil vytahl ze zeme nabojnici a nechal ji vedle diry a ani to nejenze neuklidil, ale ani neprohlid okolo. Bylo tam pet minci. No proste vul.

MinTaur

13. 08. 2007, 12:50

Nejsmutnejsi na tom je fakt, ze to tem lidem (dobytkum) je uplne jedno. Diru zahrabes, ale cloveka nezmenis.

Killer

13. 08. 2007, 13:21

Milý spidermane zbytečně si tu plácáš játra tohle stejně nemá smysl.

jenk007

13. 08. 2007, 13:21

Jo, na vysočině to samý. Ale vsadím se, že v místě svýho bydliště, zahrabává každej.

spider_mann

13. 08. 2007, 13:35

killere já vim, spíš jsem chtěl vědět, jestli se s tim setkáváte často, nebo jen ojediněle... já se s tim setkal poprvý tak mě to napadlo.. nechodím ta "profláklý" místa. . snažim se vybírat opravdu zapomenutý kouty. . je mi jasný, že na místech nějakej velkejch bitev nebo leženích to musí vypadat někdy asi docela smutně

spider_mann

13. 08. 2007, 13:35

killere já vim, spíš jsem chtěl vědět, jestli se s tim setkáváte často, nebo jen ojediněle... já se s tim setkal poprvý tak mě to napadlo.. nechodím ta "profláklý" místa. . snažim se vybírat opravdu zapomenutý kouty. . je mi jasný, že na místech nějakej velkejch bitev nebo leženích to musí vypadat někdy asi docela smutně

road-king

13. 08. 2007, 13:37

Bohužel tuhle zkušenost mám taky... Když vidím, jakej bordel dokážou udělat někteří, duševně ne moc silní jedinci, je to k pláči. Měli by dostat kulku mezi lopatky.. Nebo lopatkou mezi kulky?

Henry

13. 08. 2007, 13:39

Naprostý souhlas takhle jak to popisuješ, viděl jsem spoustu míst, kde to takhle vypadá, smutné je to, že si  takhle pod sebou řežeme větev a jednoho dne se asi budeme všichni pěkně divit...

Yankee

13. 08. 2007, 13:46

Jo jo hledání kovů má už pomalu větší oblibu než hledání hub. To, že jsou tyto dobytci líní zahrabat za sebou díru, aby jim náhodou něco neuteklo a stihli toho prolézt co nejvíc, tak na to už jsem si dávno zvykl... Teď jsem se vrátil ze Slovenska od Dukly a tam by se fakt člověk poblil!! Nejenže je to díra na díře, ale ty hovada tam nechávaj i tu munici co vykopali hned vedle a absolutně se neobtěžujou ji nahlásit nebo nazpět zakopat. To co tam člověk viděl se jen tak válet, to mi hlava nebrala... Bohužel to lepší nebude a s přibývajícím počtem detektorářů to bude horší a horší...

golfkiller

13. 08. 2007, 13:47

já bych tyhle paka střelil devítkou do týla

Delon

13. 08. 2007, 14:41

„ Je to rozjetý vlak a nikdo neví kam se řítí…. “Tohle tady na tomto fóru napsal Gila před dvěma lety a já si dovolím pokračovat ve stejném duchu.. Dnes už všichni víme kam se řítí, víme kdo a proč ho řídí, víme kdo mu pořád přitápí pod kotel a žene do pekel čím dále větší rychlostí. Každý z nás pár lopat uhlí přihodil, mnozí již dávno procitli a své pomyslné lopaty odhodili, ale v ten samý moment po nich ochotně skočili jiní a neúnavně topí a topí. Davy nadržených puberťáků s levnými detektory bez studu rozkopávají krajinu, drze plundrují archeo a čekají na příležitost, aby i oni mohli poslat své příspěvky, přitopit pod kotel a tím vlak zase o něco blíže posunout ke konečné stanici. Takže pánové, plivněte do dlaní a  chopte se lopat! Uhlí se ještě nějaké najde a rychle aminům tu káru dotlačte do konečné stanice. Nějak se jim přeci za ochotu že vám prodali detektor odvděčit musíte a navíc, zbývá už jenom kousek….

