Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Obrázek - malůvka

17. 09. 2020 Autor: Gooleem 7090× 22
Dobrý den,
nalezl jsem toto, zaujalo mě dvojité signování. Nejsem schopen ho přečíst. Má to cenu? Poradí někdo? Děkuji!
Gooleem

Komentáře

Kubin

17. 09. 2020, 11:15

Je to azbuka, jestli dobře vidím jméno v černé i zelené signaci je "Luiza Maksimova", v černé signaci je pod jménem asi název, který už čitelný není, zkus to nafotit v protisvětle (světlo cca 45° a fotoaparát přes obrázek naproti ve stejném ůhlu), možná to trochu vystoupí.

klarkon

17. 09. 2020, 11:19

Azbuka....................takže ruská "romantika" nejspíš nudícího se okupačního vojcla

hebel

17. 09. 2020, 12:58

Je tam maršál Malinovsky!

stepe

17. 09. 2020, 13:25

To nebude dvojité signování, ale to černé je spíše součást obrázku - nápis na bříze. A to modrozelené by mohl být podpis. Cenu zjistíš porovnáním s jinou tvorbou autorky, když ji nenajdeš, tak v řádu 50 - 200 Kč, když jsi nadal rozměry.

bazarindy

17. 09. 2020, 15:15

mě by se líbil !! kdyžtak písni . děkuji V

stepe

17. 09. 2020, 20:24

Když se na to dívám znovu, tak si myslím, že ten modrozelený nápis fixou tam někdo dopsal jako "vysvětlení nečitelného jména" na té bříze, které může a nemusí být příslušet autorovi a znehodnotil to tím. Je zvykem takovéto věci, pokud jsou autorského typu podepisovat mimo výjev do části bílé podložky pod obrázkem a na jisté úrovni, což ta fixa jistě není. Obrázek vzhledem k nerovným okrajům (nejvíc levá strana) působí jako vystřižený z většího formátu, ale mohu se mýlit vzhledem k nekvalitní fotce bez komentáře. Řekl bych, že originál je proveden nějakou technikou obdobnou linorytu s možná dokreslenými detaily. Nic jiného z fotky nelze zjistit, jen domněnky a je třeba mít vždy věc před sebou. - Nepochází obrázek někde z míst dislokace ruských posádek u nás?

gooleem

18. 09. 2020, 11:20

Díky všem. Rozměr cca 24x16cm, zkusím podpis vyfotit lépe, ale jde to fakt blbě... Nalezeno v Praze, bylo to zastrčené pod jiným obrazem v rámu...

Rossy

18. 09. 2020, 20:25

To není linoryt nebo podobná technika, je to akvarel.

Rossy

18. 09. 2020, 20:48

Ceny akvarelů nikdy nedosahují cen olejomaleb. To by musel být opravdu význačný a známý autor a to by ještě obraz musel být tímto autorem signovaný.

stepe

18. 09. 2020, 22:13

Rossy, celkem by mě zajímalo, jak bys maloval ty horizontální linky, procházející celým obrázkem, nejvíc viditelné na těch třech břízách i na pozadí, kde je jemnější. Podělíš se o informaci? Tohle čistý akvarel není, celkem bych se i vsadil, že je to tak, jak jsem napsal - otisk s dokreslenými/domalovanými detaily/částmi. A dokonce to ani akvarelem nemusí být, může to být např. i různě naředěná tuš atd.

Rossy

19. 09. 2020, 07:59

No, ony existují dva základní postupy.Mokrý a suchý akvarel.V prvním případě se jedná o rozpíjení. To je v tomto případě to pozadí. Ve druhém případě se barva zachytává jen na textuře papíru. To jsou ty břízky. Máš pravdu, že akvarel můžebýtrůzně kombinovaný, například perokresbou.
Je to jen můj názor jako dávného absolventa LŠU.

Rossy

19. 09. 2020, 08:08

Nakonec sám autor příspěvku se může podívat na to co my nevidíme. Tedy jestli se jedná o hladký papír, pak se za předešlé omlouvám, nebo speciální papír s povrchovou texturou.

Rossy

19. 09. 2020, 08:32

Tak tady jsou nějaké papíry s texturou pro akvarel.
https://www.atelier45.cz/wp-content/uploads/2016/08/2s-%C4%8D%C3%ADsly.jpg

stepe

19. 09. 2020, 09:05

Rossy, jako rozumný člověk bys měl uznat, že z fotek se dá jen věštit a nemá smysl se přít o kravině. Aby vznikl ostrý kontrast např. v rozmezí bílé a šedé u 1. břízy vlevo za dodržení tmavých horizontálních linií a bílého podkladu, je podle mého názoru i v případě textury papíru otisk tlakem nejreálnější, stejně jako na hladký papír, ale jinak řešeným "základním razítkem", které může být pak velmi jednoduché. Mimochodem - papíry s texturou jsem nedávno kupoval a zarazila mě jejich cena, kdy se pohybuje za list 21x29,5 cm od 7 Kč do 12 Kč podle gramáže a paspartovací papír jsou pak super cenové "dardy".

Rossy

19. 09. 2020, 10:34

V žádném případě se nejedná o linorit ani podobnou techniku tisku.

Rossy

19. 09. 2020, 10:36

Omlouvám se ..linoryt.

Rossy

19. 09. 2020, 11:40

To:stepe.Tady máš namátkou starý černobílý akvarel i s těmi ostrými přechody šedé a bílé.
https://aukro.cz/zajimavy-starodavny-obraz-cernobily-akvarel-signatura-datace-47-6967737273

Rossy

19. 09. 2020, 11:42

A v některých místech je vidět i ta textura papíru.

Rossy

19. 09. 2020, 11:51

Navíc ten zde presentovaný obrázek je předkreslený tužkou.

stepe

19. 09. 2020, 18:13

Mysli si, že máš pravdu, jinak bys neusnul. Člověče, ty v tom zápalu přehlížíš podstatné, vybral jsi si z toho, co jsem napsal 1/2 a zbytek "za dodržení tmavých horizontálních linií a bílého podkladu" ti unikl. Rovněž ti uniklo, že jsem napsal, že je tam domalba. Ten tvůj odkaz se nikterak nevztahuje k řečenému a nechápu, proč to sem dáváš. Přečti si znovu, co jsi vykoumal a dojde ti to. Už se nebudu vyjadřovat, nebaví mě to.

Rossy

19. 09. 2020, 19:45

Proč se rozčiluješ. No prostě má někdo jiný názor než ty.

hebel

21. 09. 2020, 15:35

V každém případě je to kýč a ještě k tomu ruskej.