EL Mino

13. 08. 2007, 14:56

Ver, veru... Je to iba "sranie" do vlastneho hniezda. Paru "uslachtilcom" je zatazko tu hlinu zahrnut spat. Ked nie lopatkou tak aspon zahrnut bagandzou.

spider_mann

13. 08. 2007, 15:01

delone myslim že si to vystihl naprosto přesně... bohužel...

Killer

13. 08. 2007, 15:16

Delon to jsem zvědav jak dlouho tvůj příspěvek tady vydrží.

Killer

13. 08. 2007, 15:16

Delon to jsem zvědav jak dlouho tvůj příspěvek tady vydrží.

Iohannes

13. 08. 2007, 15:50

A to je taky hlavní důvod, proč už nehledám. Radši si dám retko a koukám co kdo našel a když hledám tak jen povrchově.

teodor

13. 08. 2007, 16:21

Je to už všade rovnaké... vlastne sa už celkom teším na to, ako sa tu budú všetci hádať, koho je to vina, ked sa začnú organizovať hliadky v lesoch a všade na nás budú "polovať" ako škodnú - čo mnohí z tých ktorí si hrdo hovoria detektoristi aj skutočne sú - najprv sme vďaka tým "najmúdrejším" a "najsilnejším" nasrali archeológov, teraz je na nás naštvatých stále viac lesníkov, ochranárov a turistov. Dúfam, že to už nepotrvá dlho a niekto s tým spraví rázny koniec...
Takže by som chcel touto cestou poďakovať všetkým, ktorí sa v lese správajú horšie než svine... dúfam, že už čoskoro vám poďakuje aj zvyšok slušných hladačov...
Inak ak by sa organizovali tie hliadky v lesoch asi sa pridám medzi prvými...

heller

13. 08. 2007, 16:22

Delon musim smutno suhlasit

Karl

13. 08. 2007, 16:43

Plně souhlasím. V neděli jsem byl na podbořansku a u hřbitovní zdi se vedle děr válí ruskej granát F1  a o pár metrů dál směrem k hradu jedna díra vedle druhý se spoustou střepů-to by archeologové zaplesali, že maj další důvod to naše hledání zakázat. A to už vůbec nemluvím o povalujících se nábojích do protiletadlového kulometu v zámeckém parku kde je spousta dětí. Bohužel ty idioti co to takhle nechávaj to zkazí všem ostatním a nakonec budem jezdit jen do ciziny.

Hansek

13. 08. 2007, 17:20

Musím jen souhlasit! Nedávno sem viděl takové "děravé" místo, bylo mi z toho pěkně na blití a úplně sem přestal mít chuť do hledání. Bohužel místo se nedalo ani zpravit. Potkat to prase, tak odejde s detektorem kolem krku!

spider_mann

13. 08. 2007, 19:19

Iohannesi asi taky tak brzo zkončím... jsem víkendový mrcasník, a hledám maximálně do 5 cm hloubky. . jak tady čtu, že někdo nechá na místě munici, to jde totálně mimo mě. Tyhle lidi fakt nechápu!!

teodor

13. 08. 2007, 19:30

že vás trápia nejaké náboje.... viem o prípade ked jeden chlapík nechal s kludným svedomím na pníku cca 5m od turistického chodníka ostrý mínometný granát....
samozrejme, že jamy som za ním zahrabal ja...
inak poslednou dobou sledujem, že moje výlety s detíkom sa pravidelne menia na zahrabávanie jám po kadejakých prasatách tieždetíkovských

judy

13. 08. 2007, 19:41

Musím ti dát za pravdu jelikož jsem takřka místní a přímo v prostoru jsem přes 20 let bydlel tak vím jak to vypadalo za rusáků a jak to vypadá v současné době. Bohužel musím konstatovat, že teď je to mnohem horší. Teď když jedu s koněm okolo letiště tak musím dávat hodně velký pozor na vykopané díry od našich "kolegů" a to nemluvím o tom co se válí okolo. Raději chodím hledat jinam abych neměl po náladě jen co vlezu do lesa. Přeji všem správným hodně nálezů a těm ostatním -zlomte si klecek i s hnátama alespoň nebudete škodit.

Sing-Sing

13. 08. 2007, 20:18

killer: tvojí poznámku mě osobně hlava nebere. Pokud někoho maximálně točí bordel po některých detektorářích, tak věř, že zrovna oba adminy, a věř, že oni po sobě ty díry zahrabávají víc, než kdo jinej. spider-mann: plný souhlas. Mě to točí o to víc, že když ty díry vidím, tak je zahrabávám a nemám pak čas na hledání. Vždycky mám blbej pocit, že kdybych někoho potkal, tak mu nevysvětlím, že to není po mě. Jo a víte co je zajímavý? Že když se tady takový článek vždycky objeví, tak jsou všichni spravedlivě naštvaný. Kde jsou pak ale ti, co to dělají???

hladač

13. 08. 2007, 20:23

chlapci napríklad ja som bol nedávno na jednom mieste hladať bol som tam úrvý ešte žiadna diera tráva a mach a dierky som si po sebe poriadne zahrabával, no a po troch dnoch ked som sa vybral späť skúsiť štastie znovu prídem a všetky moje jamy boli na novo vykopané a ponechané na povrchu. to vam poviem kamoš čo s ním chodím ma hned napomenul a ja som len oči vyvaloval že čo za debila to urobilo.
riešenie zahrabal som jamy znovu. tak pekne zahrabujme hned bude menej problemov

Slater

13. 08. 2007, 20:57

kdyby se povedlo ty ksichty vyfotit a dát je na nějákou pěknou stránku kde je každej uvidí

spider_mann

13. 08. 2007, 21:40

sing-sing... víš kde jsou. . 28 komentářů, 1037 zobrazení... někde mezi tou tisícovkou jsou ty hajzlové. . neukazuju na nikoho prstem, ale věřim že tam jsou a že si to čtou.. PS: judy, písněš mi prosím na mail? Mam jen otázečku na něco ohledně tvého bydliště. . moc díky

Thomason

13. 08. 2007, 21:49

Koukam co příspěvek to mrcasník na jedničku, všishni díry zahrabavají takže jedinej co je nezahrabavá jsem asi já. Tímto si veřejně sypu popel na hlavu. Pochopte že jako dúlní pracovník ale jinou možnost nemám

Yankee

13. 08. 2007, 21:51

teodor: já konkrétně jsem jen nějaké obyčejné náboje nemyslel. Našel jsem už několikrát jentak volně položené, vyhrabané vedle díry třeba granáty, minometky, dělostřelecké granáty apod. To pak už neni sranda....
Sing-sing: To, že tu skoro každý reaguje negativně na takové témata se nediv. Přeci jen kdo navštěvuje takovéto stránky tak je jakoby členem nebo bych to nazval kolegou a bere mrcas jako relex s trochou vzrušení. (samozřejmě néé každý!! ) A většina těch dobytků co po sobě ani nezahrabou díru to nemá jako koníčka, ale jako zdroj obohacení a tudíž nemají čas za sebou něco zahrabávat. Vždyť by jim ty poklady mohli utéct...

Gandy_G250

13. 08. 2007, 21:52

Pánové myslím, že ty co toto dělají této diskuzi nepotkáte. Možná ani tento web nenavštěvují. Představuji si je jako člověka či skupinu lidí toužících po zisku bez jakýchkoliv zábran. Detektorář - pytlák. Takové potkávám mezi rybáři. Ale tam se to dá přeci jen trochu ohlídat, požádám o papíry (a riskuju udělejí medajle in memoriam). Můžeme si tu jen "pobrečet" ale nic více. Co legálního udělat s takovým "bastardem"? Zavolat policii: "Dobrý den, jsem v lese, a chodí tu člověk co dělá jámy a nezakopává je. "
Maximálně dostane nějakou pokudu a já příště najdu objetý auto lopatkou...

Gandy_G250

13. 08. 2007, 21:54

Pánové myslím, že ty co toto dělají této diskuzi nepotkáte. Možná ani tento web nenavštěvují. Představuji si je jako člověka či skupinu lidí toužících po zisku bez jakýchkoliv zábran. Detektorář - pytlák. Takové potkávám mezi rybáři. Ale tam se to dá přeci jen trochu ohlídat, požádám o papíry (a riskuju udělejí medajle in memoriam). Můžeme si tu jen "pobrečet" ale nic více. Co legálního udělat s takovým "bastardem"? Zavolat policii: "Dobrý den, jsem v lese, a chodí tu člověk co dělá jámy a nezakopává je. "
Maximálně dostane nějakou pokudu a já příště najdu objetý auto lopatkou...

George-83

13. 08. 2007, 23:13

Fakt nechápu ty debily co po sobě nechávaj díry.... vždyť zahrabat díru je záležitost několika vteřin

lebkoun

14. 08. 2007, 00:32

Amen.

Henry

14. 08. 2007, 09:46

Delone napsal jsi to naprosto PŘEŠNĚ!!!

Henry

14. 08. 2007, 09:46

Samozřejmě PŘESNĚ.

Pan.zer

14. 08. 2007, 17:15

no, je videt ze se to detektorareni rychle rozmaha, v cervnu sem byl kopat v hrabyni, tam je to jak na stavenisti a videl sem poprve neco takoveho po hledacich, jeste ze v mojem poli pusobnosti nikdo nehleda, rikal sem si. A neubehly ani 2 mesice a uz to mam i tady rozkopane. Je to tu dira na dire, vedle nich obvykle pohozeny nezadouci nalez. Kolikrat cumim ze dira ma bezmala 30x50x50 a vedle ni strela z pusky. Nejvic me zarazilo, ze cele dirove pole je na,, hlavnich, , lesnich cestach, kere se dost pouzivaji. Uz jenom cekam, kdy se na krajich lesu obevi,, ZAKAZ POUZIVANI DETEKTORU POD POKUTOU..., , docela by me zajimalo, jak to vypada v polsku, hledani je tam pry zakazane, tak mozna si tam na to hledaci davaji pozor, aby si na ne jednou nekdo nepocihal

Stalker o1

14. 08. 2007, 17:43

Máš recht, a možná jsem cíťa a extremista, ale vykopané kopčky a rozházený bordel mě štvou i na místech historicky nijak cenných, prostě taky k nikomu jen tak nepřijdu na zahradu a nedělám tam zvěrstva, lidi si neuvědomí, že majitelem pozemku je příroda, stát... nebo to už nejsou ani lidi... ?

sawier

14. 08. 2007, 18:04

Hele lidi nikdo z vás komu je tohle líto a k pláči není cíťa! Každý kdo to tak cítí je správný a poctivý člověk vzhledem k životnímu prostředí a matičce Zemi! Naším údělem, údělem lidstva, je žít zde na Zemi a pečovat o ni! A každý kdo to porušuje, a je jich více než těch, kdo to dodržuje, škodí nejen přírodě, ale i sám sobě jen si to neuvědomuje! Já mám přírodu velice rád a každé darebáctví vůči přírodě mi žene slzy do očí a klidně bych se pro ochranu přírody bil holýma rukama! Takže jestli je mezi těmi, kdo si čte tyto komentáře, nějaký kazisvět, ať se nad sebou zamyslí a uvědomí si, jestli to má vlastně cenu ničit! Toť vše... dále nemám slov. Děkuji

chroust

14. 08. 2007, 21:20

jo hledačů přibývá a a taky těch co to mají pro obohacení není málo...
mám svoje místa která jsem si dneska už s těží našel protože jich není mnoho a vyhlíšená místa jsou dost přebraná... ale jak to bývá tak mě tam občes někdo zahlídne a někdy mají známého hledača, nebo přímo hledají a když se tam ukážu za nějáký čas, jsou tam je npoházený věci co nikdo nechce a vykopaný jamky... já si po sobě vše zahrabávám, tak poznám že mi tam někdo chodí. . jen čekám kdy přijde třeba mislivec a začne nadávat že tam nechávám díry, to se pak špatně vysvětluje že já to nebyl... proto bych chtěl říct všem těm pitomcům co rejou jako prasata, at se nad sebou zamyslej!!!

Kenny007

15. 08. 2007, 12:29

Neni to tak davno co jsem zahrabaval jeste cerstve diry... Hlina byla jeste vlhka a to bylo sucho a hic... A pak si po pul hodine sem ho v tom lese potkal

Myslim ze po tom setkani uz bude zahrabavat i diry po mysich a krtkach

Náde

15. 08. 2007, 15:12

přesně tenhle popis sedí na okolí u nás kde jsou taky zaniklé vesnice. Je to hnus, díra vedle díry. nedá se na to ani koukat.

Náde

15. 08. 2007, 15:14

přesně tenhle popis sedí na okolí u nás kde jsou taky zaniklé vesnice. Je to hnus, díra vedle díry. nedá se na to ani koukat.

baxters

15. 08. 2007, 20:24

Pan. zer-v hrabyni je to fakt o nicem už, vypada to tam jako u krtincu, sama dira, nema smysl tam uz ani chodit, kazdy tyden tam je nekdo novy, je to prvni misto kde nekdo novy utika s detektorem.

Deyva

19. 08. 2007, 11:22

Taky bych chtel pridat svoji trosku do mlyna. Z meho pohledu (mrcasnik - uplny zacatecnik) je to opravdu prasarna a ti lidi nemaji asi svedomi. Ja sam bych mel strach vubec kopnout poradne do zeme abych nemel za chvili za prdeli nekoho z lesniku nebo PCR nebo tak... a pokud bych kopl, minimalne bych diru zasypal vykopanou hlinou. (zalezi jak kde... na poli zahrabat, nekde na louce i s drnem jak tu jiz bylo zmineno). U me vidim trosku vyhoduv tom, ze u nas mrcasi jen kamos - tomu je sice necelych 18, ale zahrabava a nic neprodava. Takze v okoli jsem jeste diry nevidel. Ze ty co nezahrabavaji netrapi svedomi... dyt to je stejny jako v kempu napriklad... vykopu si prikop kolem stanu aby mi do nej neteklo a kdyz odchazim, tak jej zakopu... je to v zakladech slusneho chovani toto a pokud nekdo neumi zahrabavat = neumi se asi ani trochu slusne chovat a je to hovado. Jinak mam dobry pocit z toho, ze se to tu resi, aspon vim jak je to tu s Vama coby novacek na DW . A ti co zakopavaji po jinych maji muj obdiv ze si daji tu praci a spravuji neco co jiny sprasil.

sep1

19. 08. 2007, 22:21

Zajímalo bymě jak se tváříte nato kdyš vidíte jak lesáci rozoraj dva hektary lesa těškou technikou nebo začnou řádit divočáci v dubovým lese. To je teprve šou. Pozor! Nechci hájit zlatokopy, ale je to trochu ohraná písnička. Uš abi to zakázali budou totiš chodit jen ti otrlý

spider_mann

20. 08. 2007, 07:19

sep1: nic proti, ale když někdo vykope díru dva metry na metr, pul metru hlubokou - zjistí, že je tam jen plech a takhle to nechá a odejde... to neni stejný jako když v lese řáděj divočáci (jestli si to takhle myslel), jinak lesáci jsou většinou ještě větší prasátka než hromada mrcasníků

Backwood

20. 08. 2007, 12:28

sep1: to s lesákama jsou laciné výmluvy... Hodně detektorářů jsou prostě prasata, který jde jen o jejich hobby (či spíše kšeft) a nic jinýho je nezajímá... I v mém okolí jsou lokality ( např. Větrná u Rožmberka n. Vlt. ), kam se mnou můj pejsek opravdu nemůže, protože by si rozřezal tlapy o vyházené sklo a plechy... Ale to je ohraná písnička, tohle stěžování - tek kdo to dělá, si to stejně nějak v sobě omluví, nebo mu to bude jedno a ty kteří to nedělají vybízím, ať alespon během chůze nějakou tu dirku zaháží a svým kamarádům na mrcase tuhle bezohlednost netolerují...

Tatraplán

22. 08. 2007, 13:07

Jáj!! V BVP Ralsko to znám, sice jsem tam nikdy nekopal, když kopu, dělám to stejně jako ty spider_mane, jen "rozřezávám"... ale proč taková silná slova?? Proč spřerážet hnáty? Jaj!! Kvůli takovejm hajzlům bych se teda nechal fakt zavřít do báňě!! Vy**al bych se na ně! Nikdy nevíš co je napadne... půjdeš jim lámat ruce a oni ti krumpáčem rozpůlej hlavu v sebeoobraně... ... tak to bohužel je...

Aksamit

23. 08. 2007, 10:02

Delon:... naprostý souhlas

knobi

27. 08. 2007, 08:59

Ano, ano, take ja mam podobne zkusenosti z hledani okolo Bruntalu-napriklad Roudenak je take dost rozkopan!!!

JULIUS

20. 09. 2007, 20:54

Ani tady v okolí Liberce to není o nic lepší, vždy dostanu nervy, když něco takového vidím. Člověk si vyrazí odpočinout si od práce za svým koníčkem a akorát z toho bordelu má nervy. Jsem rád, že to vidíte i vy ostatní. Děkuji SPIDER_MANNOVI za tento článek.